Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 17:19
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det där stämmer ju inte. Partier kan påverka andra partier enbart genom sin tillblivelse och genom sin tillväxt. Detta är fyrbåksteoremet, att små partier signalerar en folkvilja som de större har att förhålla sig till om de inte vill förlora väljare till de små. Se övriga partiers nya migrationspolitik som ett nyligt exempel, eller införande av miljöpolitik vid mp:s tillblivelse för några decennier sedan.

Ja och det stämmer! Förutom när det kommer till invandring, integration, flyktingpolitik och ja, kort och gott allt som har med icke-svenskhet att göra! Så fort man pratar om de frågorna så skiter alla partier förutom SD och AfS ner sig totalt.

De anpassar inte sin politik i verkligheten till SD exempelvis, även fast SD är rätt stora. Ja, i orden är de övriga partierna stora och till synes "kopierar" SD's politik. Men i handling händer det ju ingenting.
Att de började stänga till gränserna lite smått gjorde de bara för att de insåg att läget var så akut att landet höll på att gå under p.g.a bostadsbrist. Inte agerade de bara för att SD hade den åsikten.

Det ser man ju också på allt tjat om hårdare krav på språkkunskaper och för att få bidrag och allt jävla skit de bara lovar och lovar och åter lovar. Det är det enda de gör. Smörjer upp valboskapet före valet, sen får väljarna fingret när de väl har fått makten.

Det blir ju så hela tiden. Folk fattar inte detta. De är så naiva så de tror att "NU, NU kommer det ske en förändring". Men nej, tyvärr, det kommer det inte att göra. Regeringen har ju exempelvis redan IDAG möjlighet att införa hårdare krav för att få bidrag, eller att man skall tingas lära sig svenska etc., eller att sänka bidragen, som ju är EXTREMA faktiskt!, för att lägga pengar på polis och vård osv. De kan ju genomföra allt detta på en dag om det så skulle krävas. Men de gör inte det.

ALLT går om det är kris! Och det ÄR kris. Ändå händer ingenting. Folk tror att partierna laddar inför att genomföra alla dessa underbara förändringar de nu har annonserat ut. Men det enda partierna laddar för är att vinna, så de kan ha kvar sina feta löner!

Hur fan kan folk köpa detta dårskap? Det är bortom mitt förstånd.

SD å andra sidan kommer GARANTERAT att genomföra de förändringar de lovar, plus MYCKET MER! MER än vad de lovar, och MER än vad de ens vågar säga idag (säger de för mycket så fortsätter rasiststämplandet). Och det kommer de att göra, för att de VILL ha ett sådant Sverige!

AfS skulle göra samma sak som SD vid makten, men de är ju där SD var för många, många år sedan. Så de behöver mogna lite, vilket tar många, åter många år.

Många här inne tror att SD är så mjuka som de utger sig för att vara. Men lita på att de INTE är det. Tvärt om! De har en hårdare linje än vad AfS säger genom ord. Och AfS har i sin tur hårdare linje än SD. Men man måste skilja på verklighet och vad som sägs.
Naturligtvis kan inte SD gå ut med exakt vad de vill göra... SD hade helst skickat hem alla invandrare som bara existerar. Men inte kan de säga detta i nationell TV? Då sjunker de ju som en sten i opinionen och hamnar där AfS är idag, på 2%.

Så här ser det politiska spelet ut.

AfS kommer också att mjukna (utåt sett), precis som SD. Det kommer de bli tvungna till för annars kommer de bara nå en maxnivå som de omöjligen kan komma över. De hade kunnat växa fritt i Ungern och i andra V4 länder, men inte i Sverige. Det existerar inte, inte utan att de mjuknar i orden, precis som SD.
Senast redigerad av EnergizerBunny 2018-03-24 kl. 17:24.
Citera
2018-03-24, 17:22
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, de gör ju det. Med andra ord har de ideologiska anledningar snarare än Sveriges bästa (för tillfället) i åtanke.

På så sätt kan vi hålla på och rösta hit och dit, fram och tillbaka, i all evighet och ingenting bra kommer ur det rent praktiskt.

