2018-03-28, 13:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Psykiaterkontakt kräver ärlighet, och den kan psykiatern inte trolla fram, hur kompetent han eller hon än är.

Alla är vi chanslösa mot psykopater.

Jag tänkte bara att Madsen kan ha haft en långvarig psykiatrikontakt.

Isf får vi höra mer om den...

Att han gått hos psykiater, nej det vore en osannolik information.

Nej, med kompetent menar jag att den har fått gonom att öppna sig såpass mycket, jämfört med
attityden han har i övrigt.
Citera
2018-03-28, 13:48
Medlem
PhDSalanders avatar
Madsen tror visst att han håller föredrag för rätten:

Anklageren kommenterer tegningen og det får Peter Madsen til at bryde ind.
- Jakob er meget velkommen til at stille mig spørgsmål til tegningen, siger Peter Madsen.
Anklageren spørger nu, hvorfor Peter Madsen har valgt at tegne den manglede ventil, når den var blevet skrottet.
Til det svarer Peter Madsen, at han har tegnet den, fordi han som resten af retten jo ikke ved, hvad der helt præcist er sket med ventilerne i ubåden under ulykken.

Anklageren spørger nu, hvorfor Peter Madsen har valgt at tegne den manglede ventil, når den var blevet skrottet.

Haha😀
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-28 kl. 13:50.
Citera
2018-03-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Att han gått hos psykiater, nej det vore en osannolik information.

Nej, med kompetent menar jag att den har fått gonom att öppna sig såpass mycket, jämfört med
attityden han har i övrigt.

Ja, för den noggranna och skarpa mentalerklärungen tillhör nog ovanligheterna, har jag förstått.
Citera
2018-03-28, 13:56
Medlem
Så kanelgifflar och flaskvatten skulle vara till när M och D skulle ut och åka, passar inte direkt till en dejt till vilken det skulle köpas nya skor, strumpor och läppstift snarare skulle man tänka sig trevligare dryck och mat
Citera
2018-03-28, 13:59
Medlem
PhDSalanders avatar
Finns det verkligen inga kvitton på det han har handlat på Netto på fm?

Fodrsvarsadvokaten kommer nu ind på, om Peter Madsen kan huske, hvad han lavede om formiddagen 10. august.
- Jeg kan huske, jeg skal i netto for at handle ind til ting, der skal være i nautilus. Blandt andet nogle kanelgifler, fordi jeg fornemmer, at jeg skal ud og sejle i den nærmeste fremtid, siger Peter Madsen og uddyber, at han havde aftalt med sin elskerinde, at de først skulle på shoppetur og så sejle rundt med nautilus 11. august.
Citera
2018-03-28, 14:02
Medlem
valleros avatar
Det har säkert varit uppe i tråden, men hur fungerar Danmarks domstolar? Är det något liknande system som här, dvs att i princip alla större åtal i tingsrätten överklagas till högre instans (Hovrätten) innan domen slutligen fastställs?
Citera
2018-03-28, 14:03
Medlem
PhDSalanders avatar
Finns kvitton på dessa, som han erkänt inköp, samt detta

- Tager du også de skruetrækkere med derned 10. august?
- Jeg har en fornemmelse af, at jeg kommer gående med de her skruetrækkere i favnen, siger Peter Madsen, som mener, at han tager dem ned i Nautilus om eftermiddagen 10. august.

Varför erkänner han detta??
Har de hittat skruvmejslarna i båten?
Oklart här.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-28 kl. 14:07.
Citera
2018-03-28, 14:16
Medlem
Big-Lees avatar
Caroline Larsson - EXPRESSEN
Att det var Kim Wall som tog initiativ till att genomföra intervjun just den 10 augusti, som Peter Madsen nu säger, är tvärtemot vad Kim Walls pojkvän tidigare berättat. Enligt honom var det Peter Madsen som hörde av sig den 10 augusti och erbjöd sig att ställa upp - men på villkoret att det skulle ske samma kväll. Kim Wall var då tveksam eftersom hon och pojkvännen skulle ha en fest med vänner den kvällen, som hon då delvis skulle missa. Men efter en diskussion med pojkvännen bestämde hon sig för att ändå åka med. Hon hade då försökt få till en intervju med Peter Madsen i flera månader, har pojkvännen sagt.”

