Citat:
Ursprungligen postat av
frantik
En annan grej, jag kanske är helt dum i huvudet, men kan man inte göra upp eld med hjälp av en flaska och solen?
Också tänkt på detta, borde gå. En annan sak som stör mig är hur de övervärderar tändstålet. Utan yxa/kniv fungerar det inte ens, trots detta pratar de om det som att det vore guds gåva till männskligheten. Hade inte ens bytt bort kniv/yxa osv till laget med tändstålet efterssom det inte fungerar utan det, sätta lite hårt mot hårt. Laget hade en eld och ett värdelöst tändstål och lyckades byta bort lite eld mot yxa, ris och kokkärl. Dåligt tänkt av Lina. Hade krävt tändstålet för de sakerna, annars kan ju laget fortsätta sitta där utan någonting förutom ett tändstål som inte fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
kastenhof
Vilket långsamt program Robinson är, i 15 minuter pratade de om vem de skulle välja. Sen undrar jag varför "vinsten" med att plundra det andra lagets läger ens fanns med, då de nästa dag fick tillbaka alla saker nästa dag. Tv4 behöver verkligen se över det här programmet
De tycks tro att folk som tittar på programmet vill ha ständiga plottwist och intriger men det finns redan mängder av realitysåpor som fokuserar på sådant, charmen med robinson tycker i alla fall jag är själva överlevnadsfasen. Just nu känns programmet så scriptat och det är ett jävla hattande i varendaste avsnitt. 1 minut för två personer att plundra en liten hydda är ju riktigt mycket tid faktiskt, tror tv4 produktionen var för korkade för att inse att typ allt skulle försvinna för laget så de var tvunga att hitta på något för att ge tillbaka något.
För mig är det största mysteriumet att båda lagen gjort sig av med fisknäten och inte ens verkar tycka det är ett problem.