2018-04-16, 01:25
Medlem
Klopeks avatar
Kräks i munnen när jag ser pascal och nicoline. Vem som helst får vinna förutom dom två. Till och med hellre vIctoria som vinnare, trodde fan aldrig jag skulle säga det.

Rick är så jävla korkad. Jokrarna inkl Caroline också. Guldläge att rösta ut dessie, nicoline eller Victoria och bryta pakten. Nu kommer jokrarna ryka en efter en i denna ordningen vid ett öråd;
1, Jan (självklart, förklaring överflödig)
2, crossfit tjejen
3. Rick
Fast så långt som till Rick kommer dom aldrig hinna. Dels sammanslagning kommer komma och dom kommer ju med stor sannolikhet vinna någon öråds tävling.

Jan är garanti på att han ryker en sak som är säker iaf.

Kan bara inte släppa det att dom är så korkade. Rick säger sig gilla Caroline men lägger sina två röster på henne? Det säger han i en intervju inför kameran för att sedan vara den som avgör allt med sina 2 röster. Han är precis lika falsk som alla andra som säger en sak inför kameran men gör något helt annat.

Han gillar Caroline men har 3 andra personer att kunna rösta på. Victoria sjävklsrt inget alternativ då dom klickar. Men dessie då? Har han ens sagt en hel mening till dessie under tiden han varit där?

Hoppas Jan och crossfit tjejen hinner ryka innan sammanslagning som straff för dom inte bröt pakten som det fanns alla chanser till.
2018-04-16, 01:58
Medlem
Förbannat fint att en sådan som Janne kommer in, riktig solstråle!
Förväntade jag mig inte 49-25 enkel matematik! Go Janne aka 24, hoppas du fortsätter skina ett tag till!

Carolins reaktion på Janne i örådet var guld.
Senast redigerad av AncientScripture 2018-04-16 kl. 02:25.
2018-04-16, 01:58
Medlem
GrandOldPartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Kräks i munnen när jag ser pascal och nicoline. Vem som helst får vinna förutom dom två. Till och med hellre vIctoria som vinnare, trodde fan aldrig jag skulle säga det.

Rick är så jävla korkad. Jokrarna inkl Caroline också. Guldläge att rösta ut dessie, nicoline eller Victoria och bryta pakten. Nu kommer jokrarna ryka en efter en i denna ordningen vid ett öråd;
1, Jan (självklart, förklaring överflödig)
2, crossfit tjejen
3. Rick
Fast så långt som till Rick kommer dom aldrig hinna. Dels sammanslagning kommer komma och dom kommer ju med stor sannolikhet vinna någon öråds tävling.

Jan är garanti på att han ryker en sak som är säker iaf.

Kan bara inte släppa det att dom är så korkade. Rick säger sig gilla Caroline men lägger sina två röster på henne? Det säger han i en intervju inför kameran för att sedan vara den som avgör allt med sina 2 röster. Han är precis lika falsk som alla andra som säger en sak inför kameran men gör något helt annat.

Han gillar Caroline men har 3 andra personer att kunna rösta på. Victoria sjävklsrt inget alternativ då dom klickar. Men dessie då? Har han ens sagt en hel mening till dessie under tiden han varit där?

Hoppas Jan och crossfit tjejen hinner ryka innan sammanslagning som straff för dom inte bröt pakten som det fanns alla chanser till.

Vore det inte mer logiskt att Rick ryker före dom då han röstade på Carolin och de på Nicoline?

Sedan behöver det inte vara korkat att rösta som han gjorde. Försöker han ansluta sig till pakten och blir bra kompis med Pascal kan han nå upp till en fjärdeplats i hierarkin i den pakten. Tror det inte är svårt för honom att stanna längre än Victoria om han tar sig in i utkanten av pakten tillsammans med Victoria. Jan är bevisligen ingen att satsa att spela med, sedan är ju Carolin helt lost när det kommer till att pakta så hon är inte heller någon att spela med och det var därför omöjligt att styra upp en konkurrerande pakt. Är Rick smart så blir han bästis med Pascal och rider med till sammanslagningen och där kan vara en del av en allians med DK, Henrik, Ida och kanske Lina som skickar ut de övriga.
2018-04-16, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Alexandra är mer muskulös än pt Pascal. Få se om de nya har något taktiskt tänk o försöker rädda Caroline eller om de nöjer sig med att åka ut en efter en.
är det någon som kallat pascal för muskulös?
2018-04-16, 04:35
Medlem
X-faktums avatar
Ganska sevärd säsong.

Par ord om några av deltagarna:

Dessie
Skön, cool tjej - den med råge mest coola deltagaren i årets Robinson.
Orädd. Har koll. Stark karaktär. Levererar socialt. Är verbalt träffsäker, uttrycker sig på ett ballt och ganska klatschigt sätt (hon är raka motsatsen till en bonnig, landsortsmässig människa).
Hoppas hon vinner tävlingen.

Johan
Hur talar han egentligen?
Väldigt skumt sätt att snacka... I slutet av nästan varje mening intonerar han på ett väldigt goofy sätt. Märklig satsmelodi. (Typ som en parodi på hur en del tillgjorda, bonniga fikusar snackar - alltså likt wannabefigurer från landet som kommer till Stockholm och där lägger sig till med en pretentiöst fjantig och konstlad jargong och betoning, ovanpå att de redan är homofiler.)
Det märkliga är samtidigt att han ibland, helt plötsligt, kan prata i helt normala meningar, utan fjoll-tonfallet i sista ordet i meningen.
Någon som kan reda ut Johans sätt att snacka?
Trots allt detta sagda vill jag berömma snubben för att han kör sitt eget race - All-In - vad det ser ut som.

