2018-04-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Lisa Magnusson ´(DN): "Mordet på Kim Wall var ett politiskt mord"

Så nu vet ni
Hon kan kyssa sig själv där bak, journalisten på DN :-)
Vilka dumheter hon kommer med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror starkt på att Madsen filmade när KW blev mördad under tortyr. Jag misstänker att han har lyckats smuggla i minneskortet med hjälp av att svälja det.

Nej, de kollade hans avföring och det fanns ingenting där. Det finns en del andra förklaringar till vart ett sånt eventuellt kort kan ha hamnati så fall. Kolla bakåt i tråden. på funderingar gällande det från i dag eftermiddag.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
JA.
Jo, jag anar det. Du tror inte det hör till ett spel för galleriet? Att han skiter blankt i katterna egentligen likaväl som at S inte betyder mer för honom än en hårddisk?
Han nämner dem statiskt på bloggen - han vet att detta är rart.
Katten med brutet ben är ganska suspekt i sammanhanget med tanke på hans RPU; han beskrivs liksom ha svår grad av psykopati. Han knyter inte an, han har inget behov av levande varelser mer än att missbruka dem.
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 22:49.
Citera
2018-04-25, 22:48
Medlem
Citat:

Så nu vet ni

Skrivits mycket dumt i den här tråden men det där tar nog priset.
Citera
2018-04-25, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, om man bara läser vad han säger. Då förstår man den grymma Mental erkläringen han fått.
Som kommer att tynga han framgent och i evighet. Honom kommer man aldrig släppa fri.
Han påminner om Rader när han beskrev sina "projekt". Han grät också en skvätt i en halv minut emellanåt -över sig själv.
Sen switchade han och pratade som en tekniker om när han ströp offren.
Citera
2018-04-25, 22:56
Medlem
Citat:

Så nu vet ni
Skribenten använder Kim Walls tragiska öde som ett verktyg i en politisk kamp. Minst sagt respektlöst och osmakligt. Kim Wall blir ett politiskt offer på ”feminismens” altare. I sak rör det sig om en psykopatisk sexualsadist som har mördat en kompetent journalist som alla (med vett i skallen) hade gott att säga om. Varken mer eller mindre. Madsen är nämligen ingen representant för män i allmänhet. Jag gläder mig åt tanken att Madsen aldrig släpps ut (jag hoppas det blir så). För då får x antal kvinnor leva i framtiden som annars hade mördats av honom.
Citera
2018-04-25, 22:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Erfaren forsvarer: Peter Madsen burde have fået en forvaringsdom
Ved at give ubådskaptajnen en livstidsdom trods eksperternes råd fratages han nogle rettigheder, lyder kritikken fra jurist.

Retslægerne havde lagt op til, at Peter Madsen kunne få en forvaringsdom for drabet på Kim Wall.

Men Københavns Byret har idømt ubådskaptajnen fængsel på livstid.

Man spørger landets fremmeste eksperter, om han er farlig. De siger, at det er han. Det er et signal til retten om, at han har brug for hjælp«, siger advokaten.

https://politiken.dk/indland/art6469904/Peter-Madsen-burde-have-f%C3%A5et-en-forvaringsdom

Mycket kritik från danska jurister i dag efter livstidsdomen. Dom vill ha det till att media påverkat och att det egentligen skulle dömts till förvaring. Nu kacklas det om praxis och enkeldrab i parti och minut.
Ja, vi får se och dom nämner ju faktiskt inte dom försvårande omständigheterna i fallet vilket i sig ger livstid, men visst har dom pisstraff för mord i vanliga fall.

Citat:
Forsvarsadvokater er overraskede: »Livstidsdom for enkeltdrab er uhyre sjældent«

Sådan er retspraksis nemlig normalt ikke, siger den erfarne forsvarsadvokat.
https://www.b.dk/nationalt/forsvarsadvokater-er-overraskede-livstidsdom-for-enkeltdrab-er-uhyre-sjaeldent
Senast redigerad av Moosky 2018-04-25 kl. 22:59.
Citera
2018-04-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han påminner om Rader när han beskrev sina "projekt". Han grät också en skvätt i en halv minut emellanåt -över sig själv.

Ja, den där On-Off knappen. Det är så j-vla patetiskt.

Att Madsen klarat sig hittills beror nog på att han alltid lyckats vara den där hala tvålen i sin tvålkopp.
Citera
2018-04-25, 23:02
Medlem
lindemanns avatar
Dom på domstol.dk

Vet inte om namnen blir offentliga när den slutgiltiga domen kommer om ett par veckor.
Men när jag läste igenom domen tidigare idag blev jag förvånad över att vittnet på Ternvag och KW's pojkvän var namngivna med för- och efternamn i domen. Även den australiensiska journalisten var namngiven med efternamn. Nu har de ändrat på det inne på hemsidan. Verkar som att Københavns Byret gjorde en lille bøf som de har korrigerat nu.
Citera
2018-04-25, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, den där On-Off knappen. Det är så j-vla patetiskt.

Att Madsen klarat sig hittills beror nog på att han alltid lyckats vara den där hala tvålen i sin tvålkopp.
Ja, exakt. Lyckats glida runt, lismande som den reptil han är.
Undrar hur Betina tänkte med den här meningen?
Känns inte riktigt som bullseye med tanke på hans hårddisk och svammelklient.
"Aktor har fremlagt en gyselig historie, vi kan kalle den en skrekkhistorie. Den bygger ikke på beviser, den bygger alene på antakelser."
https://www.aftenposten.no/verden/i/G1g9kl/Onsdag-faller-dommen-i-ubatsaken
Citera
2018-04-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag anar det. Du tror inte det hör till ett spel för galleriet? Att han skiter blankt i katterna egentligen likaväl som at S inte betyder mer för honom än en hårddisk?
Han nämner dem statiskt på bloggen - han vet att detta är rart.
Katten med brutet ben är ganska suspekt i sammanhanget med tanke på hans RPU; han beskrivs liksom ha svår grad av psykopati. Han knyter inte an, han har inget behov av levande varelser mer än att missbruka dem.
Heinrich Himmler och Hitler var övertygade djurvänner, och genomförde politiska beslut i den riktningen, bland annat förbud för vivisektioner (dissektioner på levande djur).
http://www.opulens.se/opinion/darfor-ar-nazister-vegetarianer/

Däremot gick det bra att läkaren Josef Mengele, även känd som "Dödsängeln" i Auschwitz, gjorde fasansfullt,plågsamma expriment med levande människor (däribland barn) utan bedövning.
Det är så hemsk läsning så man klarar inte att läsa det. En del av hans "patienter" var vid liv när befriesen kom att vittna om det. Det finns många paradoxer berättade om lägerkommendanter som var djurvänner men ofantligt grymma mot fångar.

Det finns både för och emot det här. Men Nazisterna instiftade flera djurrättslagar. Och Hitler med en liknande diagnos som PM, älskade sina hundar och behandlade dem mycket kärvänligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-25 kl. 23:36.
Citera
2018-04-25, 23:06
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Forsvarsadvokater er overraskede: »Livstidsdom for enkeltdrab er uhyre sjældent«
Sådan er retspraksis nemlig normalt ikke, siger den erfarne forsvarsadvokat.
Rätten har ju argumenterat för varför det ska vara livstid i detta fallet. En annan rättspraxis i Danmark är att planerade mord och sexmord kan ge livstid. Så jag förstår inte riktigt vad de gaggar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in