2018-03-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag fråntog henne inte rätten att göra det. Jag frågade retoriskt vem som efterlyser henne.. om nån skulle döda henne alltså.

Fö talar vi om ett barn. En minderårig person. Det finns fullt av gatungar, som lever farligt.

De finns tex i Oslo.

Att ett rovdjur som Madsen skulle missa de rika jaktmarker som finns, alla vinddrivna existenser, det verkar osannolikt...

Du kommer in i mitt resonemang från fel håll, och skäller på mig, för att du missuppfattat vinkeln helt...

Ta en kall dusch och ett äpple och ta en flashbackpaus.

Jag måste erkänna att det fattades några smailisar i mitt inlägg. Var inte meningen att skälla på dig utan påpeka endast hur några ANDRA kommer att komma in i evighetsdiskussionen och vilka argument de kommer att använda då.

Förlåt och det blev som en kalldusch på en oskyldig människa ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ha, ha ja han gråter ju så lett Madsen. Bara så synd att han gråter på fel ställen. Man kan ju undra hva han skrattar åt? Schindlers list? Titanic?

PM gör på precis samma sätt som arbogakvinnan Johanna Möller. Hennes spelade känslor i rätten lyste igenom och jag antar att åhörarna och rätten blev förvånade när hon "brast ut i gråt" på helt obegripliga grunder. Men inte rörde en min i andra sammanhang, där vem som helst skulle beröras.

Båda försöker härma mänskliga känslor, men det går ju inte så bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jaha, nu försöker du dig på lite feministiskt prat? Låter ungefär lika seriöst som när advokat Inger Rönnbäck förklarade förlusten i Nerijus-rättegången med att hon var "kvinna", för "Sverige är inte mogna för kvinnliga försvarare i så här stora brottmål"hahaha
Det är ju DU som försöker sänka henne till en lägre nivå genom att fantisera om att PM valt henne för att hon delar hans sexintressen. Det är just hans perversa sexintressen som hon försöker förminska så gott det går. PM ska helst framstå som den snälle gulleplutten, som aldrig var aggressiv.
PM väljer givetvis en KVINNLIG advokat för det första, som han säkert fått rekommenderad.
Han hamnar ju oftast i konflikt med de män han försökt samarbeta med så däför väljer han en kvinna. Han anser sig ju ha lättare för att umgås med kvinnor och för honom är alla kvinnor lättmanipulerade, så han trodde att han kunde styra henne helt och bestämma allt. För Madsen vet ju alltid BÄST enligt sin tro på sig själv. Denna förklaring ser jag som mycket mer trovärdig än din, att han skulle ha valt Bettina pga likartade sexintressen.
Nu kommer du in på otroliga villospår i din lilla konserverade bubbla. Vad fan har detta med advokatens yrkesroll att göra och rättegången överhuvudtaget? Hur Bettina använder sin fitta, om hon är lesbisk, gillar BDSM eller kanske gruppsex, struntar jag fullständigt i. Detsamma gäller alla världens kvinnor och kvinnans fria rätt att välja sitt sexliv. Allt är ok så länge det inte skadar någon annan, så länge det är på gemensamma villkor och så länge det inte är olagligt. Punkt.
Anledningen är solklar. OT-sömnpiller som inlägg i tråden om detta i 5 tim är inget som någon vill återuppleva.

Så om jag föreslår (skrev faktiskt ”kanske” - men sen svarade Develi att så ÄR det INTE..) att en mentalt sjuk brottsling som betraktar döda ding som själsliga varelser och som har ett starkt intresse för avvikande sexualitet skulle kunna tänkas vilja försvaras av en person som ev förstår hans sexualitet på ett djupare plan – då jävlar har jag sänkt Bettina på Madsens perversa nivå.. Helvete vad lågt av mig!

Om hon nu vore likasinnad som också gillade våldsinslag i sitt sexliv, då skulle hon väl vara den rätta människan att FÖRSMINSKA betydelsen av dessa så gott det går.

Sen är det ju lite lustigt att både du och Kugutt upprepar gång efter annan det sömnpillerämnet som ni absolut INTE vill diskutera i tråden...
Citera
2018-03-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
PM gör på precis samma sätt som arbogakvinnan Johanna Möller. Hennes spelade känslor i rätten lyste igenom och jag antar att åhörarna och rätten blev förvånade när hon "brast ut i gråt" på helt obegripliga grunder. Men inte rörde en min i andra sammanhang, där vem som helst skulle beröras.

Båda försöker härma mänskliga känslor, men det går ju inte så bra.

Eller sen kanske det helt enkelt ÄR SÅ att Madsen känner äkta sorg när han tänker på ubåtar och lokomotiv - men har svårare att känna något alls när han tänker på Kim eller någon annan han har gjort illa?
Citera
2018-03-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag måste erkänna att det fattades några smailisar i mitt inlägg. Var inte meningen att skälla på dig utan påpeka endast hur några ANDRA kommer att komma in i evighetsdiskussionen och vilka argument de kommer att använda då.