Carolin
Pain in the ass-person av rang. Jim var inte fel ute tidigare.
Lite oskön person. Inte så klok och smart - och snygg (utseendefixerad som hon verkade) - som hon nog tror och tycker själv att hon är. Man får dock ge Carolin att hon medverkade i och skapade sevärda tv-momentum. Färgstark kvinna trots allt, på något sätt...
Hon hade hur som helst fått stanna ett tag till, om jag fått bestämma.

Janne
Påfrestande. Lite uppblåst, pösig personlighet. Lätt bondevarning...
Gävlefolk kan vara rätt märkliga - Janne är ett tydligt exempel på det.
Victorias sågning efter tävlingen igår var på sin plats.
När plöjboy-Janne satt i Ö-rådet och snackade ville jag sjunka genom marken nästan hela tiden.
TV4-produktionen var inte snäll mot Janne - det hela var någonstans, samtidigt, inte långt borta från någon sorts gruppmobbning (rätt många i Jannes läge där skulle nog, en tid senare i livet, ha upplevt att man blivit utsatt för mobbning)... Hur mår han hemma i Gävle efter detta program?
Man blir nyfiken på hur långt han kom i Robinson, och vad hans slutord i programmet var.

Pascal
Skånegrabben snackade om att "gräva sin grop djupare" för något program sedan om någon av deltagarna. Tala om att gräva sin egen grop - det han sysslade med i programmet igår. Även om säkert TV4-produktionen skruvar och vässar en del genom att spinna på det som sticker ut hos var och en av personerna, framstår Pascal som rätt fånig och småstöddig i sättet han agerar allhärskande på. Han uppvisade sedan otrevliga tendenser vid ö-rådet, jag fick en nästan helt ny bild av honom efter det. Samtidigt bjuder han dock på lite underhållning med sitt deltagande. Programmet skulle vara mer trist utan pompöse Ranelid light-Pascal...
Senast redigerad av X-faktum 2018-04-16 kl. 04:38.
2018-04-16, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Första gången jag störde mig på Lillemor. Hon och Johan uppträder som riktiga primadonnor. De tycks grovt överskatta sin egen betydelse.

Lite orättvist att en av de nya fick en extra röst bara sådär, men nu kan de ju rösta sig kvar o få bort någon från feminidtmaffian. Håller med er om att det vore lite roligt om vd blev utröstad
Det bästa var väl när Johan tyckte att Lina , Robert och någon till inte tillförde laget något! Vad tillför han själv? Var hade han varit om dessa som inte tillför något inte hade varit starka i tävlingarna.
2018-04-16, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Antagligen för Rick och anabolamonstret inte tycker om Janne heller. Men visst de kunde ju utnyttjat honom för denna gången..
vem är anabolamonstret ?
2018-04-16, 07:40
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Konstellationen i lag nord kunde fått sig en redig törn om jokern Rick, inte röstat på Carolin (Tyckte han sade att han gillade Carolin). Nu är dom i minoritet, och team Pascal kommer ha övertag i kommande ö-råd om de fortsätter förlora såhär...

Tycker Rick är lite feg, men nu är han säker hos Pascal-gänget.

Tycker det beror lite på hur han väljer att spela framöver. Det var rätt att rösta ut Carolin eftersom det antagligen inte splittrar den egna gruppen mer. Hon var tydligt den som flest irriterade sig på. Hade han valt att rösta på annat sätt hade han plötsligt blivit ett hot.

Dessutom har han en naturlig ingång i, vad jag tror är en, mindre och vilande pakt mellan Dessie, DK och Victoria. De har hittills nyttjar Pascal och Nicoline (för jag tror det är så och inte tvärt om) men när de andra bördorna är borta (som nu Carolin och sedermera Janne) tror jag man riktar in sig på just Pascal.
2018-04-16, 09:09
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Konstellationen i lag nord kunde fått sig en redig törn om jokern Rick, inte röstat på Carolin (Tyckte han sade att han gillade Carolin). Nu är dom i minoritet, och team Pascal kommer ha övertag i kommande ö-råd om de fortsätter förlora såhär...
Jan har ju ingen inblick, men han vågade kritisera Pascals predikan, och ursprungsgänget, så det var vågat och eloge för det.... Angående "mindset"... klart man måste se sig själv vinna, det borde han förstått, åldern är inte det som gör en visast.
Tycker Rick är lite feg, men nu är han säker hos Pascal-gänget.

Fast jag tror att Rick "gillar" de flesta. Det gör han nog genuint, han verkar vara en person som faktiskt tycker om andra människor. Men i en sådan här tävling tror jag inte han tvekar för en sekund att skicka ut folk han "gillar". Med en bakgrund inom både det militära och som diplomat skulle jag tro att han behövt skicka folk han gillar på verkligt farliga eller jobbiga uppdrag. Här är den olycka som drabbar den som blir utröstad att de får åka till något lyxhotell och ligga på beachen och dricka Margaritas. Så jag tror han tänker roa sig med att spela spelet och inte ha några betänkligheter på det planet.
2018-04-16, 09:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Vilka idioter som inte skickar ut Nicoline. Någon idiot la sin ensamma röst på Dessie. Nu kommer Pascal skicka ut dem nya en efter en, och sist Victoria.

Det var Carolin som la sin röst på Dessie.
2018-04-16, 10:52
Medlem
Vill ge en stor eloge till Carolin, hon stod upp för sin sak och vågade förmedla vad hon tyckte och kände! Hon gick värdig ut ur serien och kan vara stolt över sin medverkan.

Pascal går från klarhet till klarhet, han har nu börjat prata om sig själv i tredje person
2018-04-16, 11:01
Medlem
Pascal är helt störd,står och säger att alla i laget älskar honom. Äcklas ordentligt av den individen. Bara ut med skithögen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in