Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Nej, en tråd av Merapi med rubriken "Män njuter av att våldta!", är inte ämnad seriös diskussion. Iden är enbart mer fascistisk propaganda och den här gången kände jag för att säga som det är. Det brukar jag känna för.
I fall du inte känner dig kränkt är upp till dig, men ifall hon säger det till mitt ansikte IRL får hon räkna med en rak höger. Jag skiter i om det är en tjej.
Vill du verkligen ha en överkänslig flashback där folk inte får säga galna saker som "kvinnor/män njuter av att våldtas!", och vidare kan dessa "galna saker" underbyggas med någorlunda acceptabel fakta (TS har bara inte gjort det för att hon inte är så bra på att underbygga hennes påståenden).
Man kan inte neka att män i förciviliserade samhällen våldtagit i otrolig stor omfattning och detta har fortsatt långt in i historien, sedan så finns det en fråga som är svår att svara på; våldtar vi inte för att vi är bra på riskbedömning (vi blir straffade av staten och samhället) eller för att vi inte gillar att våldta? I en anarkistisk Sverige utan rättsstat skulle vi veta vem alla var under deras goda masker.
Vidare så var "kvinnor gillar att våldta!" underbyggt på faktan om kvinnors sexfantasi och orgasmer under våldtäkter.
Båda tråden har antagligen helt fel, tror inte att majoritet varesig bland civiliserade män eller kvinnor njuter av våldtäkt. Men det betyder inte att uttalanden inte får ställas, varför ska man få en rak höger för att man uttalar sig kontroversiellt? Är inte det problemet med dagens Sverige?Denna raka höger kommer nu oftast genom kvinnlig social shaming.