Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-10, 21:53
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
För att du rekommenderade flygbladsutdelning. Då antog jag att du visste huruvida det fanns några att dela ut. Jag visste att det inte fanns några så det var mest en retorisk fråga.

Flygblad kan fylla en viss liten funktion men det är inte flygblad det hänger på. Jag har aldrig sett någon dela ut flygblad för SD och jag har aldrig fått ett flygblad för SD, annat än via posten. Jag röstade på SD första gången 2006.

Pls...förstör inte min entusiasm för dessa flygblad. Kan du inte säga att de är bra, annars springer jag ju runt hela sommaren i onödan!
Citera
2018-06-10, 22:07
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
För att du rekommenderade flygbladsutdelning. Då antog jag att du visste huruvida det fanns några att dela ut. Jag visste att det inte fanns några så det var mest en retorisk fråga.

Flygblad kan fylla en viss liten funktion men det är inte flygblad det hänger på. Jag har aldrig sett någon dela ut flygblad för SD och jag har aldrig fått ett flygblad för SD, annat än via posten. Jag röstade på SD första gången 2006.

Och andemeningen i mitt tweet var att det går att göra saker själv, och inte bara ägna tiden åt att klaga över vad andra inte gör...
Citera
2018-06-10, 22:08
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag tror att AFS väljarbas kan delas upp så här:

- F.d SDU:are

-F.d. medlemmar i Sverigdemokraterna.

- Väljare från SD. Som jag själv.

-Alt-högern/identitärer. Som även kategoriseras i ovanstående väljargrupper.

-Väljare från M, Liberalerna och Centern.
Egenföretagare. Bönder. Läkare. Ingenjörer. Välutbildade eller drivna individer som inte gillar den vänsterpolitik som SD för.
Här är den väljargrupp som AFS inte når ut till.
Vi f.d. SD:Are har redan bestämt oss.

Du glömmer en potentiell grupp här. Kanske är de inte så många, men anti-imperialister, det vill säga, kritiker av NATO, USA, EU och det globala kapitalet. Oftast folk som kommer från vänsterkanten som tröttnat på massinvandring och vänsterns svek av arbetarklassen och dess rövslickeri för det internationella kapitalet. Det är åtminstone min bakgrund. Röstade tidigare på V, föredrar egentligen SD:s ekonomiska politik, men det är inte direkt som att AfS vill avskaffa välfärdsstaten eller andra tokliberala idéer. Började sympatisera med SD 2015 men gång på gång gjorde de massa snedsteg som gjorde det svårt för mig, t.ex. att de tillät värdlandsavtalet. Men det fanns liksom inget alternativ (mer än NMR då, men de är för extrema även för mig). När AfS dök upp fanns det ett alternativ.

Så som Jeff Ahl uttryckt sig går det att nå dessa grupper.
Citera
2018-06-10, 22:08
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Okej, ett sista svar för ikväll!

Ingenstans har jag skrivit att SD har en chans att få 51% av rösterna i det här valet. Jag skrev, mycket tydligt:

Det bästa hade varit ifall SD fick 51% av rösterna så att de hade kunnat åstadkomma något.

^^ Förstår du den meningen?

Nej, jag verkligen MÅSTE göra annat! Det är inga ursäkter. Jag råkar dock skriva snabbt och har skjutit upp det andra jag ska göra, men det är ingen ursäkt. Jag har liksom annat att göra än att diskutera ett promilleparti 24/7.

Klart man ska säga vad man tycker och stå för det också, men kolla bara på Jimmie Åkesson, när TV4 frågade honom om vad han tyckte dagen efter att Trump vann valet, då gav Jimmie ett riktigt mesigt, politiskt korrekt svar, om att Trump är en extremist osv:

Jimmie Åkesson: "Jag är inte förvånad" - Nyhetsmorgon (TV4):
https://www.youtube.com/watch?v=Cxg6XYd7yRo

^^ Jimmie Åkesson totalt distanserade sig från Trump. Gjorde Jimmie detta eftersom han inte håller med Trump och verkligen tycker att Trump är en hemsk och stygg figur, eller svarade Jimmie så eftersom han förstår hur avskydd Trump är i Sverige osv? Svenska folket är inte redo för hardcore nationalism, pro-Putin åsikter, Dugin osv. Jimmie Åkesson förstår nog detta och tänker något i stil med, jag tar inga risker över mindre frågor, det viktiga just nu är att växa så att vi faktiskt kan göra något åt massinvandringen. Hade inte mainstreammänniskor varit totalt hjärntvättade, så är jag är övertygad om att Åkesson hade kunnat ge ett ärligare och vuxnare svar kring Trump.

