2018-03-28, 18:37
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
https://www.maklarhuset.se/bostad/sverige/gavleborg/hudiksvall/kolonivagen/342801?referrer=hemnet#bilder

Ärligt den här länkar jag bara för alla väggorden och "väggmeningarna". Lite komiskt att de först glömt ett I (I verkligheten har det nog trillat ner..) och sedan glömt göra plats för "det" så de har fått göra ett litet upphöjt D som nödlösning..

Är det för övrigt bara jag som är så barnslig att jag typ blir fnittrig när folk har ordet "kärlek" över sängen? liksom jo fattar ju vilket typ av kärlek det syftas till här..
Går något off-topic. När jag skrollar bilderna så "vaggar" den svarta stenväggen i sovrummet på min skärm. Intressant synvilla.
Citera
2018-03-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Haha fyndigt tilltag

Men ja det är märkligt.. Och som sagt är som kom-ihåglappar när det står "kök" eller "mat" i köket. Postade ett objekt här för ett par år sedan där det stod "TV" ovanför TVn (utöver kök, sova osv) är ju som att det är dementa som bor där.

Har också svårt för det lite mer accepterade "Välkommen" innanför dörren. Det säger man väl verbalt till gästerna och det är ingen fucking butik?

Jomen se där, typiskt förskollärare det med, har ofta sett att de sätter en lapp med ordet dörr på dörren, hylla på hyllan, golv på golvet, och lampa på lampan. Etc
Citera
2018-03-28, 21:41
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Jomen se där, typiskt förskollärare det med, har ofta sett att de sätter en lapp med ordet dörr på dörren, hylla på hyllan, golv på golvet, och lampa på lampan. Etc

Det hade jag inte tänkt på, men det kanske är därifrån det kommer. Förskollärare känner sig inte hemma om det inte finns etiketter på prylarna så att alla vet vad det är för något Sen när du kommer som gäst säger de hela tiden åt dig vad du ska göra. "Ta av dig skorna och ställ dem där, nu var du duktig. Då går vi och tvättar händerna innan middagen, behöver du kissa också?" Det skulle också förklara varför väggord ger ett så debilt och barnsligt intryck.
Citera
2018-03-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det hade jag inte tänkt på, men det kanske är därifrån det kommer. Förskollärare känner sig inte hemma om det inte finns etiketter på prylarna så att alla vet vad det är för något Sen när du kommer som gäst säger de hela tiden åt dig vad du ska göra. "Ta av dig skorna och ställ dem där, nu var du duktig. Då går vi och tvättar händerna innan middagen, behöver du kissa också?" Det skulle också förklara varför väggord ger ett så debilt och barnsligt intryck.

Jo då, de pratar i pluralis majestatis.
Hoppas inte lägenhetsinnehavarna ser att vi har roligt på deras bekostnad bara...
Citera
2018-03-28, 22:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Jo då, de pratar i pluralis majestatis.
Hoppas inte lägenhetsinnehavarna ser att vi har roligt på deras bekostnad bara...

Ja, det känns lite elakt. Speciellt som det inte är något udda objekt egentligen.

Vi kan titta på den här vackra villan på Burevägen istället. Jag vet inte om den har varit uppe i tråden tidigare, den har legat i 72 dagar så det är inte omöjligt. Ett hus som verkligen tjänade på att fotas i riklig snö tycker jag. De hemska fotona med barmark vet jag inte hur de har fått till, men de ser inte kloka ut.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-djursholm-danderyds-kommun-burevagen-27-13299496

Jag hade inte gjort samma inredningsval som dem i alla lägen, men jag tycker att insidan också var vacker med högt i tak. De har lyckats undvika att renovera sönder det också, även om garderobsväggen vid trappan var rätt banal.
Citera
2018-03-30, 21:31
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyper

Överdådig sörmländsk sekelskiftesdröm. Inget pris, märkligt.
http://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1588503143
Har inte den varit uppe tidigare för typ 20 miljoner?? Verkar va svårsålt. Har för mig någon diplomat bodde där? Men är inte säker.
Citera
2018-03-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, det känns lite elakt. Speciellt som det inte är något udda objekt egentligen.

Vi kan titta på den här vackra villan på Burevägen istället. Jag vet inte om den har varit uppe i tråden tidigare, den har legat i 72 dagar så det är inte omöjligt. Ett hus som verkligen tjänade på att fotas i riklig snö tycker jag. De hemska fotona med barmark vet jag inte hur de har fått till, men de ser inte kloka ut.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-djursholm-danderyds-kommun-burevagen-27-13299496

Jag hade inte gjort samma inredningsval som dem i alla lägen, men jag tycker att insidan också var vacker med högt i tak. De har lyckats undvika att renovera sönder det också, även om garderobsväggen vid trappan var rätt banal.

Du har rätt i att garderoberna där inte var nåt vidare snyggt, men de behövdes väl och så såg det bra ut i katalogen eller affären eller nåt.
Har nog kikat på huset tidigare och minns särskilt bilden med de fula fläckarna efter glas på vardagsrumsbordet. Där kunde gott fotografen bett dem lägga över en duk eller nåt.
Gillade att det var lite mera färg på tapeterna, inte så intetsägande och "strömlinjeängsligt" som man oftast ser.
Citera
2018-03-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Har inte den varit uppe tidigare för typ 20 miljoner?? Verkar va svårsålt. Har för mig någon diplomat bodde där? Men är inte säker.

Jag skulle såga ner tujorna. Och varför är locket till flygeln delvis uppfällt. Det måste bli alldeles för högt ljud, och det finns inga gardiner i just detta rum, som skulle kunna dämpa. Men det är nog bara stylisten som varit framme.
Svårsålt kanske det isåfall är för att det finns andra objekt för dom pengarna.
Citera
2018-03-31, 14:10
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:

En äldre man med diverse företagsengagemang verkar äga stället, han har flera fina bilar, enligt ratsit.
Citera
2018-03-31, 16:02
Medlem
Agitatzes avatar
Edward Blom och Gunilla Kinn Blom flyttar ut:
http://www.husmanhagberg.se/alla-bilder/?objectid=OBJ27374_1598088868

Bakgrundsstory till flytten: https://stoppapressarna.se/svenskt/edward-blom-och-hustrun-bryter-upp
Citera
2018-03-31, 16:26
Medlem
Mavens avatar
Citat:
Lite otippat avslöjar en googling att säljaren är en svensk programledare och sångare.
Citera
2018-03-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maven
Lite otippat avslöjar en googling att säljaren är en svensk programledare och sångare.

Då gjorde jag som du och googlade. Undrar om de fick tag i ägaren till skäggtussen som Nils-Börge fick loss. Det är inte lätt att den situationen komma ihåg att vända andra kinden till som han ju också påpekar.

http://www.dagen.se/sangaren-nils-borge-gardh-overfallen-i-valdemarsvik-1.993770
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in