Citat:
Finns det någon här i tråden som vet exakt när Madsen först fick eskort av polisen efter han kom i land med fritidsbåten? Jag minns att filmen - där en kvinnlig journalist ropar "Är du OK Peter?" och han svarar med tummen upp - följdes av att han först försvinner bakom en annan båt (knyter skorna) och sedan ropar att "det är nåt jag måste fixa först" och älgar iväg med raska steg. Jag kan inte hitta den senare filmsekvensen längre, men jag tror mig minnas att det bara klipps till när han går med guldfoliet och vattenflaska och intervjuas (då med poliseskort). Vad jag försöker komma fram till är ifall Madsen haft möjligheter att gömma undan kamerans minneskort (som ju saknas) innan polisen började ställa frågor och eskortera honom. Enligt den filmen (som jag inte längre hittar) så verkar han ha kunnat röra sig fritt under de första minuterna innan han träffar polisen.
Med tanke på allt som man nu vet om fallet, så förefaller det vara extremt sannolikt att Madsen filmat övergreppen och att denna film (minneskortet) var något han hade med sig när han kom iland.
Han hade ju sparat undan mindre troféer som strumpbyxor och en hårlock ombord (allt efter klassiskt seriemördar-manér), så inte fan hade han försatt chansen att "lave en snuffmovie" när han hade chansen.
Det där minneskortet finns någonstans, och jag tror inte det ligger på havets botten. Det var alltför värdefullt.
Med tanke på allt som man nu vet om fallet, så förefaller det vara extremt sannolikt att Madsen filmat övergreppen och att denna film (minneskortet) var något han hade med sig när han kom iland.
Han hade ju sparat undan mindre troféer som strumpbyxor och en hårlock ombord (allt efter klassiskt seriemördar-manér), så inte fan hade han försatt chansen att "lave en snuffmovie" när han hade chansen.
Det där minneskortet finns någonstans, och jag tror inte det ligger på havets botten. Det var alltför värdefullt.
Jag är benägen att tro som du. Så tillvida det inte är sant att han i upphetsningen och förberedelserna kom ihåg allt annat inklusive kaffe och bullar (vatten och kex - what ever) - men INTE minneskortet.
Kan tänka mig att bara den detaljen skulle ha gjort honom vansinnig ombord. Och att han hade börjat kasta saker..
Dom 5 timmarna var nog dom lengsta i mitt liv...