2018-03-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vems plats är det ens tänkt att han ska ta? Berg och Toivonen är givna efter ett strålande kval. Kiese Thelin leder belgiska skytteligan. John Guidetti gör mål efter mål mot Barcelona . Zlatan spelar inte ens. Har svårt att se att han platsar just nu.

Guidetti, som gör "mål efter mål", har gjort ett mål i ligan i år. Det är förvisso hans andra mål mot Barcelona, men det förra gjordes 2015, så jag vet inte hur relevant det är.

Återigen, ni som tvärstänger dörren. Hur resonerar ni vid skador på de "fyra givna"?
Citera
2018-03-25, 21:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Guidetti, som gör "mål efter mål", har gjort ett mål i ligan i år. Det är förvisso hans andra mål mot Barcelona, men det förra gjordes 2015, så jag vet inte hur relevant det är.

Återigen, ni som tvärstänger dörren. Hur resonerar ni vid skador på de "fyra givna"?

Hoppas du att exempelvis Marcus Berg ska skada sig bara för att du vill ha med Zlatan Ibrahimovic? Ni zlatanister är skrattretande ibland.
Citera
2018-03-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hoppas du att exempelvis Marcus Berg ska skada sig bara för att du vill ha med Zlatan Ibrahimovic? Ni zlatanister är skrattretande ibland.

Varför tror du det? Hur kom du fram till den slutsatsen baserat på vad jag skrev?

Jag vill inte ha med Zlatan i dagsläget.

Edit: Jag har tidigare, här och på andra forum, diskuterat vilka som står närmst truppen på övriga positioner. Det betyder inte att jag önskar skador på nuvarande trupp, det trodde jag att alla förstod.
Senast redigerad av J.G.R 2018-03-25 kl. 22:09.
Citera
2018-03-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vems plats är det ens tänkt att han ska ta? Berg och Toivonen är givna efter ett strålande kval. Kiese Thelin leder belgiska skytteligan. John Guidetti gör mål efter mål mot Barcelona . Zlatan spelar inte ens. Har svårt att se att han platsar just nu.
Guidetti värdelös säsong
Citera
2018-03-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Varför tror du det? Hur kom du fram till den slutsatsen baserat på vad jag skrev?

Jag vill inte ha med Zlatan i dagsläget.

Edit: Jag har tidigare, här och på andra forum, diskuterat vilka som står närmst truppen på övriga positioner. Det betyder inte att jag önskar skador på nuvarande trupp, det trodde jag att alla förstod.

Jag kan förtydliga ytterligare nu, när jag inte skriver på telefonen.

Jag tycker att det är lämpligt att ha en diskussion kring vilka spelare som bör vara reserver till ett VM, ifall någon skulle bli skadad.

Efter Olsens skada diskuterades det vem fjärdemålvakten skulle vara, det betyder inte att någon önskar skada på Olsen.

Samma diskussion har pågått om backlinjen, där Milosevic nämnts en hel del. Återigen, det betyder inte att man önskar skada på någon annan - utan snarare en diskussion om ett vettigt alternativ att ta in om det värsta skulle hända.

Jag trodde att det var rätt självklart att jag inte satt och hoppades att någon skulle bli skadad för att ge plats till Zlatan, men tydligen var det för avancerat för somliga.

Jag tycker inte att Zlatan ska med, i dagsläget. Däremot kan han bli aktuell om han öser in poäng, samtidigt som någon av de fyra andra skadas eller inte presterar överhuvudtaget.
Citera
2018-03-26, 11:26
Avstängd
Zlatan är förbrukad. Efter fiaskot i EM 2016 insåg alla med någon form av IQ att ett lag inte kan byggas efter en spelare, som dessutom ska särbehandlas. Detta skapar inte harmoni i ett lag. Andersson har byggt ett fantastiskt lag utifrån Status qou. Teamkänsla och laganda är nyckeln till framgång.
Att stoppa in Zlatan vore ren katastrof.
Näe nu är det andra tider, tack för det!!
Citera
2018-03-26, 21:24
Medlem
dwgs avatar
När man nu spelar i avdankad liga i US and A
Så ska man inte spela i nåt landslag.
Citera
2018-03-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
När man nu spelar i avdankad liga i US and A
Så ska man inte spela i nåt landslag.

Säg det till Gustav Svensson.
Citera
2018-03-27, 22:57
Medlem
snoamers avatar
Zlatan prioriterar inte fotboll längre?

Jag gör en ny tråd ang. Zlatan då jag känner att de Zlatan-trådar som finns inte ens handlar om honom längre.

Vad har egentligen fotboll med hans övergång att göra? Hans flytt verkar gynna hans finansiella projekt mer än fotbollen.

Hans företag A-Z kommer klart att gynnas om han kan göra sig mera känd i USA, och få in sina produkter därborta.

Han samarbetar numera med Samsung, som har högkvarteret i Sydkorea men sköter de mesta av marknadsföring och reklamer i Kalifornien.

