Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 19:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Tror du har ett personligt agg mot Dulny och NA. Inte för att jag förstår varför. De fyller sin roll och gör det rätt bra. Jag är väl en del av samma sfär, men står och faller inte med dem. Chris försvarar inte Kent så mycket mer än att han häcklar SD-roboten Albinsson.

Du kan vara lugn i att AfS vare sig kommer släppa in dem, eller att de ens vill vara med. NA kör strikt utomparlamentariskt. Dock kommer AfS väljare ofta vara medlemmar hos NA, NU eller Motgift/DFS, Svegot och ibland I&C.
Det pågår en strid just nu om Ekeroth. De här människorna (NA osv) tar den striden (för Ekeroth). Vi måste ta den vi också. Vi måste varna för riskerna. Vi måste vara tydliga med att om det sker så vänder vi från supportrar till motsatsen. Vi kommer att stoppa det där "flowet" som skulle kunna uppstå. Trumpvågen. Det blir inget av den med Ekeroth i partiet.
Citera
2018-03-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ekeroth var ju en av dom drivande i uteslutningen av SDU så det är nog helt otänkbart att han skulle joina partiet.

Jaså? Har du nån källa?
Citera
2018-03-27, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det pågår en strid just nu om Ekeroth. De här människorna (NA osv) tar den striden (för Ekeroth). Vi måste ta den vi också. Vi måste varna för riskerna. Vi måste vara tydliga med att om det sker så vänder vi från supportrar till motsatsen. Vi kommer att stoppa det där "flowet" som skulle kunna uppstå. Trumpvågen. Det blir inget av den med Ekeroth i partiet.

Jag följer Dallny på Twitter och via NA. Har inte sett att han har en ohälsosam inställning till Kent. Jag gillade Kent i SD (Minus skandalerna) och han var en arbetshäst med hans motioner och debatterande. Det måste man kunna lyfta fram och samtidigt inse att han har för mycket bagage för att vara en nettotillgång för AfS.
Citera
2018-03-27, 19:43
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad AfS måste fatta är att de redan sitter på guldet. Kasselstrand är större än nån gammal jävla avdankad Almqvist eller snart avdankad Ekeroth. Låt de här typerna syssla med sina grejer på sina håll - men AfS behöver inte deras tjänster.

Jag håller med dig, Kasselstrand är grejen. Låt de gamla SD-typerna vara, de har haft sitt roliga, nu behövs det andra personer.
Citera
2018-03-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Jaså? Har du nån källa?
Njet, du får allt söka själv. Annars finns en tråd här på flashback "SD utesluter Kasselstrand med flera" att läsa.
Citera
2018-03-27, 19:51
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Var var du 2014?
Vad hände då menar du?
Citera
2018-03-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag håller med dig, Kasselstrand är grejen. Låt de gamla SD-typerna vara, de har haft sitt roliga, nu behövs det andra personer.

Kriteriet för ett parti skall kallas nazistiskt är enligt min och de flesta sansades uppfattning, att man bejakar den s.k. Führer-principen.
Detta innebär framför allt att partikongresser är uteslutna, där medlemmar eller representanter för dessa får besluta om partiets inriktning, strategi och ofta detaljerade frågor.

AfS tillhör absolut inte denna kategori, i skarp motsats till NMR.
Citera
2018-03-27, 19:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Jaså? Har du nån källa?
Har hört både i Motgift och Vita Pillret att relationen mellan Kent Ekeroth och Gustav & William inte är så bra. Bl.a. skrev de en artikel där de var för Palestina: https://unv.is/aftonbladet.se/debatt/article13896118.ab Som sionist tog Kent det inte så väl, tydligen.
Citera
2018-03-27, 19:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Njet, du får allt söka själv. Annars finns en tråd här på flashback "SD utesluter Kasselstrand med flera" att läsa.

Ekeroth gillade inte SDU:arna men han hade knappast en tillräckligt stark ställning internt för att kunna driva den frågan. Snarare var det Karlsson och Jomshof som gjorde det.

Detta sagt så vore det naturligtvis ett stort misstag av AfS om de skulle befatta sig med Ekeroth (vilket jag håller för uteslutet att de gör).
Citera
2018-03-27, 20:00
Medlem
Reguluss avatar
SVT har en intervju med riksdagsmannen och nye AfS-medlemmen Jeff Ahl där han kritiserar SD för svikna vallöften och svansandet för moderaterna:

Sverigedemokraterna har svikit för många vallöften

Under tisdagen blev det klart att riksdagsledamoten Jeff Ahl, tidigare Sverigedemokraterna, lämnar partiet och går över till Alternativ för Sverige (AFS). Han säger att Sverigedemokraterna blivit nickedockor för Moderaterna och svikit för många av väljarnas löften.

Jeff Ahl förklarar:

–Idag handlar inte politik om höger och vänster i samma omfattning, det handlar om nationalism och globalism, säger han.

Och det är just de frågorna som är en av anledningarna till att han valt att hoppa av Sverigedemokraterna och istället gå över till Alternativ för Sverige (AFS).

–Sverigedemokraterna har svikit allt för många löften till väljarna. Till exempel att man inte jobbade hårdare för att försöka stoppa värdlandsavtalet med NATO och att man tillåter utländska riskkapitalister att gå in och påverka svensk, skattefinansierad välfärd. Det här är frågor som vi kämpade för inom Sverigedemokraterna och väljarna gick till val på. Nu är man helt undergivna Moderaterna, säger Jeff Ahl.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/sverigedemokraterna-har-svikit-for-manga-valloften
Senast redigerad av Regulus 2018-03-27 kl. 20:03.
Citera
2018-03-27, 20:04
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Sossarna sitter kvar? Utveckla lite mer kring varför det skulle vara så?
Jag sade inte att sossarna sitter kvar i regering. Det kan bli så, men jag sade "inget maktskifte". I praktiken är det inte så att sossarna och MP har makten. De är med sina ynka 36% väldigt beroende av stöd från andra. Hela sjuklövern har en gemensam strategi som går ut på att stänga ute SD från inflytande. Trots sidsteppande och rökridåer så har det varit så hela mandatperioden. Och det kommer att vara så även efter årets val. Det enda som kan stoppa det är en majoritet för verkligt oppositionella, t ex SD och AFS.

Det finns inga utsikter för en KDSDM-koalition som SD har pratat så mycket om. M och KD är inte intresserade. De har satt upp samma förutsättningar som Reinfeldt ställde upp inför förra valet: De som är störst, rödgröna eller Alliansen, får bilda regering. De övriga i sjuklövern viker ner sig och låter de andra regera med deras stöd. Det var så Löfvén blev statsminister, och sjuklövern har precis samma plan den här gången. De som har makten är sjuklövern med S, M och C i spetsen. När jag säger att det inte blir något maktskifte så menar jag att de kommer att ha makten även efter valet.
Citera
2018-03-27, 20:12
Medlem
Klosss avatar
Jeff Ahl, har inget emot honom dock har han knappast utmärkt sig politiskt eller gjort sig särskilt väl i media som han uttryckligen avskyr. Inget fel i det för det är vi många som gör men man kan väl helst narras med dem istället för att hetsa upp sig på dem då det ger vad media vill ha. Nåja ingen större förlust för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in