2018-03-26, 21:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu fattar jag inte riktigt. Han har ju tittat på snuff. Idag sa till exempel ett vittne att han blev förevisad en sådan film av PM när en man fick halsen avskuren.
Jo, det vet jag. Jag vet även sökord men jag minns inte vad som presenterades via live?
Halsskärningen erinrar jag mig, 2 animerat i samma tema, 7 dokument om att spetsa kvinnor i underliv.
Jag menar halshuggning som jag skrev. Halshuggning och halsskärning om huvudet sitter kvar är inte samma sak.
Citera
2018-03-26, 21:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, Ja och Fogsvans.

Vad är det som inte stämmer enligt experten?
Kroppen styckades efter döden. Har de verkligen kunnat säga något om hur långt efter döden som styckningen skedde? Jag tar gärna en referens på det i så fall, vill gärna läsa det då.

Citat:
Tidsforklaring
Afhøringen fortsatte med fokus på Peter Madsens forklaring om, at Kim Wall døde inden midnat den 10. august, men at han først begyndte at partere hende flere timer senere, om morgenen fredag den 11. august.

- Peter Madsen har fortalt her i retten, at Kim Wall er død kort efter klokken 23.05. Og at han først begynder parteringen efter klokken syv om morgenen. Hvad siger du som retsmediciner til det? spurgte anklageren.

- Der mener vi, at læsionerne i underlivet må være påført tættere på tidspunktet for dødens indtræden. Det kan være i forbindelse med, at døden er i færd med at indtræde, svarede Christina Jacobsen.

Retsmedicineren har flere gange forklaret, at det er umuligt at give 100 procent sikre vurderinger i sagen, men at Peter Madsens forklaring om, at Kim Wall først skal være tilført skader syv timer efter dødens indtræffen, ikke virker sandsynlig.
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-03-22-afhoering-af-retsmediciner-saar-tvivl-om-peter-madsens-tidsforklaring

Här går inte tiderna ihop med vad Madsen säger och vad rättsmedicinska expertisen säger. Att han väntade 7 timmar med att dela kroppen är inte sannolikt säger experten. Och där verkar det mer säkert. Och det är väl så att han påstår att han punkterar tex torson för att den inte ska flyta osv.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-26 kl. 21:34.
Citera
2018-03-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det kom så mycket blod vid styckningen, så det kan i.a.f inte varit långt efter att hon dog.
Hur menar du då? Förstår inte vad du tänker på här?
Skär man halspulsådern av någon sprutar det blod.
Citera
2018-03-26, 21:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, det vet jag. Jag vet även sökord men jag minns inte vad som presenterades via live?
Halsskärningen erinrar jag mig, 2 animerat i samma tema, 7 dokument om att spetsa kvinnor i underliv.
Jag menar halshuggning som jag skrev. Halshuggning och halsskärning om huvudet sitter kvar är inte samma sak.
Vad spelar det för roll hur man gör rent tekniskt. Man dödar någon genom att skära i halsen. Madsen är nog öppen för vilket som, bara personen lever. Det är min tes. Han borde gått med i IS.
Det var en film till som visades i rätten, men inte för åhörarna, i samband med de animerade.
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-03-26 kl. 21:38.
Citera
2018-03-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, så kan det ha varit stackars satar som mår så dåligt att de ser honom som ett geni! Tycker det syns att han är en psykopat. Finns en bild på honom när han står i nån öppning på ubåten..hade Kim sett den bilden innan..hade hon nog aldrig åkt ut med honom. Stackars Kim o familjen.
För de med ett brinnande intresse för teknik så måste det varit guld att få syssla med raketer och u-båtar på riktigt och inte bygga modeller hemma vid köksbordet
Citera
2018-03-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Om det nu var allt han gjorde..
Ska vi tro PM själv att KiM dog innan midnatt så spenderade han ca 7-8 timmar med en död kropp ombord. Och dödstidpunkt har han hållit fast vid sedan början.
Citera
2018-03-26, 21:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag förstår inte de flesta vittnen som förhördes idag. De säger att de aldrig upplevt Madsen våldsam? Tycker man ser på flera videor, hur alla ställer sig i givakt när han tar ordet. De gör exakt som han vill, annars så flyger tex. ett verktyg i luften.Det kallar jag för att vara våldsam. Usch o tvi vale...

Det är några saker att beakta, dels den typ av människor som PM drog till sig, dels att detta var vardag för dem, det som var naturligt. Vi har även läst om ett vittne som berättade att PM hotade att slå in hans skalle med en hammare. Det personen arbetade där men gick aldrig tillbaka efter den händelsen.

"Alla" kvinnor i den här historien förefaller vara promiskuösa S/M dyrkare, men det betyder ju inte att alla kvinnor är sådana. Bara de som finns i PM's närhet. Alla andra flyr illa kvickt. "#Metoo" någon? Typ, liksom.

Men visst har du rätt, PM förefaller vara en våldsam person.
Citera
2018-03-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har du provat? Är det säkerställt att han använt en såg? Vilken typ av såg då?

Det stämmer inte enligt rättsmedicinska experten angående Madsens uttalande om 7 timmar.
Den rättsmedicinska rapporten har väl inte lämnat tid för dödstidspunkt?
Citera
2018-03-26, 21:45
Medlem
https://www.google.se/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/utrikes/904818-har-ar-peter-madsens-brev-till-sin-alskarinna-inifran-haktet?source=images

varför totalvände hans viktigaste vittne helt plötsligt? från att i början avvisa honom och gå ut i media om att hon ställt in besöken i fängelset, till att idag slänga kyssar efter honom i rätten och visa sin kärlek. kändiskåt eller lika galen som madsen bara?
Citera
2018-03-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
För de med ett brinnande intresse för teknik så måste det varit guld att få syssla med raketer och u-båtar på riktigt och inte bygga modeller hemma vid köksbordet

Ja det är det nog. Tycker bara att de borde sett att han har ett jäkla humör o inte är enbart kärleksfull o empatisk? Jag ser ju sånt bara genom att titta på gamla filmer av honom. Men men vi får hoppas han blir inlåst o aldrig kommer ut igen. Kommer han ut så får han nog byta identitet hur som helst.
Citera
2018-03-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, han poängterade att det var två dörrar emellan. Måste alltså hänvisa till när versionen var att hon låg med krossat huvud nedanför stegen. Han låg i maskinrummet.
Men den versionen var ju ljug.
Citera
2018-03-26, 21:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Den rättsmedicinska rapporten har väl inte lämnat tid för dödstidspunkt?

Nix, men det har ingen betydelse då det gäller hans historia om 7 timmar efter hon avlidit, så börjar han stycka och punktera kroppen för att den inte ska flyta. Den tidsrymden håller inte enligt rättsmedicinskt expertis. Alltså menar den rättsmedicinska experten att han börjat dela och punktera nära/intill kort efter döden och inte några 7 timmar. Förstår du nu att man stack hål på hans story med att säga att det är INTE sannolikt. Hon sa inte att det kan inte uteslutas eller liknande utan ratade det med inte sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in