2018-03-26, 06:25
Medlem
Ganonitos avatar
Hur kunde Victoria klara psykologtesterna? Mer instabil människa får man leta efter.
2018-03-26, 07:31
Medlem
Kan inte förstå hur de kunde vara så korkade att de slösade energi på att leta efter en röstsedel en hel dag. En röstsedel som de dessutom borde begripa inte skulle påverka någon ting.
Ett lag är väl ändå inte så korkade att de röstar ut några starka deltagare så länge man tävlar om Robinsonvinster!

I min värld fanns det bara Månsson att rösta på. Stackarn saknar massor av det som behövs och när han dessutom kom så fel in i tävlingen som han gjorde så hade han inte en chans.

Jag tror det dröjer några öråd innan andra chansen dyker upp som alternativ.

Victoria är ju på helt fel ställe här i världen men hon höjer ju onekligen nöjesvärdet på programmet. Det är viktigt att ha någon att reta sig på. Det enda sammanhang hon kan vara en tillgång i är med helt likasinnade. Kanske kan göra en politisk karriär i FI?
2018-03-26, 07:36
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Ja, och båda feministerna svarar med att ta till lipen eller lämna lägret. Starka kvinnor, verkligen.
Har inget med vare sig styrka eller kön att göra. Hade man tvingats vara i samma lag som Farbror Steroid, hade man säkerligen också grinat av hans åsyn. Lägg därtill den grötiga halländskan som grädde på moset. Ingen vacker kombination.

2018-03-26, 08:19
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Afghanknullaren och Negermor är dom absolut värsta.

Blir illamående så fort dom öppnar munnen.

vem är afghanknullaren?
2018-03-26, 08:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
vem är afghanknullaren?

vicky
2018-03-26, 08:51
Medlem
Etrades avatar
Säsongens bästa kommentar hittills är i alla fall:

Jag petar vart fan jag vill med min pinne!
- Frisyrgele-mannen

Jag hoppas vi får se lagen utforska ön lite mera snart.
Jag minns när jag såg brittiska Island för något år sedan. Där fångade dom alligatorer och käkade upp och stötte även på ett och annat limeträd.

Mat kan ju finnas om man bara tar en titt bakom en udde.
2018-03-26, 09:03
Avstängd
enfindams avatar
Det är sorgligt att vuxna människor sysslar med mobbing och fryser ut deltagare när samarbete för överlevnad är viktigt.
Senast redigerad av enfindam 2018-03-26 kl. 09:40.
2018-03-26, 09:18
Medlem
bagarn29s avatar
Är det bara jag som gillar Ida i lag Nord? Visst gillar jag Marie och Lina också men Ida är först.
Robban och polisen är det dött lopp.

I lag Syd är det bara Pascal och Nicoline som jag önskar ska nå finalen. Jag höjer ett varningens finger för Jim, den svenske kocken. Han gömmer sin falskhet under sin goe gubbe mask.
2018-03-26, 09:35
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är sorgligt att vuxna människor sysslar med mobbing och fryser ut deltagare när samarbete för överlevnad är viktigt.

Visst är det hemskt och några personer är lite ”gamla” i sitt tänk och sätt att vara.
Samtidigt är detta en tävling och vem säger att det inte är en strategi och del i deras sätt att vinna tävlingen.
Det finns nog många olika sätt att nå segern och jag tror inte alla tänker att de ska vara mystrevliga och klia alla bakom örat.
2018-03-26, 09:38
Avstängd
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Visst är det hemskt och några personer är lite ”gamla” i sitt tänk och sätt att vara.
Samtidigt är detta en tävling och vem säger att det inte är en strategi och del i deras sätt att vinna tävlingen.
Det finns nog många olika sätt att nå segern och jag tror inte alla tänker att de ska vara mystrevliga och klia alla bakom örat.
Mobbing och utfrysning kan få ödesdigra konsekvenser. Jag minns ett av dom tidigare "Robinson" där en deltagare blev utfryst och hemskickad och tog sitt eget liv.
2018-03-26, 09:52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Mobbing och utfrysning kan få ödesdigra konsekvenser. Jag minns ett av dom tidigare "Robinson" där en deltagare blev utfryst och hemskickad och tog sitt eget liv.

Fast man kan ju inte tänka på att någon ska ta sitt eget liv.
Då kan man lägga ner tävlingen på en gång känns det som.
Klart att det blir konflikter och olikheter och gruppindelningar i en sån här situation utan mat och sömn. Jag skulle aldrig pallat.
Självklart är det enormt tufft och alla kan inte gilla alla och det måste man nog vara mentalt förberedd på när man åker dit annars är det ju konstigt.
Det gäller att vara psykiskt stark i Robinson för att fixa det och för att få bra tv så har de givetvis mixat gruppen med starka och mindre starka.
2018-03-26, 10:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Märkligt att se hur lömska Desiree och Pascal sprang och fjäskade för Victoria F!tta men när vettigast så här långt Marie tog buren för att frigöra de bojade så var ingen där och stöttade.

Vilket djävulskt straff Månsson fick f.ö., det var som gjort att han skulle ut först. Tycker synd om honom, lite som Manuel i Fawlty Towers, vill väl men det lyckas alltid bli fel hur han än gör. Undrar om han ändå inte slinker in igen via någon andra chans?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in