2018-03-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jaha, vilka är det som tycker så då? Och gör de verkligen det eller skriver de så för att det triggar dig? Personligen tror jag inte att någon här tycker det är ok.

De undrar varför kvinnorna inte gjort något motstånd när de blivit medvetna om att de blir våldtagna, ungefär som att det är ok att nalla i kakburken om ingen tar en på bar gärning.
Citera
2018-03-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Varför frågar du så ointelligenta frågor för? Det märks att du är upprörd och inte kan argumentera logiskt.

Sluta med dina ointelligenta härskartekniker istället.
De tär en fullt logisk fråga.

Ska man ha rätt ha sex med en människa som är medvetslös elelr inte?

OM du hamna i en trafiklycka, flyger av cykelt i 200 km/h ch landar med huvudet före i trafikljuset, har alla i trafiken närvarande då laglig rätt "passa på" och knulla skiten ur dig?
OM du är på fest och blri så redlös så du inte är medveten alla närvarande då laglig rätt "passa på" och knulla skiten ur dig?

eller har man inte?

det var frågan.

Det är en reell sådan för många kvinnor som detta händer i verkligheten....fattar du?
Citera
2018-03-29, 15:40
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sluta med dina ointelligenta härskartekniker istället.
De tär en fullt logisk fråga.

Ska man ha rätt ha sex med en människa som är medvetslös elelr inte?

OM du hamna i en trafiklycka, flyger av cykelt i 200 km/h ch landar med huvudet före i trafikljuset, har alla i trafiken närvarande då laglig rätt "passa på" och knulla skiten ur dig?
OM du är på fest och blri så redlös så du inte är medveten alla närvarande då laglig rätt "passa på" och knulla skiten ur dig?

eller har man inte?

det var frågan.

Det är en reell sådan för många kvinnor som detta händer i verkligheten....fattar du?

Typisk feminist att försöka ondskegöra den man pratar med som att man (HAN) använder härskartekniker.
Jag har redan svarat på frågan. Varför sitter du flashback hela dagarna och nätterna och är rabiat för? Har du inget jobb eller? Har du utsett dig själv till feminissias eller?
Citera
2018-03-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tycker själv att det här är flashback, och alla håll ska ha lite frihet att uttrycka kontroversiella små uttalanden utan att vi ska behöva känna behov av att använda epiteter som "kvinnohatare" och "manshatare".

Jag har ju tidigare varit inne kring att vi inte bör vara någon uppochnedvänd spegelbild på feminister, som blir kränkta av generaliserande uttalanden och argumenterar genom att använda demoniserande epiteter (som om diskussionen därmed avgörs).

"Njuter män av att våldta?" Är en provokativ fråga värt att ställas, till och med när det ställs med exklamationstecknet, som i denna tråd.

Nej, en tråd av Merapi med rubriken "Män njuter av att våldta!", är inte ämnad seriös diskussion. Iden är enbart mer fascistisk propaganda och den här gången kände jag för att säga som det är. Det brukar jag känna för.

I fall du inte känner dig kränkt är upp till dig, men ifall hon säger det till mitt ansikte IRL får hon räkna med en rak höger. Jag skiter i om det är en tjej.
Citera
2018-03-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, en tråd av Merapi med rubriken "Män njuter av att våldta!", är inte ämnad seriös diskussion. Iden är enbart mer fascistisk propaganda och den här gången kände jag för att säga som det är. Det brukar jag känna för.

I fall du inte känner dig kränkt är upp till dig, men ifall hon säger det till mitt ansikte IRL får hon räkna med en rak höger. Jag skiter i om det är en tjej.

nej...exakt lika lite som tråden -Kvinnor njuter av att våldtas! var ämnad för seriös debatt.

Jag kunde dock ha starta en tråd med frågeställningar kring varför män våldtar...

men! jag kan lova att den hade jag formulerat på ett betydligt fullödigt och bättre sätt än denna som alltså är en ironisk menad protesttråd, skapad för att påvisa den dåliga modereringen.
Citera
2018-03-29, 16:19
Medlem
Citat:
nej...exakt lika lite som tråden -Kvinnor njuter av att våldtas! var ämnad för seriös debatt.

Jag kunde dock ha starta en tråd med frågeställningar kring varför män våldtar...

men! jag kan lova att den hade jag formulerat på ett betydligt fullödigt och bättre sätt än denna som alltså är en ironisk menad protesttråd, skapad för att påvisa den dåliga modereringen.

Ok, tack Merapi, men det förklarar inte Buffy.
Citera
2018-03-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ok, tack Merapi, men det förklarar inte Buffy.
Buffy???
Citera
2018-03-29, 16:23
Medlem
Citat:
Buffy???

Suck, Buffymylove.
Citera
2018-03-29, 16:25
Medlem
Ja, män njuter av att våldta. Som tur är lyckas de flesta lägga band på sig och inte göra detta.
Citera
2018-03-29, 16:26
Medlem
Citat:
Suck, Buffymylove.

Sorry ingen aning om vad buffymylove är för något...jag är varken porrkonsument eller speciellt bevandrad i vad ev. tjejer lägger upp för bildmaterial på sociala medier.
Citera
2018-03-29, 16:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Vill du verkligen ha en överkänslig flashback där folk inte får säga galna saker som "kvinnor/män njuter av att våldtas!", och vidare kan dessa "galna saker" underbyggas med någorlunda acceptabel fakta (TS har bara inte gjort det för att hon inte är så bra på att underbygga hennes påståenden).

Man kan inte neka att män i förciviliserade samhällen våldtagit i otrolig stor omfattning och detta har fortsatt långt in i historien, sedan så finns det en fråga som är svår att svara på; våldtar vi inte för att vi är bra på riskbedömning (vi blir straffade av staten och samhället) eller för att vi inte gillar att våldta? I en anarkistisk Sverige utan rättsstat skulle vi veta vem alla var under deras goda masker.

Vidare så var "kvinnor gillar att våldta!" underbyggt på faktan om kvinnors sexfantasi och orgasmer under våldtäkter.

Båda tråden har antagligen helt fel, tror inte att majoritet varesig bland civiliserade män eller kvinnor njuter av våldtäkt. Men det betyder inte att uttalanden inte får ställas, varför ska man få en rak höger för att man uttalar sig kontroversiellt? Är inte det problemet med dagens Sverige?Denna raka höger kommer nu oftast genom kvinnlig social shaming.
Citera
2018-03-29, 16:30
Medlem
Citat:
Sorry ingen aning om vad buffymylove är för något...jag är varken porrkonsument eller speciellt bevandrad i vad ev. tjejer lägger upp för bildmaterial på sociala medier.

Ok, det gör inget. På något sätt är du ganska underbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in