Förlåt och det blev som en kalldusch på en oskyldig människa ;-)

Jaha, jag blev förvånad 😲
Jag trodde att du blivit lika korkad som M******** 😀
Citera
2018-03-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du missar uppenbarligen att hon bara bodde där när hon var i Danmark och att alla de andra i kollektivet samt de vänner som var danska borde vetat om om det fanns rykten om Madsen som gjorde att man borde vara försiktig. Tjejen som tackade nej gjorde ju detta för att hon tyckte att det var märkligt att bli inbjuden utan orsak av någon hon bara råkat träffa en gång här var det fråga om en intervju med konkurrerande raketbyggare där den andre redan var intervjuad

Jag får inte säga detta högt så jag viskar detta endast i ditt öra.. att OM man nu ska jobba professionellt då borde man kanske kanske kanske ha just sånt här i tankarna.. Vad kan en kvinnlig journalist råka ut för tillsammans med en för henne okänd KUF (för det måste hon åtminstone ha vetat genom att hon hade redan gjort efterforskningar hos motparten (= konkurrerande raketbyggarna).

Vidare viskar jag att pojkvännen var dansk, skriven i adressen (så jag förmodar att han bodde där permanent) så HAN borde ha hört om rykten angående Madsen.

Om inte något annat "negativt" så åtminstone att han var en kvinnokarl - och därmed troligtvis skulle försöka.. Och även om Kims pojkvän skulle ha litat 100% på Kim, så betyder inte det att han även borde ha litat 100% på Madsen.

Varför utsätta sig för obehaget när man med säkerhet kan genomföra intervjun även på ett ställe varifrån man kan "fly" ifall karljäveln visar sig "inte kunna ta ett nej" på ett bra sätt?

Nu har jag inte sagt det. Så vi behöver inte låta de andra bli upprörda i onödan.
Citera
2018-03-29, 14:24
Medlem
valleros avatar
Finns det någon här i tråden som vet exakt när Madsen först fick eskort av polisen efter han kom i land med fritidsbåten? Jag minns att filmen - där en kvinnlig journalist ropar "Är du OK Peter?" och han svarar med tummen upp - följdes av att han först försvinner bakom en annan båt (knyter skorna) och sedan ropar att "det är nåt jag måste fixa först" och älgar iväg med raska steg. Jag kan inte hitta den senare filmsekvensen längre, men jag tror mig minnas att det bara klipps till när han går med guldfoliet och vattenflaska och intervjuas (då med poliseskort). Vad jag försöker komma fram till är ifall Madsen haft möjligheter att gömma undan kamerans minneskort (som ju saknas) innan polisen började ställa frågor och eskortera honom. Enligt den filmen (som jag inte längre hittar) så verkar han ha kunnat röra sig fritt under de första minuterna innan han träffar polisen.

Med tanke på allt som man nu vet om fallet, så förefaller det vara extremt sannolikt att Madsen filmat övergreppen och att denna film (minneskortet) var något han hade med sig när han kom iland.
Han hade ju sparat undan mindre troféer som strumpbyxor och en hårlock ombord (allt efter klassiskt seriemördar-manér), så inte fan hade han försatt chansen att "lave en snuffmovie" när han hade chansen.

Det där minneskortet finns någonstans, och jag tror inte det ligger på havets botten. Det var alltför värdefullt.
Citera
2018-03-29, 14:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Så om jag föreslår (skrev faktiskt ”kanske” - men sen svarade Develi att så ÄR det INTE..) att en mentalt sjuk brottsling som betraktar döda ding som själsliga varelser och som har ett starkt intresse för avvikande sexualitet skulle kunna tänkas vilja försvaras av en person som ev förstår hans sexualitet på ett djupare plan – då jävlar har jag sänkt Bettina på Madsens perversa nivå.. Helvete vad lågt av mig!
Ska du diskutera mig då tar du det direkt med mig - för det är fett med vantolkningar från ditt håll:
- Jag ansåg ditt påstående om Betina's sexuella S/M läggning saknade förankring, det kallas meningsskiljaktighet.
- Jag skrev att syvende och sist är det PM som vet varför han gjorde valet, men det står dig fritt att tro vad du vill.
Du mal som en jävla evighetsmaskin och sen drar du på dig offerkoftan när du stöter på patrull.
Så uppenbart att du undviker detta med flit:
Citat:
Så CS som hon redan intervjuat innan anser du vara en hög kufar likaväl?
Artikeln handlade nämligen om rymdkapplöpningen dem emellan och inte PM specifikt.
Citera
2018-03-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Det är många barn med lika eller mer trasig bakgrund som i vuxen ålder aldrig hade fått för sig att mörda och/eller stycka en annan människa. En bakgrund är ingen ursäkt. Sen är det möjligtvis en bit i pusslet, men oavsett bakgrund har PMs motivation för sig själv och fantasivärld utvecklats under en lång tid, trots sunda förebilder som han under åren hade kunnat knyta an till. Och oavsett bakgrund är den här gärningen synnerligen grov och tyder på bra mycket större psykisk problematik än enbart en traumatisk barndom.

