2018-03-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Eftersom man inte läst fup är man lite handikappad men jag saknar också en noggrann redogörelse, nästan minut för minut, hur P M menar att det dygnet förlöpte. Från Kims samtal, tills PM gick iland. Även om han inte kan säga vad klockan var hela tiden, bör han kunna placera saker i rätt ordning.
Jag vill att det finns dataprogrsm som medgör animationer skapade utifrån de olika berättelser som gärningsman och ev vittnen ger, så att man kan visualisera vad som är lika och olika, möjligt och omöjligt.

PM har genomgående ljugit eller endast medgivit något när han blivit överbevisad så jag tror chansen är försumbar att han skulle ändrat sig på den punkten.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har DKs könstillhörighet med fallet att göra?
Svårt att avgöra. OM Peter känner en dragning till någon med ett manligt könsorgan kan det nog påverka hans självbild. Skulle pappa godkänna att han är bög? Hur går det med kvinnohatet om han upplever en egen kvinnlig sida hos sig själv?
Det kan nog ställa till det inom en sjuk människa.
Citera
Medlem
Citat:
Kvinnor kräver att inte leva så! Som rädda bytesdjur. Kvinnor ska ha samhällers beskydd för att kunna leva normala liv. Normala kvinnomisshandlare och våldtäktsmän är stereotyper i förhållande till såna som Madsen. De vanliga kan vi skrämma, avslöja och oskadliggöra men de bisarra galningarna blir svårare.Madsen hade kanske varit snäll om det varit onsdag, vem vet. Nu råkade Kim komma, som en av otaliga kvinnor, i Madsens närhet fel dag. Just den dag allt rann över. Just denna dag var pengarna slut. Raketen var inte klar, han förlorade sitt livs kapplöpning. Säkert finns det fler triggers som vi inte känner till - hade han blivit nekad sex av någon?
Få kunde förutsäga att han blev livsfarlig just den här dagen. Och absolut inte en rödhårig journalist med högt anseende och god självkänsla.

Man kan naturligtvis bakom sin datorskärm "kräva" att verkligheten skulle se annorlunda ut. Frågan är om verkligheten bryr sig om dina krav.
Citera
2018-03-29, 23:02
Medlem
Citat:
Det håller jag med om. Fråga är vad planen i huvudsak innehåller. Hur man kommer undan med ett mord eller hur han vill att det ska genomföras för att bli optimalt tillfredsställande? Jag misstänker att PMs fokus låg på det senare.
Korrekt. Men för att slå hål på PMs lögner måste frågor om ubåtsrutten ställas.
Tex Att PM påstår att "KiM var död när han ringde hustrun,han själv visste inte vad han skulle göra med världen,han var på väg ut i Östersjön för att dränka sig." Då måste ju frågor ställas om tex stoppet 50 minuter i Köge bukten kl 02.15 ? Varför han kuskade omkring med "en död kropp" i ca 9 timmar? Vad är förklaringen till det? För att få fram sanningen om dödstidpunkt osv Detta är ju viktigt för att kunna få fram sanningen, för att fastställa straff,skadestånd osv Inbillar jag mig iallafall.
Citera
2018-03-29, 23:03
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är det någon som påstått det mer än PM?
Men problemet är att vi inte fått veta vad som pågick under ubåtsruttens alla (nästan 16 timmar) långa seglats.
Även om PM är en patologisk lögnare måste ju frågorna ställas till honom.
Han är den enda som kan redogöra för alla dessa timmar.
Och som sagt,-även hans lögner är talande.

Jag förutsätter att en timeline med MO är vad som kommer utgöra del av slutpläderingen.
Om denna föregås av en utfrågning av detta slag du efterlyser eller om den kommer vara oberoende Madsens respons, där är jag inte säker på hur denna åklagares arbetsordning ser ut.

Vet att jag hört flertalet slutpläderingar som föregåtts av konfrontativa slutförhör.

Vi ska först få höra alla vittnesmål och redogörelse för bevisning, innan en timeline kan presenterad från åklagaren. Skulle han göra det i förtid finns ytterligare risk för att få anpassad story från Madsen.
Så tror det är en uttänkt strategi, speciellt för detta fall.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-29 kl. 23:08.
Citera
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Totalmanipulerad" var ordet!

"Han var min allra bästa vän, och att se honom i den här situationen gör verkligen
väldigt ont."

Precis som om det var andras fel att han hamnat i "den här situationen".
Nä, hon är dessvärre att betrakta som ohjälpligt förlorad. Hon är fast i sin förblindade kärlek.
Spelar ingen roll vad han än gjort för hemskt - hon viker inte från hans sida.
Herr Madsen behöver inte oroa sig vad fröken King anbelangar; hon lär aldrig överge honom
som sagt.

