Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Det är märkligt att behöva små kom-i-håg-lappar lite överallt i form av att man skriver på väggarna och ställer upp träbokstäver lite överallt. "Hur var det nu, gillar jag min fru egentligen? Ja, just det, det står ju kärlek här ovanför sängen så då borde det vara lugnt."
Det var en rätt trälig lägenhet i övrigt, inte något direkt fel på den så sett men kändes tråkig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Det är verkligen floskeltoppen deluxe med såna där "väggmeningar". Jag förstår inte heller vad man vill uppnå med dem...? Ger mig nästan fan på att den där vita väggmeningen med "Fånga dagen" (bara det ger sura uppstötningar) återfinns som tatuering på antingen den ena eller båda av säljarna av lägenheten.
För några år sedan när jag var på väg att flytta till hus så traskade jag omkring en hel del på olika inrednings- och möbelvaruhus, på Mio Möbler i Bromma så hade de just en sån där väggmening ovanför en dubbelsäng - men när ingen tittade så kastade jag om bokstäverna lite samt lånade några från ett rum bredvid så att när jag gick därifrån så stod det, med snirkliga "romantiska" bokstäver: "Död & Massmord"...
Haha fyndigt tilltag
Men ja det är märkligt.. Och som sagt är som kom-ihåglappar när det står "kök" eller "mat" i köket. Postade ett objekt här för ett par år sedan där det stod "TV" ovanför TVn (utöver kök, sova osv) är ju som att det är dementa som bor där.
Har också svårt för det lite mer accepterade "Välkommen" innanför dörren. Det säger man väl verbalt till gästerna och det är ingen fucking butik?