Citat:
Den häftigaste titel jag minns var "BLODIGA REVOLUTIONER". Hur många nummer i följd går det att göra av en sådan tidning? 
Det kryllar över huvud taget av sådana här specialare om andra världskriget och Hitler, trots att dessa tidningar rimligtvis inte innehåller något speciellt som man inte kan läsa sig till via biblioteket om man plöjer igenom några av deras böcker och numera dvd's om samma period. Det skulle isåfall vara den där tidningen som puffade för en artikel om "Hitlers hemliga sexliv"...

Det kryllar över huvud taget av sådana här specialare om andra världskriget och Hitler, trots att dessa tidningar rimligtvis inte innehåller något speciellt som man inte kan läsa sig till via biblioteket om man plöjer igenom några av deras böcker och numera dvd's om samma period. Det skulle isåfall vara den där tidningen som puffade för en artikel om "Hitlers hemliga sexliv"...

Haha! Underbart!
"Hitlers hemliga sexliv" är jag rädd att jag helt missat. Och det kanske jag bara skall vara glad över?
Jag har uppfattat att det är Aftonbladet(?) som satsat mest på just dessa magasin, som oftast handar just om 2:a världskriget, av någon av mig okänd anledning. Jag har läst några stycken och tycker att de varit rätt bra, men något dyra. De kostar oftast runt 100-lappen, men är nog ganska billiga att köpa in och översätta? Men det visar rätt väl på att kvällspressen desperat försöker finna nya inkomstkällor. Rimligen för att de traditionella inkomsterna i form av tidningsförsäljning minskat kraftigt och med detta också minskade reklamintäkter.
Undrar dock varför de just fokuserat så hårt på just historia och speciellt krig och i synnerhet 2:a världskriget? Är det bara dessa magasin de får tag på? Eller har de funnit att det är detta som säljer bäst? Eller försöker de nischa sig mot en speciell målgrupp, vilken då? (Män förståss, men mer specifikt, vilka män?)