EDIT: PM är inte känslokall inför sig själv, utan empatistörd. Det finns en skillnad. Det är just känslorna i Kim som han ville åt, det är vanligt MO bland sexualmördare, det är bara det att känslorna som Kim skickar ut tas ej emot av PM som de faktiskt är utan förvrängs på vägen till upphetsning, glädje, förundran etc.

Jag skulle vilja påstå att de absolut allra flesta barn med trasig barndom förvandlas inte till styckmördare.
Och jag vill för femtioelfte gången försäkra alla att oavsett vilket, då vore det ingen URSÄKT. Ingen ”förtjänar” heller att dödas.

Vore skönt att slippa upprepa detta i varje inlägg.

Sen vet jag inte vilka ”sunda förebilder” du vill hänvisar till. Maskrosbarnen har ju vanligtvis haft minst EN människa som har brytt sig om dem och som de har fått någon mänsklig kontakt med. Kanske hade inte Madsen några sunda förebilder?

Sen hittade han alla galenpannor i de kretsar där han tycktes trivas – bland horor, knarkare, psykpatienter, konstiga konstnärer och sexuellt avvikande.
Citera
2018-03-29, 14:28
Medlem
Citat:
Eller sen kanske det helt enkelt ÄR SÅ att Madsen känner äkta sorg när han tänker på ubåtar och lokomotiv - men har svårare att känna något alls när han tänker på Kim eller någon annan han har gjort illa?

Så är det säkert, för en nalle eller ett lokomotiv eller en maskin protesterar inte och har inga mänskliga krav. De bara står där och svarar det som personen vill att de ska svara. Klart att en sån som PM får "känslor" för såna saker.
Citera
2018-03-29, 14:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Finns det någon här i tråden som vet exakt när Madsen först fick eskort av polisen efter han kom i land med fritidsbåten? Jag minns att filmen - där en kvinnlig journalist ropar "Är du OK Peter?" och han svarar med tummen upp - följdes av att han först försvinner bakom en annan båt (knyter skorna) och sedan ropar att "det är nåt jag måste fixa först" och älgar iväg med raska steg. Jag kan inte hitta den senare filmsekvensen längre, men jag tror mig minnas att det bara klipps till när han går med guldfoliet och vattenflaska och intervjuas (då med poliseskort). Vad jag försöker komma fram till är ifall Madsen haft möjligheter att gömma undan kamerans minneskort (som ju saknas) innan polisen började ställa frågor och eskortera honom. Enligt den filmen (som jag inte längre hittar) så verkar han ha kunnat röra sig fritt under de första minuterna innan han träffar polisen.

Med tanke på allt som man nu vet om fallet, så förefaller det vara extremt sannolikt att Madsen filmat övergreppen och att denna film (minneskortet) var något han hade med sig när han kom iland.
Han hade ju sparat undan mindre troféer som strumpbyxor och en hårlock ombord (allt efter klassiskt seriemördar-manér), så inte fan hade han försatt chansen att "lave en snuffmovie" när han hade chansen.

Det där minneskortet finns någonstans, och jag tror inte det ligger på havets botten. Det var alltför värdefullt.
Det har du rätt i - han blir kvar bakom en båt en stund på bryggan där han kliver i land. Men då har han nog de andra rätt i ryggen inom synhåll? Däremot gör han en sväng på gräsmattan så helikoptern får styra in honom på rätt köl enligt förhör - han tycks tro att det är bara att dra.
Den där som drog upp honom ur vattnet borde kolla sin båt för han bad väl om att få vara i fred en stund? Sörja ubåten typ.
Söka via det datumet vore nog bäst för det är ju direktrapportering?

Nej - det hoppar direkt till helikoptern. Men det är ju ruggit suspekt om han låtsas pyssla med skon bakom båten? Stoppar han ner nåt där när han inser pådraget??
http://nyheder.tv2.dk/2017-08-17-det-sagde-peter-madsen-lige-efter-ubaaden-sank
Senast redigerad av develi 2018-03-29 kl. 14:38.
Citera
2018-03-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Bra spaning! Tack.

Det är andra gången PM ska "fixa lite", och tack vare dig ser jag klarare.

När han gör extraloven och "knyter skorna" gömmer han minneskortet, om han nu hade ett sånt, eller så sköljde han ner det med vatten, svalde det, men jag helt övertygad om att Madsens stolgång, genitalier och avföring har undersökts... Fanns kortet i hans kropp bör det ha hittats.

Har man hittat kortet kanske man väntar med att presentera innehållet. Vad tror du?

Nej, han skulle inte ha missat tillfället att göra en snuffilm. Jag håller med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in