2018-03-27, 20:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så här beskriver Kims käresten the-mötet mellan Kim och Madsen (som bör ha skett efter 16.38 då Kim ringde Madsen och inspelningsteamet packat ihop)

"Det startede med, at hun var henne i hangaren for at drikke te. Da hun kom tilbage, spurgte kæresten ind til mødet med Peter Madsen.

"- Hun sagde, at han var lidt 'all over the place', men virkede interessant på hende. Jeg tror, at hun havde svært ved at blive klog på ham, men Kim har specielt til historier været fascineret af folk, der havde gang i et eller andet, fortæller kæresten, der forklarede videre:

- Hun var bange for at skulle ud i en ubåd. Selve det at dykke ned under vandet i en ubåd overskyggede alt andet på det tidspunkt. Jeg var både misundelig og nysgerrig. Hun sagde, 'så tag med'. Men vi havde inviteret gæster."

"Hun sagde, at det ville tage et par timer.

- Jeg begynder at blive urolig allerede efter tre timer. Kim er i forvejen en person, der gør sit eget, så jeg udsætter det så meget som muligt, så jeg udsætter det til klokken 2, før jeg ringer 114, forklarede han."

Hon sa: så bli med. Med andra ord var det Kim som inviterade pojkvänen. Stärker inte detta min misstanke om att Madsen inte visste om pojkvänen? Har det någonsinn framkommit att Madsen visste om pojkvänen? ( Vad Madsen själv säger skiter jag i) Om inte Madsen visste om pojkvänen skulle ju det förklara en hel del. Jag vet att jag gnällt om det her tidigare, men jag kommer inte ihåg slutsatsen. ( om det blev någon)
Citera
2018-03-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur städar du egentligen hemma hos dig? Man tar väl bort allt gammalt först så att ytorna friläggs, skurar sedan, och sätter sist dit nya, fräscha föremål..?
Inte städar man flera dagar med trasor och hink för därefter i utrymmet ta dit virke och såga till detta till hyllor. Dessutom lär det krävas mer än en såg för att få till hyllor som diverse konsoler, vajrar eller vad man nu ska fästa hyllorna med så att de sitter stabilt under färd
Citera
2018-03-27, 20:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Stämmer nog väldigt bra. Det är vad jag skrivit från första början här på FB men då kallades jag pervers av vissa.... :-(

Efter allt jag ar läst om sexualsadister förr och nu så verkar de helst vilja ha offret hängande som Jesus på korset. Sen när offret är nästan dött så har man tagit ner det, bundit det till händer och fötter för att kunna stycka det på ett "praktiskt" sätt.

Vill knappt veta om jag har rätt. Det är så vidrigt.

Jag tror även han spände upp henne och torterade henne redan första dyket.( han var tvungen, dom skulle ju inte vara ute så länge) Sen åkte han rundt med Kim upphängd och levande, för att sen döda/ stycka/ "paketera" henne i sista dyket. Til slut åkt han en sväng och slengde "paketen". Har nog haft en "rolig" natt Madsen. Det är min teori.
Citera
2018-03-27, 20:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag tror även han spände upp henne och torterade henne redan första dyket.( han var tvungen, dom skulle ju inte vara ute så länge) Sen åkte han rundt med Kim upphängd och levande, för att sen döda/ stycka/ "paketera" henne i sista dyket. Til slut åkt han en sväng och slengde "paketen". Har nog haft en "rolig" natt Madsen. Det är min teori.
Ja, det tror jag med som sagt. Som slutfinal på första dyket. Där hon tror att det snart är dags att gå upp till ytan efter en intervju på havsbotten - en tur på totalt drygt två timmar och sen vända hemåt - så smäller det nog till. Fastbunden och han stiger upp vid 23-tiden men jag är tveksam till så stora fysiska angrepp i det läget, om han gillar psykisk tortyr, att känna makt när han sen styr runt i Nautilus med en kvinna fångad som i en råttfälla.
Senast redigerad av develi 2018-03-27 kl. 20:34.
Citera
2018-03-27, 20:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
slutsatsen. ( om det blev någon)

