2018-03-26, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du tror alltså att det var en ren transportstyckning?
Tror du i så fall också att han hade planerat från början att han behövde stycka kroppen för att få ut den, med tanke på att han plockade med sig sågen?
Jag var nog otydligt mot dig så jag hoppar kort in och svarar ja på den. Inte för tornets skull primärt, han hade kanske kunnat baxa upp henne - men för att dölja liket.
Citera
2018-03-26, 19:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
För den som saknar empati och känslor, tar det inte mycket längre tid att stycka en kropp med såg, än vad det tar att såga igenom en träbit av motsvarande tjocklek.

Har du provat? Är det säkerställt att han använt en såg? Vilken typ av såg då?

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att KiM var död vid kl 23 ca, iallafall innan midnatt. Jag tror att båda fartygs incidenterna har med förloppet ombord att göra. Den senare var ca 23.30 på väg i sydöstlig riktning ut mot Östersjön.
Jag tror att han tänkt att sänka hennes kvarlevor där först (smartast) men fegade ur. Alltså bör KiM varit död då.

PMs utsaga var att KiM dog (och även Raket-Madsen) 10/8 innan midnatt.
Han påstår att han styckade kroppen runt kl 07.00, Det är svårt att veta när PM ljuger eller talar sanning.
Men enligt tidiga uppgifter (ubåtsrutten) spred han ut kvarlevorna i Köge bukt ungefär vid den tiden.
( Från runt omkring 08 ca på morgonen ). Så det kan faktiskt vara sant som PM påstår.
Det stämmer inte enligt rättsmedicinska experten angående Madsens uttalande om 7 timmar.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-26 kl. 19:29.
Citera
2018-03-26, 19:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag var nog otydligt mot dig så jag hoppar kort in och svarar ja på den. Inte för tornets skull primärt, han hade kanske kunnat baxa upp henne - men för att dölja liket.

Det där har vi också varit igenom tidigare i tråden. Nu tillskriver ju inte jag PM något högre IQ, så han kan ju mycket väl ha tänkt så. Men ju fler delar man sprider omkring, desto större sannolikhet att någon av dem hittas. Att dela upp kroppen och dumpa den i flera delar på olika platser för att "dölja" den, är alltså direkt kontraproduktivt.

Och vem vet, om kroppen dumpats i helt tillstånd, med samma mängd tyngder som alla delar hade tillsammans, kanske den inte flutit upp.
Citera
2018-03-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Den till båten medhavda fogsvansen. Han erkänt brottet och verktyget.
Citera
2018-03-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Avser styckning avklarad. Att jag tänker så beror på att jag har Nerijus i minne, o jämför hur han behandlade LH :s kropp o knycklade ihop kroppen i det smala klädskåpet som en sopa efter han var klar med henne.
Dock fanns ju där en tidspress på annat vis än här, och ingen styckning, men utgår från sexualsadismrn som är fokuserad kring utdraget lidande och dödsskräcken, men ingen njutning av död kropp.
Håller dock öppet för att styckningen ingick i ett mönster av fortsatt skändning genom håltagning , jmfr Ida som fick pinnar i alla kroppsöppningar.
Allt är möjligt, dock inte nekrofili enligt min mening.

Vem är Ida?
Citera
2018-03-26, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Det där har vi också varit igenom tidigare i tråden. Nu tillskriver ju inte jag PM något högre IQ, så han kan ju mycket väl ha tänkt så. Men ju fler delar man sprider omkring, desto större sannolikhet att någon av dem hittas. Att dela upp kroppen och dumpa den i flera delar på olika platser för att "dölja" den, är alltså direkt kontraproduktivt.

Och vem vet, om kroppen dumpats i helt tillstånd, med samma mängd tyngder som alla delar hade tillsammans, kanske den inte flutit upp.
Uppenbart inte i hans värld. Han drog med sig såg och attiraljer och verkar tycka det var ypperligt.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nu känner jag lite, att du lika gärna kan lämna tråden när du uppenbarligen inte har hängt med alls. M har ju ERKÄNT att han styckade kroppen med den fogsvans med oranget handtag, som polisen hittade på bottnen av Kögebukten.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den till båten medhavda fogsvansen. Han erkänt brottet och verktyget.

Och vad säger den rättsmedicinska undersökningen om det? Stämmer det enligt obduktionen?
Det gjorde Qvick också erkände.
Senast redigerad av Moosky 2018-03-26 kl. 19:32.
Citera
2018-03-26, 19:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Och vad säger den rättsmedicinska undersökningen om det? Stämmer det enligt obduktionen?
Inte en susning, fann sågen igår. Har frågat efter den (alltså presenterad rättegång) då den var filmad, ditburen, hittat på botten.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-03-26, 19:34
Medlem
Citat:

Troligen efter som Madsen erkänt det. Hittills har han bara erkänt handlingar då han varit överbevisad. Som när huvudet inte var krossat.
Citera
2018-03-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Min teori pga sin sjukliga döds fascination. För Madsen var kanske en död kvinna mer värdefull än en levande kvinna.
Han tom lägger sig att sova med en död kropp i närheten i det trånga utrymmet (enligt PM själv).
Skulle inte förvåna mig om han låg och betraktade det avhuggna huvudet bredvid sig innan han somnade.
Om det nu var allt han gjorde..
Citera
2018-03-26, 19:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligen efter som Madsen erkänt det. Hittills har han bara erkänt handlingar då han varit överbevisad. Som när huvudet inte var krossat.

Nja, det ska finnas mer än så eftersom vad han säger eller erkänner inte är trovärdigt oavsett vad han säger. Det ska alltså backas upp på något sätt och helst med obduktionsutlåtandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in