2018-03-26, 21:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad spelar det för roll hur man gör rent tekniskt. Man dödar någon genom att skära i halsen. Madsen är nog öppen för vilket som, bara personen lever. Det är min tes. Han borde gått med i IS.
Nej, det var inget, jag frågar iaf utifrån tändningsmönster versus transportsyckning.
Citera
2018-03-26, 21:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-03-22-afhoering-af-retsmediciner-saar-tvivl-om-peter-madsens-tidsforklaring

Här går inte tiderna ihop med vad Madsen säger och vad rättsmedicinska expertisen säger. Att han väntade 7 timmar med att dela kroppen är inte sannolikt säger experten. Och där verkar det mer säkert. Och det är väl så att han påstår att han punkterar tex torson för att den inte ska flyta osv.

Citat:
- Peter Madsen har fortalt her i retten, at Kim Wall er død kort efter klokken 23.05. Og at han først begynder parteringen efter klokken syv om morgenen. Hvad siger du som retsmediciner til det? spurgte anklageren.

- Der mener vi, at læsionerne i underlivet må være påført tættere på tidspunktet for dødens indtræden. Det kan være i forbindelse med, at døden er i færd med at indtræde, svarede Christina Jacobsen.

Ty, "læsionerne i underlivet" har inget med styckningen att göra. "læsionerne i underlivet" är de stick hon har fått i samband med döden. Styckningen gäller armar, ben och huvud, och skedde enligt rättsläkaren efter döden. Jag kan inte påminna mig att jag sett någon närmare precisering än så av när styckningen kan ha skett, eller inte.
Senast redigerad av trngw 2018-03-26 kl. 21:52.
Citera
2018-03-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men den versionen var ju ljug.

Ja, han är en patalogisk lögnare.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Har du klippt och klistrat här? Jag har väldigt svårt att se att dessa två kommentarer kommer i direkt följd.

Ty, "læsionerne i underlivet" har inget med styckningen att göra. "læsionerne i underlivet" är de stick hon har fått i samband med döden. Styckningen gäller armar, ben och huvud, och skedde enligt rättsläkaren efter döden. Jag kan inte påminna mig att jag sett någon närmare precisering än så av när styckningen kan ha skett, eller inte.

Är du dum i huvudet på något sätt? Eller inte läskunnig? Läs igen så ser du att det är i samma stycke under Tidsforklaring, Vad du ser eller tror vill jag skita i eftersom du tycks tro att man sågar i en kropp som en träbit. Och att det görs fort vilket är felaktigt då det tar tid för en som inte är van. Så vill du anklaga mig för klippa och klistra får du ha kött på benen.

Fatta att Madsen säger att han påbörjade styckning och punktering 7 timmar efteråt det håller inte enligt rättsmedicin. Slutcitat.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-26 kl. 21:54.
Citera
Avslutad
Hur styckade han henne? med vilket föremål? finns det någon fup?

Sorry för kanske dumma frågor men hänger inte med i dessa svängar då jag sällan läser i dom här områdena.
Citera
2018-03-26, 21:54
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har fått uppfattningen att ÅK även lutar åt att död och styckning skett i närtid. Styckningen i Köge Bukt, där han stannar längst tid på botten.

Tror jag med, död, styckning ock packning i sista dyket. Sen åker han en sväng och slenger ut "paketen". Det är också sannolikt att han tog kontroll på henne ganska snabbt i första dyket ( dom skulle ju inte vara borta så länge) Vad har vi då, jo full horror show. En sinnesjuk ylande mördarnörd vid roret, med en livrädd, misshandlad Kim Wall uppspänd i denna äckliga fusklädersalongen. På väg mot tortyr och död. Usj
Citera
2018-03-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är några saker att beakta, dels den typ av människor som PM drog till sig, dels att detta var vardag för dem, det som var naturligt. Vi har även läst om ett vittne som berättade att PM hotade att slå in hans skalle med en hammare. Det personen arbetade där men gick aldrig tillbaka efter den händelsen.