Blev nog ett jäkla sprut.
Citera
2018-03-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte städar man flera dagar med trasor och hink för därefter i utrymmet ta dit virke och såga till detta till hyllor. Dessutom lär det krävas mer än en såg för att få till hyllor som diverse konsoler, vajrar eller vad man nu ska fästa hyllorna med så att de sitter stabilt under färd
Självklart är ingen träinredning snickrad på plats i det lilla utrymmet ombord på ubåten. Det säger sig självt att man behöver svängrum för långa brädor när man kapar. Samt en hel del verktyg förutom såg. Så vad man gör är att ta mått i ubåten och sedan tillverkar man det i en verkstad utifrån ritning med de verktyg som behövs. När det är klart monterar man det på plats och då behövs ingen såg. Skruv och skruvdragare enbart.
Citera
2018-03-27, 20:39
Medlem
Ursäkta min okunnighet - men jag måste fråga.

Det har här i tråden och på andra forum i månader spekulerats och fantiserats av många om hur Kim Wall i timmar blivit skrämd, hotad, torterad, sexuellt utnyttjad, halshuggen osv. Vissa har tom talat möjligheter att Madsen skulle kunna skära loss delar av hennes kön och inmundiga dessa eller försöka tvinga Kim Wall att äta dem etc etc etc.

Men enligt rättsläkaren så tillfogades det ju endast 1 skada eller högst två på Kim Wall medans hon levde. Resten har tillfogats kroppen när Kim redan var död.

Betyder inte detta att alla dessa dramatiska scenarior med timmar av plågor och tortyr för Kim Wall aldrig inträffade? I och med att hon inte varit vid liv vid mer än 1 eller 2 av 37 "skador"....

Man kan väl inte ens vara säker på att hon var vid medvetande ens vid dessa 1 eller 2 skador då dessa kom ungefär samtidigt med döden?
---
Har jag uppfattat detta fel? Finns det fortfarande möjlighet att Kim hölls levande under många timmar av fysisk tortyr, sexuella övergrepp, verbala hot kannibalism osv?
Senast redigerad av Xoleraz 2018-03-27 kl. 20:55.
Citera
2018-03-27, 20:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis! Dådet mot KW kan omöjligen ha varit det första. Han kan ha plågat kvinnor förr, kanske ett av vittnena? Trots att ingen vill erkänna vidden av det i rätten. Sorgligt med tanke på vad som hände KW.

En av damerna berättade ju hur han höll tag i hennes hals och att hon såg hur hans blick fullständigt förändrades och hon blev väldigt rädd. Minns ej vad hon hette, men man såg en bild på henne i halvprofil - en vacker blond tjej med putande blankrosa läppar.

Nån som minns? Undrar om hon har vittnat ännu.

Mitt fetande.

Jag tänker att PM möjligtvis begått mord tidigare utomlands, så jag försökt hitta uoppklarade mord med samma MO som PM.
Hittade detta i boken:

"Sexual Homicide: Patterns and Motives- Paperback
Af John E. Douglas,Ann W. Burgess,Robert K. Ressler"

tyvärr står det inte något om när/var mordet begicks ej heller vem det rör sig om
och det vare sig offer eller mördare:

"One victim of a sexual femicide was found "with stab wounds in her
vagina and groin and with her throat slashed. Her nipples had been
removed and her face severely beaten; her cut-off hair was found hang-
ing from a nearby branch. "

Så exakt samma MO som PM's utom, så vida vi vet, "nipples had been
removed"

Kanske PM har läst om detta mord och blivit inspirerad.

Någon som känner till det omtalade mordet ?

Link till boken "Sexual Homicide: Patterns and Motives"
https://books.google.dk/books?id=a2gK_2OFiyUC&pg=PT107&lpg=PT107&dq=stab+w ounds+in+her++vagina+and+groin+and+with+her+throat +slashed&source=bl&ots=CY3OiPjQhw&sig=jjtNeoCFR2LQ Su3YtWQLVQrsSzc&hl=da&sa=X&ved=0ahUKEwja-7OBk43aAhVMEywKHU01BX8Q6AEIJzAA#v=onepage&q=stab%2 0wounds%20in%20her%20%20vagina%20and%20groin%20and %20with%20her%20throat%20slashed&f=false
Citera
2018-03-27, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Ursäkta min okunnighet - men jag måste fråga.

