2018-03-29, 12:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Stackars Nick, 50-årskris, försöker träna upp sin slappa gubbkropp, gissningsvis singel och är bitter över det låga antal 25 åringar som matchar med honom på tinder. Låt han hållas han kommer ju inte vinna skiten iallafall.

Sambo med en tjej född -77. Båda PT och han sitter i styrelsen i hennes bolag. Bådas bolag har funnits i 5-6 år.

Det går kanske inte så bra för hans firma så han behöver pengarna.
2018-03-29, 12:10
Medlem
Jag tycker att Lillemor diskuterade rätt klokt när hon ifrågasatte Robbans erbjudande att ta på sig rollen som den minst värdige Robinsonvinnaren. Som det är just nu är han antagligen en av de värdigare.
2018-03-29, 12:29
Medlem
dialektikers avatar
Robinson har ju verkligen varierat genom åren hur öarna sett ut. Första säsongerna så var det mer paradisliknande öar. Sen minns jag år 2009 t ex och då var det mer trist ö. Året skulle vara mer hårt än någonsin och man typ störde sig på hur jävligt de hade i träsket. Sen när de fick komma till en riktig strand så var den mörk och trist den också. I år ser det ut som Paradise hotel i Robinson.
2018-03-29, 13:08
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sambo med en tjej född -77. Båda PT och han sitter i styrelsen i hennes bolag. Bådas bolag har funnits i 5-6 år.

Det går kanske inte så bra för hans firma så han behöver pengarna.
Han gör ju bra reklam nu för företaget, haha
2018-03-29, 13:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Osvängig, drar rasistiska/sexistiska skämt oironiskt, tycker sig själv vara överdrivet störst och bäst, har gamla värderingar (kvinnor i köket, männen bygger), tror sig veta allt, slänger sig med uråldriga uttryck som negerboll för att göra en poäng, synas och höras mest.
Allt detta bygger egentligen på dåligt självförtroende. Nick är en sån.

Något charmigt med att Jim drar efter Nick som en toffel. Trots sin ringa ålder och erfarenhet.

En annan grej, jag kanske är helt dum i huvudet, men kan man inte göra upp eld med hjälp av en flaska och solen?

Har inte sett några sådana tendenser hos varken Jim eller Nick.
2018-03-29, 13:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Jag tycker att Lillemor diskuterade rätt klokt när hon ifrågasatte Robbans erbjudande att ta på sig rollen som den minst värdige Robinsonvinnaren. Som det är just nu är han antagligen en av de värdigare.

Varför gör hon det?

Hon kan ha trott att gruppen skulle rösta på Johan och hon satt säkert eller så har produktion sagt till henne att dra igång en diskussion.
Jag tror inte att hon gjorde det för att hon tyckte synd om Robban.
2018-03-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ha, ha, men det är ju därför han sticker ut. Det är modigt av terapeuten att vara med bland alla slipade människor. Man skulle nog velat se hur han ändå fixar det, lilla Månsson..

Jag tycker att tävlingarna borde vara upplagda så att även folk som inte är så slipade skulle kunna klara sig kvar. Det är intressant att se om även "vanligt folk" kan hålla sig kvar i det tuffa ö-livet.
Månsson räknas knappast in som vanligt folk det är resten av deltagarna som gör det (förutom Vcitoria då)
2018-03-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

En annan grej, jag kanske är helt dum i huvudet, men kan man inte göra upp eld med hjälp av en flaska och solen?

Också tänkt på detta, borde gå. En annan sak som stör mig är hur de övervärderar tändstålet. Utan yxa/kniv fungerar det inte ens, trots detta pratar de om det som att det vore guds gåva till männskligheten. Hade inte ens bytt bort kniv/yxa osv till laget med tändstålet efterssom det inte fungerar utan det, sätta lite hårt mot hårt. Laget hade en eld och ett värdelöst tändstål och lyckades byta bort lite eld mot yxa, ris och kokkärl. Dåligt tänkt av Lina. Hade krävt tändstålet för de sakerna, annars kan ju laget fortsätta sitta där utan någonting förutom ett tändstål som inte fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Vilket långsamt program Robinson är, i 15 minuter pratade de om vem de skulle välja. Sen undrar jag varför "vinsten" med att plundra det andra lagets läger ens fanns med, då de nästa dag fick tillbaka alla saker nästa dag. Tv4 behöver verkligen se över det här programmet

De tycks tro att folk som tittar på programmet vill ha ständiga plottwist och intriger men det finns redan mängder av realitysåpor som fokuserar på sådant, charmen med robinson tycker i alla fall jag är själva överlevnadsfasen. Just nu känns programmet så scriptat och det är ett jävla hattande i varendaste avsnitt. 1 minut för två personer att plundra en liten hydda är ju riktigt mycket tid faktiskt, tror tv4 produktionen var för korkade för att inse att typ allt skulle försvinna för laget så de var tvunga att hitta på något för att ge tillbaka något.

För mig är det största mysteriumet att båda lagen gjort sig av med fisknäten och inte ens verkar tycka det är ett problem.
2018-03-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför gör hon det?

Hon kan ha trott att gruppen skulle rösta på Johan och hon satt säkert eller så har produktion sagt till henne att dra igång en diskussion.
Jag tror inte att hon gjorde det för att hon tyckte synd om Robban.

Nej det tror inte jag heller men hon har väl helt rätt när hon ifrågasätter om Robban är den minst värdiga Robinsonvinnaren! Eller tycker du att Robban är ovärdig?
2018-03-29, 14:27
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Titta på The island istället mycket spännade! Tropiska stormar magsjuka, dåligt vatten,skorpioner,ormar och äkta!

Man blir bara besviken när man tittar på robinson. Dom tar väl in på hotel om det regnar.
Tävlingar som barnprogram. Får mat och uppgjort vad dom ska säga. Ligger fan och solar
Ingen realityserie är äkta. Men visst är The Island mycket mer ”äkta” än Robinson.

Tävlingarna ger inte så mycket om man får byteshandla tillbaka grejerna dagen efter....
2018-03-29, 14:34
Medlem
Hunden007s avatar
varför fick de 2 som jag hatar mest immuniteterna
2018-03-29, 14:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Nej det tror inte jag heller men hon har väl helt rätt när hon ifrågasätter om Robban är den minst värdiga Robinsonvinnaren! Eller tycker du att Robban är ovärdig?

Jag undrar bara varför hon vill diskutera det. Lillemor är den som minst skulle vilja diskutera att Robban erbjuder sig frivilligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in