2018-03-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Det har här i tråden och på andra forum i månader spekulerats och fantiserats av många om hur Kim Wall i timmar blivit skrämd, hotad, torterad, sexuellt utnyttjad, halshuggen osv. Vissa har tom talat möjligheter att Madsen skulle kunna skära loss delar av hennes kön och inmundiga dessa eller försöka tvinga Kim Wall att äta dem etc etc etc.

Men enligt rättsläkaren så tillfogades det ju endast 1 skada eller högst två på Kim Wall medans hon levde. Resten har tillfogats kroppen när Kim redan var död.

Betyder inte detta att alla dessa dramatiska scenarior med timmar av plågor och tortyr för Kim Wall aldrig inträffade? I och med att hon inte varit vid liv vid mer än 1 eller 2 av 37 "skador"....

Man kan väl inte ens vara säker på att hon var vid medvetande ens vid dessa 1 eller 2 skador då dessa kom ungefär samtidigt med döden?
---
Har jag uppfattat detta fel? Finns det fortfarande möjlighet att Kim hölls levande under många timmar av fysisk tortyr, sexuella övergrepp, verbala hot kannibalism osv?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det finns det om han äntligen fått sin absurda dröm i uppfyllelse (hållas vid liv flera timmar), men jag är tveksam till att han gav sig på henne fysiskt direkt.
Sexuell sadism inkluderar psykisk terror som klassas som tortyr i sig.
Han känner totalt övertag och makt i all sin grandiositet och njuter av hennes hjälplöshet och skräck; att hon är helt maktlös.
Kolla Bundy - det ultimata var att råda över liv och död, han känner sig som Gud i det läget i all sin grandiositet.
.... och fler med honom. Resten ligger sen på det mer fysiska planet gällande våld, fysisk tortyr och sexuella lustar eller för all del likaväl efter döden om nu vederbörande tänder på det.

Tack för ditt svar. Men mina fråga gällde FYSISK tortyr, kroppsliga skador och sexuella övergrepp/kannibalism när Kim Wall var LEVANDE. Alltså FYSISKA delar. Inte PMs psykologiska njutning. Enligt rättsläkaren utlåtande verkar ju Kim inte plågats fysiskt mycket alls. (om man bortser från om hon levde när hon fick halsen avskuren) I vilket fall som helst verkar ju inte PM FYSISKT plågat Kim när hon fortfarande levde? Om så är fallet, skänker det ju lite tröst för sinnet att hon inte tvingades uppleva allehanda hemskheter vid liv, utan att hon var död under majoriteten av PMs eskapader.
Senast redigerad av Xoleraz 2018-03-27 kl. 21:03.
Citera
2018-03-27, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Men mina fråga gällde fysiska tortyr, kroppsliga skador och sexuella övergrepp/kannibalism. Alltså FYSISKA delar. Inte PMs psykologiska njutning.
Jo, jag svarade dock jakande på "hållits i liv i flera timmar" och sen dementerade jag resten som du sa fanns i tråden. Jag är i tråden likaväl men är tveksam som sagt på bas av det jag då skrev.
Citera
2018-03-27, 21:01
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursäkta min okunnighet - men jag måste fråga.

Det har här i tråden och på andra forum i månader spekulerats och fantiserats av många om hur Kim Wall i timmar blivit skrämd, hotad, torterad, sexuellt utnyttjad, halshuggen osv. Vissa har tom talat möjligheter att Madsen skulle kunna skära loss delar av hennes kön och inmundiga dessa eller försöka tvinga Kim Wall att äta dem etc etc etc.

Men enligt rättsläkaren så tillfogades det ju endast 1 skada eller högst två på Kim Wall medans hon levde. Resten har tillfogats kroppen när Kim redan var död.

Betyder inte detta att alla dessa dramatiska scenarior med timmar av plågor och tortyr för Kim Wall aldrig inträffade? I och med att hon inte varit vid liv vid mer än 1 eller 2 av 37 "skador"....