Det har ju nu i månades spekulerats och fantiserats av många här i tråden om hur Kim Wall i timmar blivit skrämd, hotad, torterad, sexuellt utnyttjad, halshuggen osv. Vissa har tom talat möjligheter att Madsen skulle kunna skära loss delar av hennes kön och inmundiga dessa eller försöka tvinga Kim Wall att äta dem etc.

Men enligt rättsläkaren så finns det ju endast 1 skada eller högst två på Kim Wall medans hon levde.

Betyder inte detta att alla dessa dramatiska scenarior med timmar av plågor och tortyr för Kim Wall inte inträffade? I och med att hon inte varit vid liv vid mer än 1 eller 2 av 37 "skador"....

Man kan väl inte ens vara säker på att hon var vid medvetande ens vid dessa 1 eller 2 skador?
---
Har jag uppfattat detta fel? Finns det fortfarande möjlighet att Kim hölls levande under många timmar av tortyr,övergrepp, kannibalism osv?
Ja, det finns det om han äntligen fått sin absurda dröm i uppfyllelse (hållas vid liv flera timmar), men jag är tveksam till att han gav sig på henne fysiskt direkt.
Sexuell sadism inkluderar psykisk terror som klassas som tortyr i sig.
Han känner totalt övertag och makt i all sin grandiositet och njuter av hennes hjälplöshet och skräck; att hon är helt maktlös.
Kolla Bundy - det ultimata var att råda över liv och död, han känner sig som Gud i det läget i all sin grandiositet.
.... och fler med honom. Resten ligger sen på det mer fysiska planet gällande våld, fysisk tortyr och sexuella lustar eller för all del likaväl efter döden om nu vederbörande tänder på det.
Citera
2018-03-27, 20:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Blev nog ett jäkla sprut.

Upps, skrev jag fel? Med slutsats menade jag konklusjon/ conclusion. ( fan, inte lätt när man inte kan alla svenska ord.)
Citera
2018-03-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Toppen, då kan vi fira dagens framgångar för Jakob tillsammans😊💪🏽

Ja, låter som en vattentät plan!👌🥂
Citera
2018-03-27, 20:56
Medlem
Citat:
Hon sa: så bli med. Med andra ord var det Kim som inviterade pojkvänen. Stärker inte detta min misstanke om att Madsen inte visste om pojkvänen? Har det någonsinn framkommit att Madsen visste om pojkvänen? ( Vad Madsen själv säger skiter jag i) Om inte Madsen visste om pojkvänen skulle ju det förklara en hel del. Jag vet att jag gnällt om det her tidigare, men jag kommer inte ihåg slutsatsen. ( om det blev någon)

Antingen det, eller så blev än mer exalterad att han skulle kunna utföra detta brott i åsyn av en oanade käreste? Att upphetsningen bara ökade.

Ju fler han lyckades lura desto bättre, smartare och större blev han inom sig själv.

Jag tror Madsen, möjligen pga uppväxten, är mentalt och emotionellt tämligen outvecklad. Han har nästan inte, på de områdena, förändras från när han slogs om spaden i sandlådan med sina bröder. Vad jag tycker mer skåda av yttre betraktelse, då.

Bröderna har sedan ersatts av Rymdföreningen, CBS, Skattemyndigheten, polisen mfl. Han verkar alltid känna sig förorättad och den känslan verkar gå via Hat till Hämnd - utan att ha passerat någon form av reflexion.

Impulskontroll finns inte tillstädes men ändå planerar han sina försåtliga hämndaktioner med viss skicklighet via t.ex. bloggen.

Eller som i denna händelse. Ingen kan ju påstå att han inte läst/tittat på och förberett det väl. Samt praktiskt planerat det.

Ville han uppnå ett oförklarat Mysterium på Nautilus? Och därmed bli en Mytomspunnen Kapten?

Hämnas på Myndigheter? CBS mfl
Ge igen för alla upplevda oförrätter?

Att tillbringa tiden i en Rättegångssal, genomgå en Rättspsykiatrisk undersökning, få sina video/filmer uppvisade inför många människor, riskera livstid/förvaringsdom mm det fanns säkert inte ens med i hans tankevärld.

Så vad ville Madsen? Bortsett från att leva ut sin snedvridna fantasi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in