Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Du missar uppenbarligen att hon bara bodde där när hon var i Danmark och att alla de andra i kollektivet samt de vänner som var danska borde vetat om om det fanns rykten om Madsen som gjorde att man borde vara försiktig. Tjejen som tackade nej gjorde ju detta för att hon tyckte att det var märkligt att bli inbjuden utan orsak av någon hon bara råkat träffa en gång här var det fråga om en intervju med konkurrerande raketbyggare där den andre redan var intervjuad
Jag får inte säga detta högt så jag viskar detta endast i ditt öra.. att OM man nu ska jobba professionellt då borde man kanske kanske kanske ha just sånt här i tankarna.. Vad kan en kvinnlig journalist råka ut för tillsammans med en för henne okänd KUF (för det måste hon åtminstone ha vetat genom att hon hade redan gjort efterforskningar hos motparten (= konkurrerande raketbyggarna).
Vidare viskar jag att pojkvännen var dansk, skriven i adressen (så jag förmodar att han bodde där permanent) så HAN borde ha hört om rykten angående Madsen.
Om inte något annat "negativt" så åtminstone att han var en kvinnokarl - och därmed troligtvis skulle försöka.. Och även om Kims pojkvän skulle ha litat 100% på Kim, så betyder inte det att han även borde ha litat 100% på Madsen.
Varför utsätta sig för obehaget när man med säkerhet kan genomföra intervjun även på ett ställe varifrån man kan "fly" ifall karljäveln visar sig "inte kunna ta ett nej" på ett bra sätt?
Nu har jag inte sagt det. Så vi behöver inte låta de andra bli upprörda i onödan.