2018-03-29, 22:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte alls att han har sovit...han tog tillfället i akt, utagerade sina sjuka lustar med tortyr, kanske rent av i timmar. Tills KW dog en fasansfull död. Då såg han henne som bara piece of garbage, styckade henne och dumpade henne.

Hoppas jag har fel angående det utdragna förloppet.
Vet vi att han torterade o dödade i undervattensläge, eller är det bara ett antagande?
Citera
2018-03-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vet vi att han torterade o dödade i undervattensläge, eller är det bara ett antagande?

Han kanske styrde med ena handen och torterade med den andra?
Citera
2018-03-29, 22:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men genom att få fram en pervers individs med psykopatiska drags mordlustar kan man förstärka misstanken om planeringen av mordet,tror jag.
Det håller jag med om. Fråga är vad planen i huvudsak innehåller. Hur man kommer undan med ett mord eller hur han vill att det ska genomföras för att bli optimalt tillfredsställande? Jag misstänker att PMs fokus låg på det senare.
Citera
2018-03-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, eftersom jag inte tror att hon är död vid midnatt. Däremot är stillaståendet 50 min vid 02.15 suspekt.
Det kan jag hålla med om. Därför är det märkligt att ÅK inte pressat PM timme för timme (eller åtminstone tidpunkter) vad som försigick ombord? Tex.- Varför stod du stilla med Nautilus kl 02.15 i 50 minuter? Var snäll och redogör för de 50 minuterna.
Citera
2018-03-29, 22:41
Medlem
Citat:

Att han var mer koncentrerad och aktiv vid u-läge tror jag men för tortyren/lidandet skall fortgå behöver han inte vara närvarande.
Citera
2018-03-29, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte alls att han har sovit...han tog tillfället i akt, utagerade sina sjuka lustar med tortyr, kanske rent av i timmar. Tills KW dog en fasansfull död. Då såg han henne som bara piece of garbage, styckade henne och dumpade henne.

Hoppas jag har fel angående det utdragna förloppet.
Här är det jag tror:
.
Citat:
Kl 20.16 skickar Kim sista sms till pojkvännen.
Kl 20.30 c:a är ubåten nära kryssningsfartyget Aida Bella (mellan middelgrundsfortet och Köpenhamns hamn).
En passagerare tar ett av de sista fotona på ubåten.
Kl 20.29 är sista aktivitet på Kims mobil.
Kl 20.43 och framöver försöker Kims pojkvän skicka sms men får inget svar.
Kl 20.43 försöker kryssningsfartyget kontakta ubåten varit i deras kurs.

Kl 20.43-23.05 kan inte ubåten ses via radar. Han dyker ner och Kim utför intervju, katt- och råttalek. I slutskedet går han till attack och binder henne.

Kl 23.05 kommer ubåten upp till ytan.
23.35 skickar han sms till frun:
'Jeg er lidt på eventyr med Nautilus, har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne'

Strax före midnatt är han i extas och tappar kontrollen - nära kollision, endast 30 m från fraktfartyget Ternvag vid Dogden.

Kl 02.15 ligger ubåten stilla i 50 minuter. Torterar och dödar Kim.

Kl 04.43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt, påbörjar styckning för att sen dumpa påsar etc.
Senast redigerad av develi 2018-03-29 kl. 22:47.
Citera
2018-03-29, 22:45
Medlem
Citat:

Om du kollar igen så märker du att det är ett antagande. Det baserar jag på den upplysning jag har tagit del av och den har jag tolkat så.

Jag hoppas jag har fel och att KW dog snabbt.

Vi får väl se vad som kommer fram så småningom. OM det gör det.

I vilket fall som helst så fanns det mycket blod i ubåten. Hade KW varit död länge så hade det inte varit det.
Citera
2018-03-29, 22:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte sannolikt med några gener som förs vidare med tanke på hennes ålder
Hon är inte lastgammal direkt, 39 år bara. Kvinnor som är långt över de fyrtio föder ju barn.
Citat:
Dubbelt så många kvinnor över 40 år föder barn nuförtiden jämfört med i början på nittiotalet. Framförallt ökar andelen föderskor över 47 år. Men det finns risker med graviditeter i hög ålder.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-kvinnor-over-40-foder-barn

Ps. Det har diskuterats i tråden om DK kan ha bytt kön. Att det är en han som blivit en hon.
Jag känner mig numera själv rätt säker på att DK är född kvinna.
Citera
2018-03-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon är inte lastgammal direkt, 39 år bara. Kvinnor som är långt över de fyrtio föder ju barn.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-kvinnor-over-40-foder-barn

Ps. Det har diskuterats i tråden om DK kan ha bytt kön. Att det är en han som blivit en hon.
Jag känner mig numera själv rätt säker på att DK är född kvinna.

Har DKs könstillhörighet med fallet att göra?
Citera
2018-03-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en stor skillnad givet vilken fakta man äger.

Finns inget psykosartad i något han företagit sig på den turen.
Är det någon som påstått det mer än PM?
Men problemet är att vi inte fått veta vad som pågick under ubåtsruttens alla (nästan 16 timmar) långa seglats.
Även om PM är en patologisk lögnare måste ju frågorna ställas till honom.
Han är den enda som kan redogöra för alla dessa timmar.
Och som sagt,-även hans lögner är talande.
Citera
2018-03-29, 22:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Det kan jag hålla med om. Därför är det märkligt att ÅK inte pressat PM timme för timme (eller åtminstone tidpunkter) vad som försigick ombord? Tex.- Varför stod du stilla med Nautilus kl 02.15 i 50 minuter? Var snäll och redogör för de 50 minuterna.
Eftersom man inte läst fup är man lite handikappad men jag saknar också en noggrann redogörelse, nästan minut för minut, hur P M menar att det dygnet förlöpte. Från Kims samtal, tills PM gick iland. Även om han inte kan säga vad klockan var hela tiden, bör han kunna placera saker i rätt ordning.
Jag vill att det finns dataprogrsm som medgör animationer skapade utifrån de olika berättelser som gärningsman och ev vittnen ger, så att man kan visualisera vad som är lika och olika, möjligt och omöjligt.
Citera
2018-03-29, 22:52
Medlem
Citat:
Är det någon som påstått det mer än PM?
Men problemet är att vi inte fått veta vad som pågick under ubåtsruttens alla (nästan 16 timmar) långa seglats.
Även om PM är en patologisk lögnare måste ju frågorna ställas till honom.
Han är den enda som kan redogöra för alla dessa timmar.
Och som sagt,-även hans lögner är talande.

Sanningen om det är hans egna Guldägg som han tänker ruva på, för att då och då sälja dyrt till hugade spekulanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in