Man kan väl inte ens vara säker på att hon var vid medvetande ens vid dessa 1 eller 2 skador då dessa kom ungefär samtidigt med döden?
---
Har jag uppfattat detta fel? Finns det fortfarande möjlighet att Kim hölls levande under många timmar av fysisk tortyr, sexuella övergrepp, verbala hot kannibalism osv?
Det jag läst gör gällande att 2 stick vet man säkert har uppkommit innan döden. De andra sticken kan man med full säkerhet ej säga uppkom innan döden, då kroppen var i dåligt skick eftersom den legat i vatten. Med tanke på hur störd M är, så är det nog tyvärr troligt att han gjorde henne illa innan döden.
Citera
2018-03-27, 21:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det tror jag med som sagt. Som slutfinal på första dyket. Där hon tror att det snart är dags att gå upp till ytan efter en intervju på havsbotten - en tur på totalt drygt två timmar och sen vända hemåt - så smäller det nog till. Fastbunden och han stiger upp vid 23-tiden men jag är tveksam till så stora fysiska angrepp i det läget, om han gillar psykisk tortyr, att känna makt när han sen styr runt i Nautilus med en kvinna fångad som i en råttfälla.

Tror inte jag heller, lite nödvendig misshandel för att passivisera henne, tortyr, men inte mer änn att hon var medveten. Sen var det att åka vidare. Han har nog haft "the time of his life" den där natten.
Citera
2018-03-27, 21:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Men mina fråga gällde fysiska tortyr, kroppsliga skador och sexuella övergrepp/kannibalism när Kim Wall var LEVANDE. Alltså FYSISKA delar. Inte PMs psykologiska njutning.

Kroppsdelarna har legat för länge i vatten för att man säkert ska kunna tidsbestämda många av skadorna.
Citera
2018-03-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursäkta min okunnighet - men jag måste fråga.

Betyder inte detta att alla dessa dramatiska scenarior med timmar av plågor och tortyr för Kim Wall inte inträffade? I och med att hon inte varit vid liv vid mer än 1 eller 2 av 37 "skador"....

---
Har jag uppfattat detta fel? Finns det fortfarande möjlighet att Kim hölls levande under många timmar av tortyr,övergrepp, kannibalism osv?
Var har du haft oturen att läsa detta trams? Tack och lov är detta inget som vanligtvis förekommit i tråden. Det finns bevis att förhålla sig till. Vad det gäller KiMs skador ljuger Madsen om att de påförts i samband med styckningen, som ett sätt att punktera kroppen och få ut gaser.
I två fall går det att bevisa att skadorna påförts i livet,eller omkring döden. När det gäller övriga skador,långa ytliga skärsår bl.a kan man inte bevisa att de kommit i livet pga att de legat länge i saltvatten. Men ingen av skadorna kan ha varit för att släppa ut gaser som PM påstår.. Det finns indikationer på att KiM haft ett bälte runt halsen. Det finns även indikationer på att hon haft munkavle. Märken i ansiktet, skador i gommen bakom två tänder osv. Samt spännbanden som var fästa vid golvet mellan britsarna i mässen osv. Märken på vader och en arm som indikerar på att KiM varit fastspänd. Den kartlagda ubåtsrutten med tider för dyk och färdväg. Det är ett pussel som Åklagaren lägger med alla bitar som framkommit,vittnesmål,kriminalteknik samt rättsmedicin osv.
Citera
2018-03-27, 21:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror inte jag heller, lite nödvendig misshandel för att passivisera henne, tortyr, men inte mer änn att hon var medveten. Sen var det att åka vidare. Han har nog haft "the time of his life" den där natten.
Ja, så menar jag. Absolut fysiskt våld, dels vid anfall och sen för att hålla henne i schack. Tror även på verbala hot ihop med kniv, troligen nåt snitt som gör henne mer samarbetsvillig och för att påvisa allvar.

Situationen är snarlik andra förövare men brottsplatsen gör det hela horribelt.