Hur som helst menar jag att det inte var fel av AfS att åka till Ryssland och försöka förbättra relationerna med Ryssland; detta var bra av AfS, mycket bra. Jag gillar även hur de formulerade detta på deras hemsida:
En utrikespolitik som tillvaratar svenska intressen

Precis som vi inte vill att andra länder ska lägga sig i svenska angelägenheter, bör Sverige anamma samma förhållningssätt gentemot övriga världen. Svenska värderingar är just svenska, och bör inte pådyvlas andra folk. Sveriges försök att vara en moralisk stormakt måste upphöra. Vi vill ersätta den så kallade “feministiska utrikespolitiken” med en vuxen utrikespolitik som i varje givet läge tillvaratar Sveriges intressen.

Sveriges utrikespolitik har varit så vårdslös att våra diplomatiska relationer till såväl USA som Ryssland har försämrats
. Sverige måste lägga om sin utrikespolitik och söka goda diplomatiska relationer med världens stormakter USA, Ryssland och Kina, inte minst för att underlätta handelsutbyte mellan länderna. Den svenska utrikespolitiken har i dagsläget mycket att lära av Finland som har en god dialog med Ryssland och där båda parter genomför regelbundna diplomatiska besök hos varandra. Det vore direkt oansvarigt av Sverige att inte verka för en god relation med en stormakt i vårt absoluta närområde.
https://alternativforsverige.se/forsvar-och-sakerhet/
^^ Helt riktigt. Tummen upp till AfS där. Samtidigt bör man inte heller fjäska för ett annat land bara för att det är större och starkare, men det är direkt ansvarslöst att hetsa mot Ryssland, särskilt när Ryssland faktiskt inte är skurken inom geopolitiken i dagsläget.

Men som sagt, att som mindre svenskt politiskt parti gå ut med pro-Putin retorik tror jag inte hjälper AfS i dagsläget (det är dock bra att AfS gör det, missförstå mig inte). Jag tror -- jag är helt säker -- att Jimmie Åkesson sympatiserar betydligt mer med Trump än vad han ger sken av, och anledningen till att han kallar Trump "extremist", "två onda ting" osv beror helt enkelt på att det är en taktik, tills vidare.

Jag visste att du var en AfSare innerst inne, bra analys.

Du beskriver Åkesson bra. När Rosenberg frågade om det fanns några etniska svenskar, då svarade Åkesson att "det är mycket svårt att säga att det finns etniska svenskar".

Åkesson: Anpassar sig för att blidka
Resultat: Svenskar finns inte som grupp enligt SD och går bort i argumentationen

När SD blir tillfrågade om Putin då stämmer de mer än gärna in i nidbilden, igen för att blidka.
Resultat: Ryss-skräcken späds på och motståndet mot NATO inom SD mattas

När Åkesson ska uttala sig om Trump, då vill han igen blidka etablissemanget och tar avstånd från Trump fem gånger på fem minuter och beklagar att han blev president.

Resultat: SD kan inte driva en linje Sverige först, kritik mot etablissemanget och "the deep state".

När Åkesson tillfrågas om AfS då är de ett parti för sparkade extremister han gärna vill bli av med, istället för att välkomna ytterligare ett invandringskritiskt parti.

Resultat: Många som röstar SD ser AfS som extremt

Ser du inte själv vilket patetiskt parti du förspråkar. De har varit ensamma på banan och kanske får 25% men det är ett lika litet parti politiskt, utan integritet, som Sjuklövern.

Tillräckligt många svenskar fattar nu. Det blir mindre lönsamt att vara inställsam för varje dag som går.
Citera
2018-06-10, 22:25
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Du glömmer en potentiell grupp här. Kanske är de inte så många, men anti-imperialister, det vill säga, kritiker av NATO, USA, EU och det globala kapitalet. Oftast folk som kommer från vänsterkanten som tröttnat på massinvandring och vänsterns svek av arbetarklassen och dess rövslickeri för det internationella kapitalet. Det är åtminstone min bakgrund. Röstade tidigare på V, föredrar egentligen SD:s ekonomiska politik, men det är inte direkt som att AfS vill avskaffa välfärdsstaten eller andra tokliberala idéer. Började sympatisera med SD 2015 men gång på gång gjorde de massa snedsteg som gjorde det svårt för mig, t.ex. att de tillät värdlandsavtalet. Men det fanns liksom inget alternativ (mer än NMR då, men de är för extrema även för mig). När AfS dök upp fanns det ett alternativ.

Jag skulle säga att här ser vi ett tydligt exempel på att AFS inte är tydliga med var de egentligen står för.
Min och din uppfattning skiljer sig på hur vi ser på AFs.

Jag ser partiet som ett småborgerligt högeralternativ.
För vad är AFS om de INTE är småborgare? Om de inte drastisk vill skära ner på välfärden? Ja, då är de bara ett ny uppstått SDU.
Med samma vänsteråtsikter som SD.

