2018-04-25, 13:44
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han är rökt redan och med så många olika berättelser har han ingen trovärdighet alls.
Säg det till Peter Madsen.
Citera
2018-04-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Underbart att läsa.
Jag tror du har rätt, han hade förväntat sig att han förmodligen babblat sig ur detta - precis som med allt annat i sitt liv. Han, Peter Madsen, det stora geniet. Så oändligt mycket högre stående än alla andra taffliga små människospillror...
Han har inga andra referenser, man manipulerar sig ur alla misstag/dumheter/brott man gör. Det har ju fungerat klockrent! Fram till idag
Haha, ja, jag har tänkt på det där också - att han nog pratat sig ur en hel del situationer tidigare. Men det jag inte tror såna som PM fattar är att han kanske tror att han "pratat sig ur" en situation - men egentligen har han bara bränt en bro till en kollega/vän/samarbetspartner som helt enkelt ser igenom PMs lögner men väljer att inte ta fighten utan bara avveckla relationen och gå därifrån. Sen står PM kvar och tror sig "vunnit" men konstigt nog så slutar kompisen höra av sig eller samarbetspartnern går in i andra samarbeten istället...

Skönt ändå att han får den här jäkla baksmällan, och får tänka på den resten av livet som förhoppningsvis blir långt och tråkigt så det får sjunka in rejält..
Citera
2018-04-25, 13:45
Medlem
Helt rätt och knappast någon ändring efter överklagande
Citera
2018-04-25, 13:47
Medlem
tzjs avatar
Dumjäveln trodde nog han skulle frias. Gött att veta att hans ego inte blir närt i fängelset. Inga TV-dokumentärer, inga verkstadstimmar, inga projekt, inga mediekontakter. Han kommer vissna den fan.

Skål då Madsen, ditt sjuka fanskap!
Citera
2018-04-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, ja, jag har tänkt på det där också - att han nog pratat sig ur en hel del situationer tidigare. Men det jag inte tror såna som PM fattar är att han kanske tror att han "pratat sig ur" en situation - men egentligen har han bara bränt en bro till en kollega/vän/samarbetspartner som helt enkelt ser igenom PMs lögner men väljer att inte ta fighten utan bara avveckla relationen och gå därifrån. Sen står PM kvar och tror sig "vunnit" men konstigt nog så slutar kompisen höra av sig eller samarbetspartnern går in i andra samarbeten istället...

Skönt ändå att han får den här jäkla baksmällan, och får tänka på den resten av livet som förhoppningsvis blir långt och tråkigt så det får sjunka in rejält..

Känslan är att han omger sig med svaga individer som bara sitter och håller med. Såna som har intelligensen till att ifrågasätta blir han fiende med. Därför han kommer så bra överens med djur och underlägsna kvinnor som ser upp till honom.
Senast redigerad av Kimma7 2018-04-25 kl. 13:53.
Citera
2018-04-25, 13:51
Medlem
Ingen reaktion på PM när domen lästes upp.
Inte ens ens autoerotisk reaktion till i hans kalsong :-)
Citera
2018-04-25, 13:51
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då är första delen avklarad, Madsen får sitt välförtjänta livstidsstraff, men det hade fan varit bättre och värre för fanskapet att få förvaring, det kanske kan ändra sig i nästa vända för Madsen lär ju överklaga den här domen.

Fan så riktigt och rätt att den dåren blev dömd och av en enig rätt dessutom.

Men eftersom förvaring var/är det han fruktar mest så hoppas i alla fall jag att nästa instans skickar honom in i hans värsta mardröm.
Läste att snittiden för de som döms till förvaring på obestämd tid är 18 år - så det finns naturligtvis personer som suttit betydligt längre.
Livstids fängelse har en snittid på 15 år men ingen övre gräns (precis som i Sverige som jag förstår det). Allt har att göra med bedömningen av en persons farlighet. Så jag förstår inte riktigt skillnaden mellan dessa två olika straff.

Jag var inne på det faktum att Madsen under rättegången intimerat att han mest fruktade en förvaringsdom kan ha varit en strategi. Han är fullblodspsykopat och som sådan tror han sig ALLTID kunna manipulera människor. Döms man till förvaring finns det en chans att släppas efter ett en rätt kort tid, så det kan ha varit hans taktik (som jag inte på något vis tror skulle fungerat).
Men det skulle vara intressant att veta om man i Danmark som i Sverige kan sitta i princip hur länge som helst om man döms till livstid.
Om någon vet så upplys gärna!
Citera
2018-04-25, 13:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Peter Madsen satt och tittade ner i bordet, röd i ansiktet, sammanbiten."
Lite kränkt nu, kanske?