Jag blir förvirrad av detta. Tyckte pojkvännen sa i rätten tidigare att det var Kim som tog kontakt. Någon som har koll? Blir så jävla förvirrad av danskan.
Citera
2018-03-28, 14:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det märks ju här. När det kommer vittnesmål som talar till M:s fördel, så suckar och ojar vissa här. Man VILL inte ha fram den hela, sanna bilden (om det nu vore möjligt), man vill bara ha honom dömd no matter what.

Män retar sig för att de inte fått vara som han, och kvinnor retar sig för att de inte har blivit älskade av någon som han. Tror jag. Han har haft för mycket, ett för spännande liv. Folk tål inte det, där de sitter på kontoret från 8 till 16:30, och går hem till samma gamla tråkiga fru/man varje dag.

Jag vet inte om han är oskyldig eller skyldig, det är det ingen som vet i det här läget. Utom han själv. När dom har fallit i den högsta instans som det överklagas till - och som antar målet - så får man ju acceptera det, vad det än blir, och betrakta M som att det ÄR sanningen. Annars faller ju hela rättssamhället. Och när han har avtjänat sitt straff, oavsett för vilket/vilka brott, så ska han betraktas som vem som helst igen. Men jag undrar om vissa kommer att klara det, i det här fallet...
Precis.

Att han blivit utesluten ur en BDSM klubb för att han inte varit tillräckligt aktiv med att misshandla kvinnor talar till hans fördel. Här hade han annars kunnat lura iväg kvinnor att såga i åratal.
Citat:
Under morgonen hördes också en man som varit med i en förening kallad ”Svarta sällskapet”. Den samlar människor
Han uppgav att Madsen varit med i gruppen – men uteslutits.
– Han var för passiv. Men jag såg honom aldrig göra något olämpligt mot någon, sa mannen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3qyqe/madsen-skickade-sms-till-sin-fru--efter-att-kim-wall-dott
Citat:
Det Sorte Selskab er en eksklusiv club. En lukket forening for medlemmer som tænder på BDSM og erotisk dominans.

http://www.detsorteselskab.dk
Citera
2018-03-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Precis.

Att han blivit utesluten ur en BDSM klubb för att han inte varit tillräckligt aktiv med att misshandla kvinnor talar till hans fördel. Här hade han annars kunnat lura iväg kvinnor att såga i åratal.
Snarare tvärtom eftersom det kan visa på att han inte skulle kunna hejda sig utan gå över gränsen bland en massa andra människor
Citera
2018-03-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Snarare tvärtom eftersom det kan visa på att han inte skulle kunna hejda sig utan gå över gränsen bland en massa andra människor

Vid något tillfälle nämner han reglerna specifikt vilket då fick mig att tro att han fått en tillsägelse.
Citera
2018-03-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, det är nog mer så att kufen i fallet är den som är udda, och förmodligen oskuld långt upp i åldern.
Senare fick han smak på sexuellt udda människor. Kanske han kände sig mer värd i den udda miljön? Han töntnörden satt i en verkstad medan kamrater var ute och festade. Finns en del filmklipp från hans ungdom, och han har inte sett en kvinna på vykort under den tiden. Kan tänka mig att han inte var den populära killen direkt hos tjejerna. Småväxt, ful, kufisk, oskuld.
Möjligt att den enda miljö som accepterade honom var just den här kinky miljön.
Visserligen vet man väldigt lite om hans fru men hon var med på öppet förhållande, så inte vet jag hur udda eller mainstream hon är. Hans far måste ha varit bitter då mamman gick med 3 bröder och lämnade den gamla mannen. Säkerligen vräkt ur sig och format den här nörden eller sin kronjuvel till en mycket sjuk personlighet. Vissa individer får en dålig start och blir traumatiserade och en latent psykisk allvarlig störning blommar upp.

Mener å ha lest et sitat fra Djursings biografi der Madsen sies å ha «dyrket sex» med liv og lyst fra ung alder, straks han flyttet til København, ca 18 år gammel (?). Jeg tolker det som kontakt med prostituerte og andre skakkjørte individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in