Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
De tar inte SDs plats (inom överskådlig tid), men de kompletterar. Win-win.
Kan hända. Men, och det finns ett "men". Övriga partier kommer aldrig någonsin att släppa in AfS i värmen, då de tycker att AfS är för radikala. De tycker t.o.m att SD är för radikal. Men SD är såpass mycket mjukare i sin framtoning, att de faktiskt har en chans. Det tror jag de har. Inte minst om de lyckas att bli största parti i valet. Och det KAN de bli!!! Den chansen finns äntligen!!!
Men skall nu gamla SD:are nu missnöjesrösta på AfS så minskar den chansen drastiskt.
Jag vet inte hur det är för er. Men för mig är invandringspolitiken nr 1 på dagordningen! Resten skiter jag i för tillfället.
För om invandringspolitiken ändras, och man stänger av bidragsregnet, höjer straffen, med mera med mera (jag behöver inte lista allt, ni kan själva hela listan), så kommer samhället att börja återhämta sig långsamt men säkert.
Stoppar man bidragen så löser man pengabristen i både vården, rättsväsendet och polisen, exempelvis. Även äldre kan få det drägligare. Osv.
Ett SD med inflytande löser väldigt mycket. Långt ifrån allt, men väldigt mycket. AfS må hända löser ännu mer saker, och är ännu mer lockande. Men jag är inte så korkad så jag jagar efter utopier. Då kan jag som sagt likväl sitta och spela på lotto och hoppas på drömvinsten.
SD's inflytande efter 2018, om de nu kan få det, hade gjort så gott för landet, att folk definitivt hade märkt en positiv skillnad, och fattat att "men SD var ju inte så dumt ändå! Vi fick det alla mycket bättre! Jag tycker vi röstar på de i år!".
Jag hade inte blivit förvånad om SD hade kunnat få över 50% 2022. Och DÅ kan AfS och liknande partier börja komma in, och SD kommer garanterat börja samarbeta med de vid behov. SD kommer hellre samarbeta med AfS än MP om man säger så.