"Alla" kvinnor i den här historien förefaller vara promiskuösa S/M dyrkare, men det betyder ju inte att alla kvinnor är sådana. Bara de som finns i PM's närhet. Alla andra flyr illa kvickt. "#Metoo" någon? Typ, liksom.

Men visst har du rätt, PM förefaller vara en våldsam person.

Ja, de flesta människor är ju skadade på ett eller annat sätt o då som du säger så är de väl vana vid den miljön o bryr sig inte.
Ja många är nog i S/M miljön , men visst var det hon som filmade från Australien som började gråta, så det verkade inte att hon hade samma miljö som de andra. Eller så har jag glömt.
Citera
2018-03-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När han sen innan pratat om just Kögebukten? Det är dock hans resväg ner oavsett. Låter väldigt trafikerat likaväl.
P
Det är nu enklare att veta att han ljuger via rättsmedicin - då tid styckning och dödstid inte går ihop. Så nåt ska flyttas på/sammanföras.
Han ljuger om när stickhålen kom till. Pm påstår att de kom till efter styckningen kl 07 på morgonen.
Det är inte sant. Stickskadorna tillkom runt döden (ca 7-8 timmar tidigare.) På den ena stickskadan syns blodutgjutelse (blod i cirkulation) på den andra tror man det också. Men blodsutgjutelsen är ej lika tydlig.

Man kan även se på snittytorna på styckade kvarlevorna att styckningen skedde efter döden (med osäkerhet om huvudet.)
Citera
2018-03-26, 21:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Han ljuger om när stickhålen kom till. Pm påstår att de kom till efter styckningen kl 07 på morgonen.
Det är inte sant. Stickskadorna tillkom runt döden (ca 7-8 timmar tidigare.) På den ena stickskadan syns blodutgjutelse (blod i cirkulation) på den andra tror man det också. Men blodsutgjutelsen är ej lika tydlig.

Man kan även se på snittytorna på styckade kvarlevorna att styckningen skedde efter döden (med osäkerhet om huvudet.)
Ja?
Jag har full koll på den delen.
Hans version död vid 23 stämmer inte ihop med styckning kl. 07 pga obduktionsutlåtande.
Citera
2018-03-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, men det har ingen betydelse då det gäller hans historia om 7 timmar efter hon avlidit, så börjar han stycka och punktera kroppen för att den inte ska flyta. Den tidsrymden håller inte enligt rättsmedicinskt expertis. Alltså menar den rättsmedicinska experten att han börjat dela och punktera nära/intill kort efter döden och inte några 7 timmar. Förstår du nu att man stack hål på hans story med att säga att det är INTE sannolikt. Hon sa inte att det kan inte uteslutas eller liknande utan ratade det med inte sannolikt.
Så har jag inte förstått de rättsmedicinska. De säger att pikeringskadorna INTE kan ha tillkommit vid styckningen som PM påstår. Utan runt,(före) döden. Däremot kom styckningen efter döden .
Citera
2018-03-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, de flesta människor är ju skadade på ett eller annat sätt o då som du säger så är de väl vana vid den miljön o bryr sig inte.
Ja många är nog i S/M miljön , men visst var det hon som filmade från Australien som började gråta, så det verkade inte att hon hade samma miljö som de andra. Eller så har jag glömt.

Nej, hon tillhörde ett filmteam från Australien som var där tillfälligt för att göra en dokumentär över PM.

Han hade flirtat med henne också. Hon var chockad över händelsen. Förståeligt.
Citera
2018-03-26, 22:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Så har jag inte förstått de rättsmedicinska. De säger att pikeringskadorna INTE kan ha tillkommit vid styckningen som PM påstår. Utan runt,(före) döden. Däremot kom styckningen efter döden .

Vad? Ingen har väl sagt att hon styckades levande? Nej, utgångspunkten är Madsen påhittade story där han säger att KW dog runt 23 och att han började dela och punktera kroppen 7 timmar efteråt.
Det säger rättsmedicinska inte håller tidsmässigt eftersom det är cirkulation kvar då vissa stick påförs kroppen. Det är liksom en uppenbar lögn från PM. Han har punkterat kroppen eller stuckit i kroppen när det cirkulerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in