Märk väl att Sverige hade ett av OECDs lägsta skattetryck fram till början på 60-talet och ändå kunde bibehålla en välfärdsstat.
Så låga skatter och välfärd gick att förena. Så där krockar inte våra intressen.
Det har du rätt i.

Men jag ser att välfärden bör skäras ner mycket kraftigt. Så kraftigt att systemet bör byta ut till något helt annat.
Enligt min mening var det nämligen välfärdsstaten som ligger till grunden till det helvete vi ser i Sverige idag.
Ger du lite makt åt politiker, bara lite. Så kommer de ta mer och mer tills den dagen de sålde sin själ till Soros, då förlorade vi alla.
Välfärdsstaten var en språngbräda där vi gav bort makten till en handfull elit.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-10 kl. 22:28.
Citera
2018-06-10, 22:27
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag visste att du var en AfSare innerst inne, bra analys.

Du beskriver Åkesson bra. När Rosenberg frågade om det fanns några etniska svenskar, då svarade Åkesson att "det är mycket svårt att säga att det finns etniska svenskar".

Åkesson: Anpassar sig för att blidka
Resultat: Svenskar finns inte som grupp enligt SD och går bort i argumentationen

När SD blir tillfrågade om Putin då stämmer de mer än gärna in i nidbilden, igen för att blidka.
Resultat: Ryss-skräcken späds på och motståndet mot NATO inom SD mattas

När Åkesson ska uttala sig om Trump, då vill han igen blidka etablissemanget och tar avstånd från Trump fem gånger på fem minuter och beklagar att han blev president.

Resultat: SD kan inte driva en linje Sverige först, kritik mot etablissemanget och "the deep state".

När Åkesson tillfrågas om AfS då är de ett parti för sparkade extremister han gärna vill bli av med, istället för att välkomna ytterligare ett invandringskritiskt parti.

Resultat: Många som röstar SD ser AfS som extremt

Ser du inte själv vilket patetiskt parti du förspråkar. De har varit ensamma på banan och kanske får 25% men det är ett lika litet parti politiskt, utan integritet, som Sjuklövern.

Tillräckligt många svenskar fattar nu. Det blir mindre lönsamt att vara inställsam för varje dag som går.

Det var mer än Judas när han ställdes inför Jesus
Citera
2018-06-10, 22:28
Medlem
Citat:
Pls...förstör inte min entusiasm för dessa flygblad. Kan du inte säga att de är bra, annars springer jag ju runt hela sommaren i onödan!
SD Sthlm stad har låtit trycka upp 600 000 flygblad som de sex kretsarna ska dela ut. De har naturligtvis gjort detta som en kampanj att reta upp miljöpartiet då de snart ska köra en kinesisk lastbil med 950 000 mil på mätaren med alla flygbladen lastade och bränna dem i en grop på tippen utanför Vivalla. För dela ut dem ska man ju inte enligt dig då de anses fullständigt meningslöst.
Citera
2018-06-10, 22:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket

Det händer intressanta saker när man skalar bort lagret med ideologi som ligger som en våt filt och hindrar och istället som AfS fokusar på sakfrågor. Idag är konfliktlinjen enkel: det är etablissemangets enda rätta värdegrund mot alla svenskar.
Citera
2018-06-10, 22:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
SD Sthlm stad har låtit trycka upp 600 000 flygblad som de sex kretsarna ska dela ut. De har naturligtvis gjort detta som en kampanj att reta upp miljöpartiet då de snart ska köra en kinesisk lastbil med 950 000 mil på mätaren med alla flygbladen lastade och bränna dem i en grop på tippen utanför Vivalla. För dela ut dem ska man ju inte enligt dig då de anses fullständigt meningslöst.

När läggs flygbladen ut på hemsidan? Det skulle ju ske idag.
Citera
2018-06-10, 22:37
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet

Tydliggör, förstår inte.
Citera
2018-06-10, 23:02
Medlem
Citat:
Tydliggör, förstår inte.
Det var inte till dig, utan till den du svarade. miss av mig. Ironiskt inlägg. 600.000 flygblad stämmer
Citera
2018-06-10, 23:27
Medlem
En annan sak som kommer upfattas "extremt" men är väldigt nödvändigtoch normalt i andra länder. Tex Tyskland hade de endast för ett par år sedan och Danmark samt Schweiz har något åt det hållet.. Det är striktare medborgarskapslagar som gör att de som har utländsk bakgrund utanför våra grannländer får sitt hemlands medborgarskap även vilken generations invandrare den är och får inte ett svenskt vid födelsen utan om den ska få det måste den bevisa sig värdig för ett i tex 18 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in