Livstid, fortsatta restriktioner, enig rätt som helt gått på åklagarens linje.
Mycket bra jobbat av åklagaren och polisen.

Jakob ska strax hålla pressträff.
Otroligt imponerad över hans arbete!

Så jävla nöjd över att rättvisan fungerar som den ska.

Säkert vansinnig av vrede, men Betina har tjänat 1/4 miljon😵😵😵😵😵
Citera
2018-04-25, 13:55
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
"Madsen ser helt paff ut- Han sitter helt still och är lite röd i ansiktet." När domen presenterades... Jag undrar om han, trots allt, fortfarande trodde att han hade pratat omkull rätten? Att de skulle köpa hans bortförklaringar trots bevisen för motsatsen? Det känns som genomgående i den här storyn att han inte trodde att han skulle bli misstänkt, inte trodde att de skulle syna hans förklaringar, inte trodde att han skulle frihetsberövas under rättegången, etc...
Ja, det tror jag. Helt säkert.
Citera
2018-04-25, 13:56
Medlem
Så lättad över domen men samtidigt blir man ledsen igen över allt det som KW fick utstå och den sorgen som KW anhöriga måste leva med för alltid.
Citera
2018-04-25, 13:56
Medlem
lindemanns avatar
Domstolen har i stort sett inte trott på ett enda ord som PM sagt. De redogör i domen i stort sett för alla hans lögner. Inte en enda lögn fick han igenom
Citat:
Retten finder, at tiltalte ikke har givet nogen troværdig forklaring på, hvorfor han anbragte disse effekter i ubåden.
Citat:
Der ses ikke grund til at opbevare rørstykkerne i ubåden, alene fordi de var tænkt at skulle bruges ved dykning efter ting ved ubådens kajplads på et ikke fastlagt tidspunkt.
Citat:
Efter bevisførelsen findes det heller ikke troværdigt, at der i selve ubåden skulle saves i træ.
Citat:
Retten finder det endvidere ubetænkeligt at tilsidesætte tiltaltes forklaring om, at det var nødvendigt at tilspidse skruetrækkerne for at kunne bruge dem som jordspyd på havbunden.
Citat:
Retten finder, at tiltalte ikke har givet nogen troværdig forklaring på, hvorfor han i grundlovsforhøret og frem til det tidspunkt, hvor afdødes hoved blev fundet, forklarede, at hun var død af en skade i hovedet, og at han derefter skiftede forklaring til, at hun døde af forgiftning af udstødningsgasser i ubåden.
Citat:
Tiltaltes forklaring om, at han opfattede den første forklaring som mere skånsom for de pårørende, findes ikke troværdig og stemmer ikke overens med, at han efterfølgende valgte at partere liget.
Citat:
Retten finder tiltaltes forklaring om, at Kim Wall døde som følge af forgiftning af udstødningsgasser i ubåden, utroværdig.
Citat:
Retten har endvidere fundet det utroværdigt, at tiltalte i mørket skulle have lukket lugen til ubåden, mens maskinerne kørte.
Citat:
Retten har også fundet tiltaltes forklaring om hans konstatering af Kim Walls død og hans reaktion herpå utroværdig.
Citat:
Retten finder det ubetænkeligt at tilsidesætte tiltaltes forklaring om, at parteringen og bortskaffelsen af liget var begrundet i hans sindstilstand
Citat:
Retten finder således, at der ikke er givet nogen rimelig forklaring på, at tiltalte udførte denne handling,
Citat:
Retten finder det efter en samlet vurdering af tiltaltes forklaring til politirapport den 14. oktober 2017 og vidneforklaringerne ubetænkeligt at tilsidesætte tiltaltes forklaring under hovedforhandlingen
Citat:
Endelig har retten lagt vægt på, at tiltalte ikke har givet nogen rimelig forklaring på, hvorfor spændstropperne var skåret i stykker og dele af dem var forsøgt skjult på havbunden sammen med Kim Walls tøj.
Citat:
For så vidt angår ovennævnte skader påført i live eller omkring dødens indtræden eller kort tid efter, har retten lagt vægt på, at det ikke stemmer overens med tiltaltes forklaring om, at afdøde var hel og ikke blødte, før han påbegyndte parteringen om morgenen den 11. august.
Citat:
... at tiltalte ikke har givet nogen rimelig forklaring på, hvorfor han har påført Kim Wall de mange små læsioner på og i kønsdelene, samt de fire læsioner i vagina.
Citera
2018-04-25, 13:58
Medlem
Eolairs avatar
Skönt. Då är det bara en överklagan och sen kan de kasta bort nyckeln. Mördar Madsen kommer aldrig ut igen. Hoppas också att dom fullständigt mosar ubåten och sen lämnar Madsen ett foto som kvitto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in