Citat:
Ursprungligen postat av
Kwato
Jag sade inte att sossarna sitter kvar i regering. Det kan bli så, men jag sade "inget maktskifte". I praktiken är det inte så att sossarna och MP har makten. De är med sina ynka 36% väldigt beroende av stöd från andra. Hela sjuklövern har en gemensam strategi som går ut på att stänga ute SD från inflytande. Trots sidsteppande och rökridåer så har det varit så hela mandatperioden. Och det kommer att vara så även efter årets val. Det enda som kan stoppa det är en majoritet för verkligt oppositionella, t ex SD och AFS.
Det finns inga utsikter för en KDSDM-koalition som SD har pratat så mycket om. M och KD är inte intresserade. De har satt upp samma förutsättningar som Reinfeldt ställde upp inför förra valet: De som är störst, rödgröna eller Alliansen, får bilda regering. De övriga i sjuklövern viker ner sig och låter de andra regera med deras stöd. Det var så Löfvén blev statsminister, och sjuklövern har precis samma plan den här gången. De som har makten är sjuklövern med S, M och C i spetsen. När jag säger att det inte blir något maktskifte så menar jag att de kommer att ha makten även efter valet.
,
Jag håller med. Det blir inget MAKTSKIFTE. 7-klövern styr oavsett, det är ett tyst DÖ för att stänga ute SD.
Ni som skriver här är kunniga Nördar och frågar man människor på stan ser dom inte alls att SD blivit mjukare....många röstar mot multikulturen eftersom dom är kringrända av Araber och Negrer både i innerstan och i förorterna.
I besvikelsen röstar dom på SD. AfS kommer inte fram, det är bara Ni Nördar här som ser dom. En annan sak, den sossemärkta debattör som tror att SD går samma väg som Ny Demokrati och ersätts av något annat är helt ute och reser. Han hoppas alltså att den Sverigeväniiga folkrörelsen splittras upp i små fraktioner. Men se hur det ser ut i OU, trots att instituten manipulerar är det stabila höga siffror och nu ökande igen.
Folket vet för lite om AfS och det ger högst 2,5%. Det är patetiskt att hålla presskonferens varje gång man lockar över en politiker från SD. Den vanlige väljaren bryr sig inte.
För övrigt gick nu en Moderat kommunpolitiker över till SD i Munkedal eller Kungälv utan en massa uppståndelse för det.
Partier förändras, medlemmar kommer och går. Politiken påverkas och förändras. Det som var 2010 gäller inte idag. Det som gåller 2018 gäller inte 2022. Kasselstrand sitter inte på livstid och naturligtvis inte heller legenden Jimmie. Är SD för mjuka nu kanske det hårdnar igen 2022-