2018-03-29, 16:43
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sorry ingen aning om vad buffymylove är för något...jag är varken porrkonsument eller speciellt bevandrad i vad ev. tjejer lägger upp för bildmaterial på sociala medier.
Huh? Jag är jag 😊
Citera
2018-03-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vill du verkligen ha en överkänslig flashback där folk inte får säga galna saker som "kvinnor/män njuter av att våldtas!", och vidare kan dessa "galna saker" underbyggas med någorlunda acceptabel fakta (TS har bara inte gjort det för att hon inte är så bra på att underbygga hennes påståenden).

Man kan inte neka att män i förciviliserade samhällen våldtagit i otrolig stor omfattning och detta har fortsatt långt in i historien, sedan så finns det en fråga som är svår att svara på; våldtar vi inte för att vi är bra på riskbedömning (vi blir straffade av staten och samhället) eller för att vi inte gillar att våldta? I en anarkistisk Sverige utan rättsstat skulle vi veta vem alla var under deras goda masker.

Vidare så var "kvinnor gillar att våldta!" underbyggt på faktan om kvinnors sexfantasi och orgasmer under våldtäkter.

Båda tråden har antagligen helt fel, tror inte att majoritet varesig bland civiliserade män eller kvinnor njuter av våldtäkt. Men det betyder inte att uttalanden inte får ställas, varför ska man få en rak höger för att man uttalar sig kontroversiellt? Är inte det problemet med dagens Sverige?Denna raka höger kommer nu oftast genom kvinnlig social shaming.

Att du skall säga vad folk får säga och inte irriterar mest, men visst, du får naturligtvis säga det...
Kanske vore det bättre om jag kunde det, men jag tror inte jag kan leva upp till det du önskar. Kan kanske acceptera att båda trådarna har sitt berättigande, men inte om man inte får reagera på dem.
Värst naturligtvis om det bara är tillåtet att reagera på en av trådarna.
Citera
2018-03-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Huh? Jag är jag 😊

haha aha I see...jag trodde han syftade på något porrfenomen jag inte kände till...

beklagar....
Citera
2018-03-29, 16:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
haha aha I see...jag trodde han syftade på något porrfenomen jag inte kände till...

beklagar....
Haha! 😄

Mannamanne blev sur på mig för att jag inte uttryckligen skrev inte alla män! Tycker det är intressant att göra en så här tråd för att påvisa hur vansinnig den andra tråden är, helt rätt.
Citera
2018-03-29, 16:53
Bannlyst
Verkar som kvinnor gillar att bli våldtagna då de är orsaken till den muslimska våldtäktsepidemin.
Citera
2018-03-29, 17:04
Medlem
Citat:
Haha! 😄

Mannamanne blev sur på mig för att jag inte uttryckligen skrev inte alla män! Tycker det är intressant att göra en så här tråd för att påvisa hur vansinnig den andra tråden är, helt rätt.

ja men den funkar där och då i direkt ansluten till ursprungstråden....
när den sen ligger och simmar och blir upplockad så förloras själva poängen, ska jag göra detta igen så får jag nog markera ännu tydligare vad det handla om.

man msåte som bekant vara över, ÖVER, Ö-V-E-R tydlig i allt man skriver här om man är feminist.
Citera
2018-03-29, 19:26
Medlem
Citat:
Här kan vi diskutera hur mycket män njuter av att våldta kvinnor.
Det verkar tillhöra ämnet feminism och jämställdhet så kör på.

Varför gillar män att våldta kvinnor och barn kan vi ju också tillägga?
och varför bryr sig samhällen i världen så lite om detta?
Vad får dig tro att alla män njuter av det? Och på vilket plan menar du?
Sexuellt eller mer som en maktdemonstration?
Det går ju absolut att våldta som ett maktmedel och samtidigt känna det som om man runkar fast man inte vill...
Citera
2018-03-29, 19:45
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Har jag inte påstått heller. Men de flesta män är starkare än de flesta kvinnor. Du verkar inbilla dig att män är så förbannat korkade att de egentligen inte förstår att de begår övergrepp. Det gör de. De bryr sig bara inte. Det är antagligen praktiskt enklare att våldta någon som är påverkad, gör motståndet mindre även om vissa går igång på just motståndet.

Om inte motparten säger eller visar på något sätt så vet inte mannen om han begår övergrepp eller inte.

Visst dom män som våldtar njuter nog extra mycket om offret gör motstånd. Och dom som våldtar skiter i vad kvinnan säger.

Men om sex påbörjas och inte kvinnan säger något, är det då ett övergrepp?
Citat:
Och tja, inte sällan hotar vederbörande med att slå ihjäl kvinnan om hon inte slutar göra motstånd, eller så blir man ytterligare misshandlad. Jag är ganska stark men jag kan inte heller rå på en 30 kilo tyngre man

Dags att börja i kampkonst. Du anar inte hur lätt det är att skada en mycket större person än dig själv.
Citera
2018-03-29, 19:47
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sex är lika med att våldta enligt AdjooooglE. Bra att veta.

När man våldtar ingår sex. Vet du inte vad våldtäkt är?
Citera
2018-03-29, 19:49
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Om inte motparten säger eller visar på något sätt så vet inte mannen om han begår övergrepp eller inte.

Visst dom män som våldtar njuter nog extra mycket om offret gör motstånd. Och dom som våldtar skiter i vad kvinnan säger.

Men om sex påbörjas och inte kvinnan säger något, är det då ett övergrepp?

Dags att börja i kampkonst. Du anar inte hur lätt det är att skada en mycket större person än dig själv.
En medvetslös person kan av förklarliga skäl inte protestera. Ja enligt lag (och vett) måste person vara i stånd att kunna ge ett samtycke. Berusning, medvetslöshet bör alltså ge den som våldtar en hint om att inte utnyttja läget om man har ett fungerande intellekt.
Citera
2018-03-29, 20:03
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaderKent
Verkar som kvinnor gillar att bli våldtagna då de är orsaken till den muslimska våldtäktsepidemin.
Feminister och inte kvinnor. Var specifik.
Citera
2018-03-29, 20:07
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
En medvetslös person kan av förklarliga skäl inte protestera. Ja enligt lag (och vett) måste person vara i stånd att kunna ge ett samtycke. Berusning, medvetslöshet bör alltså ge den som våldtar en hint om att inte utnyttja läget om man har ett fungerande intellekt.

A medvetslöshet håller jag med dig i. Där kan man inte säga eller göra något. Det fattar alla.

Jag talar om lägen där kvinnan faktiskt kan säga eller göra något. Vilket även berusade personer kan göra. Men hur mycket berusande är frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in