Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 20:38
Medlem
Felhaveristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Eftersom Kasselstrand och Hahne blev uteslutna ur SD därför att de förespråkade en tvåstatslösning och ville att Sverige skulle erkänna Palestina är det väl inte osannolikt att AfS också förespråkar en tvåstatslösning.

Tror dock att denna fråga är mindre viktig för AfS än för SD. Dessutom har ju Sverige nu erkänt Palestina, så frågan är politiskt överspelad.

Finns ju mängder av medlemmar och aktiva i afs som är israelvurmare av rang. De skulle aldrig få igenom tvåstatslösning via ett majoritetsbeslut.
Citera
2018-03-28, 20:42
Medlem
Gustav Kasselstrand gör ett utomordentligt bra jobb. För mig som tidigare SD-röstare är valet klart. Jag överger SD och kommer rösta Alternativ för Sverige. SD känns alldeles för trötta och intetsägande. Det behövs folk som talar klarspråk! En intervju med Gustav Kasselstrand där han vägrar acceptera medias nyspråk utan snarare hånar nyspråket och frågeställningarna är en frisk fläkt i ett otroligt "stängt" Sverige. Språk är makt och vi måste framförallt ta tillbaka språket och makten över språket för att kunna formulera lösningar på problem.

Jag kommer rösta Alternativ för Sverige i riksdagsval och SD i landstingsval och kommunval. Jag tror personligen att framförallt Kasselstrand kan leda partiet in i riksdagen redan i höst då han har helt rätt approach. Men oavsett framtida procent så behövs denna frispråkiga röst och jag kommer oavsett riksdagsinträde se att min röst gör mer nytta där än hos trötta SD.

Min ideologiska resa (röster i riksdagsval): MP -- > FP --> KD --> SD --> Alternativ för Sverige
Citera
2018-03-28, 20:43
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felhaveristen
Finns ju mängder av medlemmar och aktiva i afs som är israelvurmare av rang. De skulle aldrig få igenom tvåstatslösning via ett majoritetsbeslut.

Mängder av medlemmar och aktiva? Finns det ens 'mängder av medlemmar och aktiva'? De aktiva är väl i princip partistyrelsen samt några löshästar till, och dessa lär ju partiledningen ha ganska god koll på.
Tips från coachen: Trolla i någon annan tråd.
Citera
2018-03-28, 20:44
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bannon-till-Sverige

Citat:
Trumps tidigare chefsstrateg Steve Bannon till Sverige
Donald Trumps tidigare chefsstrateg Steve Bannon är på väg till Sverige. Det rapporterar Dagens Nyheter.
64-åriga Steve Bannon är högerpopulisten med rötter inom den högerextrema rörelsen som blev president Donald Trumps chefstrateg och rådgivare efter valsegern 2016.
Nu överväger han att starta ett syndikat av Breitbartliknande plattformar på originalspråk. Snabbfotade nyhetssajter om politik som ska konkurrera med inhemsk etablissemangspress skriver Dagens Nyheter.
Bannon vill träffa Sverigedemokraterna när han kommer hit.

Kanske kunde vara intressant för Alternativ för Sverige?
Citera
2018-03-28, 20:46
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Ge exempel då
Citera
2018-03-28, 20:47
Medlem
staticages avatar
Vilkas ärenden går Alternativ för Sverige?
Splittra SD så att S,MP och V kan fortsätta sitt vanstyre.
Citera
2018-03-28, 20:48
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/bannon-till-Sverige

Kanske kunde vara intressant för Alternativ för Sverige?

Om inte annat så blir det för SD att bekänna färg nu, när de mer eller mindre fått Bannon i knät
Citera
2018-03-28, 20:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Visste inte att AfS publicerat sin medlemslista. Hur som helst är frågan överspelad. Sverige har sedan länge förespråkat en tvåstatslösning, och vi har nu även erkänt Palestina.

Tror knappast att AfS kommer att gå till val på att riva upp det beslutet. Möjligen då SD för vilken frågan verkar spela en mycket större roll.
Citera
2018-03-28, 20:50
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Vilkas ärenden går Alternativ för Sverige?
Splittra SD så att S,MP och V kan fortsätta sitt vanstyre.

En bättre fråga är väl snarare vilkas ärenden springer SD? Tänker på deras NATO vurmande, total avsaknad av EU-kritik på senaste, dubblade flyktingkvoter, låter sig påverkas av riskkapitalister m.m. Känns lite mer som ett parti som springer globalisternas ärenden än Sveriges och svenskarnas om jag får säga det själv
Citera
2018-03-28, 20:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
En sak som är klar med Jeff Ahl är att du aldrig vet var du har honom.

Han gav ju mycket tydliga besked om vad han står för i debattartikeln i Aftonbladet, intervjun i SVT och nu senast idag i anförandet i riksdagen.

Han motsätter sig SD:s svek, både när det gäller det svikna vallöftet att begränsa vinsterna i välfärden och att SD släppte igenom värdlandsavtalet med NATO.
Citera
2018-03-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Haha jävla sossetroll. Alltid så nojig för ryssen.

Snacket om att ni vill värna om Sverige och bjuder in en islamistisk trojansk häst i landet som har förstört vårat land i grunden för all framtid. som våldtar, gruppvåldtar, utför terrordåd, rånar, fifflar med våra skattepengar och som lever i sina egna områden i Sverige. Föder 6-8 barn per familj och bara väntar på en demografi Till deras fördel. Hycklare är ordet.

Sen så skulle jag gärna vilja ha källa och bevis på påståendet att Ryssland går in med pengar i AFS och i vilket syfte det skulle vara.
För vad jag vet, vill Afs sända tillbaka migranter till sina hemländer i Mellanöstern och Afrika. Människor som har orsakat Sverige så fruktansvärt mycket skada både socialt och ekonomiskt. Vad skulle Ryssland vinna på det?

Absolut, Putin har mycket större anledning stödja riktiga asylkramare!
Skälet är givetvis att dessa verkar destabiliserande på EU.

Vi ser redan med t.ex. sammanbrottet av Schengen hur Putin redan lyckats så split inom EU.
Citera
2018-03-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han gav ju mycket tydliga besked om vad han står för i debattartikeln i Aftonbladet, intervjun i SVT och nu senast idag i anförandet i riksdagen.

Han motsätter sig SD:s svek, både när det gäller det svikna vallöftet att begränsa vinsterna i välfärden och att SD släppte igenom värdlandsavtalet med NATO.
Nja, jag får nog säga att han verkar vara all over the place, på ren svenska.

Tror han behöver mogna ett tag och landa i den ideologi han nu ska företräda. De kanske behöver ta fram något sorts ideologiskt studiematerial så att inte företrädarna springer iväg åt alla möjliga håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in