Zlatan skulle ju även ha varit med kring lanseringen av ett nytt spelbolag, men som sen stoppades av rädsla för att bryta mot FA’s regler kring att man inte för göra aktiviteter relaterade till betting. Nu när Zlatan dock spelar i MLS behöver han alltså inte oroa sig för detta. Nyligen blev han den 4e största ägaren av bolaget BetHard.

Det kan ju vara så att han inte riktigt är i sin normala form efter skadan, och inte längre håller måttet som striker i Manchester United, men jag tycker det är lite löjligt att han överhypat en comeback och sig själv att han inte tänker ge upp osv osv.

MLS är ju en helt klart nedsteg när det gäller kvalitet på fotbollsspel, något som verkar konstigt med vad Zlatan har sagt innan om att sätta mål osv. Framförallt när snacket gick om Kina innan han stack till England. Själv sade han att pengar var helt ointressant och att han ville ha utmaningar. Varför inte då försöka kämpa MUN till den där Champions league nästa år, som han nu så innerligt vill ha.

En annan tanke är ju om att han kanske vill ha speltid för att vara med i VM, men det är ju verkligen tyst från allas sida kring detta. Gör han comeback kanske han vill göra någon form av stor entre som överraskning, överhyparen som han är, men underligt isf att han inte är med på genrep för att anpassa sig till truppen. Vi vet ju att Janne aldrig kommer anpassa laget efter Zlatan.

Jag hoppas på Zlatan i VM, även om han inte är i topp form så för han med sig stora kvaliteter samt erfarenhet. Men det verkar som han lägger mer tid på att vara med i rampljuset dessa dagar.
Senast redigerad av snoamer 2018-03-27 kl. 23:26.
Citera
2018-03-27, 23:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Jag gör en ny tråd ang. Zlatan då jag känner att de Zlatan-trådar som finns inte ens handlar om honom längre.

Vad har egentligen fotboll med hans övergång att göra? Hans flytt verkar gynna hans finansiella projekt mer än fotbollen.

Hans företag A-Z kommer klart att gynnas om han kan göra sig mera känd i USA, och få in sina produkter därborta.

Han samarbetar numera med Samsung, som har högkvarteret i Sydkorea men sköter de mesta av marknadsföring och reklamer i Kalifornien.

Zlatan skulle ju även ha varit med kring lanseringen av ett nytt spelbolag, men som sen stoppades av rädsla för att bryta mot FA’s regler kring att man inte för göra aktiviteter relaterade till betting. Nu när Zlatan dock spelar i MLS behöver han alltså inte oroa sig för detta. Nyligen blev han den 4e största ägaren av bolaget BetHard.

Det kan ju vara så att han inte riktigt är i sin normala form efter skadan, och inte längre håller måttet som striker i Manchester United, men jag tycker det är lite löjligt att han överhypat en comeback och sig själv att han inte tänker ge upp osv osv.

MLS är ju en helt klart nedsteg när det gäller kvalitet på fotbollsspel, något som verkar konstigt med vad Zlatan har sagt innan om att sätta mål osv. Framförallt när snacket gick om Kina innan han stack till England. Själv sade han att pengar var helt ointressant och att han ville ha utmaningar. Varför inte då försöka kämpa MUN till den där Champions league nästa år, som han nu så innerligt vill ha.

En annan tanke är ju om att han kanske vill ha speltid för att vara med i VM, men det är ju verkligen tyst från allas sida kring detta. Gör han comeback kanske han vill göra någon form av stor entre som överraskning, överhyparen som han är, men underligt isf att han inte är med på genrep för att anpassa sig till truppen. Vi vet ju att Janne aldrig kommer anpassa laget efter Zlatan.

Jag hoppas på Zlatan i VM, även om han inte är i topp form så för han med sig stora kvaliteter samt erfarenhet. Men det verkar som han lägger mest tid på att vara med i rampljuset dessa dagar.

Zlatan har inte kommit upp i nivå efter skadan, i alla fall inte matcherna innan han gick sönder igen. Efter det har han bara tränat. Svårt att veta hur det har sett ut där, men jag misstänker att han helt enkelt inte har kvaliteten att spela på absolut toppnivå längre. MLS är ett naturligt steg då. Zlatan vill inte sluta med att tyna bort, och då måste han sänka nivån rent sportsligt, samtidigt som han, precis som du säger, har mycket att vinna affärsmässigt på att marknadsföra sig i USA.
Citera
2018-03-27, 23:18
Medlem
Inte en chans att han gått ner 90% i lön. Det måste finnas en annan deal.

Och nu har han gått in som delägare i spelbolag.

Jag tror han bäddar för business i USA. Tror inte hans knä håller för vidare ordinarie spel.
Citera
2018-03-27, 23:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Inte en chans att han gått ner 90% i lön. Det måste finnas en annan deal.

Och nu har han gått in som delägare i spelbolag.

Jag tror han bäddar för business i USA. Tror inte hans knä håller för vidare ordinarie spel.

Det kan han visst ha gjort. Det kan vara så att han ser så pass stor potential att förbättra sitt varumärke att lönen inte spelar någon roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in