Det blir väl inte bättre än att de två skaffar en lill-Peter till världen vad det lider så
predatorns gener förs vidare.
Hon är helt lost. Känner sig lycklig som är Peters "utvalda".
Och, han har ju skrivit i brev till henne att "han är samme Peter som förut" och då är det väl så.
Såklart förstår hon att han är skyldig till det bestialiska sadistmordet, men det hör liksom inte dit.
I hennes värld är det nog bara så att även fast det var mord så var det en olyckshändelse, att hennes Peter drabbades av något just då, typ kollaps.
Hon blir den perfekta mördargroupien som kommer att "hjälpa" honom att känna sig oskyldig.
Hon, som är den enda som förstår honom och som han aldrig skulle vilja mörda.
LOVE, HAPPYNESS för två känslomässigt störda galningar som inte ens förstår innebörden av dessa ord.
Om han hamnar i förvaring så kan man ju undra om han, som anses så farlig, verkligen kommer att kunna ta emot kvinnliga besök? Under övervakning i så fall. Då kan de två äcklena kanske kunna idka samlag o.dyl på en spritad brits under övervakning av x antal vakter. Vilket i så fall knappast besvärar någon av dessa avarter, snarare kanske inspirerar.

Men någon lill-Peter är nog inte att förvänta sig. Mördar-Madsen hatar nog barn och tycker nog att barnalstring endast tillhör mänskligheten, de vanliga människorna. Och dit hör ju inte han, han står låååångt över sådant trivialt och banalt. Han är ju Metal-Madsen.
Citera
Medlem
Citat:
Svårt att avgöra. OM Peter känner en dragning till någon med ett manligt könsorgan kan det nog påverka hans självbild. Skulle pappa godkänna att han är bög? Hur går det med kvinnohatet om han upplever en egen kvinnlig sida hos sig själv?
Det kan nog ställa till det inom en sjuk människa.

PM var ju uppvuxen med en far som vurmade för Hitler som var homosexuell så hur PMs far såg på den saken vet vi inte.
Citera
2018-03-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sanningen om det är hans egna Guldägg som han tänker ruva på, för att då och då sälja dyrt till hugade spekulanter.
Sanningen är Åklagarens jobb att få fram genom förhör. Enligt min åsikt.
Citera
2018-03-29, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och somliga uppfostras inte i förorter utan blir läkare och bygger bunker i hemmet för att hålla kvinnor fångna i åratal

Och den gemensamma nämnaren med Madsen var att även läkaren var mycket udda samt att han umgicks med prostituerade.
Citera
2018-03-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Sanningen är Åklagarens jobb att få fram genom förhör. Enligt min åsikt.

Genom att fråga en patalogisk lögnare? Åklagaren kan, som i Lisa Holm fallet, komma så nära det bara är möjligt. Men ända fram går det inte.
Citera
2018-03-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag förutsätter att en timeline med MO är vad som kommer utgöra del av slutpläderingen.
Om denna föregås av en utfrågning av detta slag du efterlyser eller om den kommer vara oberoende Madsens respons, är jag inte säker på denna åklagares arbetsordning. Vet att jag hört flertalet slutpläderingar som föregåtts av konfrontativa slutförhör.

Vi ska först få höra alla vittnesmål och redogörelse för bevisning, innan en timeline kan presenterad från åklagaren. Skulle han göra det i förtid finns ytterligare risk för att få anpassad story från Madsen.
Så tror det är en uttänkt strategi, speciellt för detta fall
.
Tack. Det låter logiskt. Men om ett konfrontativt slutförhör ska hållas så måste Bettina vara informerad om detta på förhand och således även Madsen. Jag har aldrig följt en rättegång förut, utom någon amerikansk rättegång.
Citera
2018-03-29, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hon är helt lost. Känner sig lycklig som är Peters "utvalda".
Och, han har ju skrivit i brev till henne att "han är samme Peter som förut" och då är det väl så.
Såklart förstår hon att han är skyldig till det bestialiska sadistmordet, men det hör liksom inte dit.
I hennes värld är det nog bara så att även fast det var mord så var det en olyckshändelse, att hennes Peter drabbades av något just då, typ kollaps.
Hon blir den perfekta mördargroupien som kommer att "hjälpa" honom att känna sig oskyldig.
Hon, som är den enda som förstår honom och som han aldrig skulle vilja mörda.
LOVE, HAPPYNESS för två känslomässigt störda galningar som inte ens förstår innebörden av dessa ord.
Om han hamnar i förvaring så kan man ju undra om han, som anses så farlig, verkligen kommer att kunna ta emot kvinnliga besök? Under övervakning i så fall. Då kan de två äcklena kanske kunna idka samlag o.dyl på en spritad brits under övervakning av x antal vakter. Vilket i så fall knappast besvärar någon av dessa avarter, snarare kanske inspirerar.

Men någon lill-Peter är nog inte att förvänta sig. Mördar-Madsen hatar nog barn och tycker nog att barnalstring endast tillhör mänskligheten, de vanliga människorna. Och dit hör ju inte han, han står låååångt över sådant trivialt och banalt. Han är ju Metal-Madsen.
"Jag älskar Peter, den Peter som han var för mig och den bilden kan jag inte få förstörd eller befläckad."

Befläckad? Bilden är DRÄNKT med blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in