Hon är så låst som det bara går - helt hjälplös, kan inte kalla på hjälp, har inte en chans med annat än samverka så han inte dödar henne direkt och skulle hon lyckas göra motstånd får hon inte upp ubåten.
Fullständigt fruktansvärd situation som jag får halvt panik av bara att tänka på den.
Citera
2018-03-27, 21:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om du bara inte kräver att jag ska plocka frsm vad som sagts av vem o när så har danska tråddeltagare här, tidigare idag bekräftat att den misstänkte har rätt att ta del av förundersökningen inför rättegången. Han har alltså läst sig till denna förklaringsmodell, som egentligen bara var en påminnelse om något hanvsjälv upplevt. Betina behövde inte hjälpa honom men hon kanske nickade belåtet?

Vilket ju inte är synonymt med att PM hade tillgång till den informationen när han övergick till version tre, vilket i sammanhanget är helt avgörande. Den biten måste redas ut, ordentligt.
Citera
2018-03-27, 21:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Så vad ville Madsen? Bortsett från att leva ut sin snedvridna fantasi?
Tror inte han ville så mycket mer här i livet enn at tillfredställa sig själv.
Citera
2018-03-27, 21:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Normalt sett, på en "vanlig" ubåt, så tar motorn luften utifrån via snorkel som skickas upp. Man kan alltså bara gå med dieselmotorer så länge man befinner sig på periskopdjup. Antagligen kan PM's ubåt detta också, men man måste öppna någon ventil för att det ska funka. PM's historia förutsätter alltså någon form av trippelfel. Dvs, han måste ha missat att öppna ventilen, han måste ha gjort något fel som gjorde att avgaser kom in i ubåten, och han glömde bort att han inte fick stänga luckan.

Allt detta när det dessutom inträffat något fel som gjorde att han blev tvungen att gå ut och fixa något ute på ubåten.
En riktig otursdag.
Citera
2018-03-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Jag tänker att PM möjligtvis begått mord tidigare utomlands, så jag försökt hitta uoppklarade mord med samma MO som PM.
Hittade detta i boken:

"Sexual Homicide: Patterns and Motives- Paperback
Af John E. Douglas,Ann W. Burgess,Robert K. Ressler"

tyvärr står det inte något om när/var mordet begicks ej heller vem det rör sig om
och det vare sig offer eller mördare:

"One victim of a sexual femicide was found "with stab wounds in her
vagina and groin and with her throat slashed. Her nipples had been
removed and her face severely beaten; her cut-off hair was found hang-
ing from a nearby branch. "

Så exakt samma MO som PM's utom, så vida vi vet, "nipples had been
removed"

Kanske PM har läst om detta mord och blivit inspirerad.

Någon som känner till det omtalade mordet ?

Link till boken "Sexual Homicide: Patterns and Motives"
https://books.google.dk/books?id=a2gK_2OFiyUC&pg=PT107&lpg=PT107&dq=stab+w ounds+in+her++vagina+and+groin+and+with+her+throat +slashed&source=bl&ots=CY3OiPjQhw&sig=jjtNeoCFR2LQ Su3YtWQLVQrsSzc&hl=da&sa=X&ved=0ahUKEwja-7OBk43aAhVMEywKHU01BX8Q6AEIJzAA#v=onepage&q=stab%2 0wounds%20in%20her%20%20vagina%20and%20groin%20and %20with%20her%20throat%20slashed&f=false

Har läst om det tidigare. Kan ej dra direkt slutsatser och likheter med PM. Men han kan ha inspirerats, blivit en copy cat. Inte helt otroligt. Han gillade ju allt sånt och fick ur sig sin ondska bl.a genom såna handlingar. Många sexualsadister gör liknande saker.
(Usch!)
Citera
2018-03-27, 21:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Hon har definitivt inte haft sex med PM, hon äventyrar inte sin titel för den sakens skull. Hade det framkommit att advokaten idkat sex med Madsen tas rättegången om och den nyblivna advokaten, fd åklagare, tappar genast sin titel.

Jäv är Betina välbekant med både som åklagare och numera advokat.

Hon är grymt duktig, hon kan dansk rätt och vet att det finns möjligheter att undgå ett livstidsstraff.
Känns som du är väldigt jävig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in