Du har fått en jävla massa anledningar till varför de flesta här tycker att en röst på AfS är bättre för Sverige än en röst på SD, men du klarar uppenbarligen inte av att ta in det. Allt handlar inte om att bilda regering med moderaterna och huruvida de släpper in AfS eller inte.
Citera
2018-03-24, 17:25
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att dom skall komma in i riksdagen.
Bra, då ska du rösta på AFS oavsett vad opinionsundersökningarna säger. Om de får 1% så får de valsedlar distribuerade i nästa val. Om de får 2% så får de partistöd. Om de får 4% så är de där. De har chans att få mer, men vad ska du annars göra? SD kommer inte att få egen majoritet. Det blir inget maktskifte efter detta val. Men om AFS kommer in eller stärks så kommer debatten att förändras mycket. Genom att stå för att du ska rösta på AFS kommer du att få fler att göra slag i saken.
Citera
2018-03-24, 17:26
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Du har fått en jävla massa anledningar till varför de flesta här tycker att en röst på AfS är bättre för Sverige än en röst på SD, men du klarar uppenbarligen inte av att ta in det. Allt handlar inte om att bilda regering med moderaterna och huruvida de släpper in AfS eller inte.

Ja, bara att de anledningarna kanske inte räddar Sverige på kort sikt?

Skall vi vänta i 20 år till med detta helvetet tycker du? Vi hinner ju gå under medan vi väntar och tjafsar med små partier hit och dit.

Vi får väl vänta och se, som sagt. Men framtiden ser inte ljus ut tycker jag.
Citera
2018-03-24, 17:27
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Bra, då ska du rösta på AFS oavsett vad opinionsundersökningarna säger. Om de får 1% så får de valsedlar distribuerade i nästa val. Om de får 2% så får de partistöd. Om de får 4% så är de där. De har chans att få mer, men vad ska du annars göra? SD kommer inte att få egen majoritet. Det blir inget maktskifte efter detta val. Men om AFS kommer in eller stärks så kommer debatten att förändras mycket. Genom att stå för att du ska rösta på AFS kommer du att få fler att göra slag i saken.

Så vi skall alltså vänta i 4 år till med detta elände!

Man kan ju undra ifall vissa av er jobbar för V eller MP, eller F!?

VILL ni fortsätta driva Sverige ner i diket eller?

En sak om AfS kommer in, men skall vi nu slänga bort 3,9% i värsta fall, istället för att lägga det på det, just nu, säkraste kortet SD?
Citera
2018-03-24, 17:29
Medlem
Kwatos avatar
Citat:

En sak om AfS kommer in, men skall vi nu slänga bort 3,9% i värsta fall, istället för att lägga det på det, just nu, säkraste kortet SD?
Det blir inget maktskifte efter detta val. Fatta det.
Citera
2018-03-24, 17:37
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ja, bara att de anledningarna kanske inte räddar Sverige på kort sikt?

Skall vi vänta i 20 år till med detta helvetet tycker du? Vi hinner ju gå under medan vi väntar och tjafsar med små partier hit och dit.

Vi får väl vänta och se, som sagt. Men framtiden ser inte ljus ut tycker jag.

Men suck. Du som pratar om att vara realistisk hela tiden, jag kan tala om för dig att det är mer realistiskt att sjuklövern anammar Danmarks invandringspolitik och självmant stoppar invandringen än att SD får vara med och bestämma. Det med eller utan dina jävla 3.9%.
Citera
2018-03-24, 17:40
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

SD är kollektivister och folkhemssossar som vill bevara ett högskattefinansierat välfärdssamhälle med minimal individuell frihet. De är INTE räddningen för Sverige. Än mer övertygad blev man efter att ha sett förslaget på riksdagslista. Verkligt tunga namn som Cassandra Sundin och Angelika Bengtsson; är det dessa som ska rädda Sverige?

Och för övrigt spelar det i praktiken ingen som helst roll om de skulle råka bli största parti, annat än att det vore ett finger i ögat på deras meningsfränder i S, så var och en bör rösta på det parti man anser bäst...och dina amatörmässiga valstrategiska analyser kan man lika gärna spola i slasken. Jag har inte sett sådan infantil argumentation sedan Zeth Gogmans dagar.
Citera
2018-03-24, 17:41
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:

Jag jobbar för de etniska minoriteter som inte får komma till tals i MSM eller politiken.
Bland annat etniska svenskar och etniska ickesionistiska judar för att nämna några.
Vilka jobbar du för?
Citera
2018-03-24, 18:10
Medlem
baggebo1s avatar
Jag gillar Jeff Ahl, som sitter i riksdagen för SD. Han är frispråkig och rak på ett sätt som inte direkt är SD-likt. Vore inte det en bra värvning? Borde inte vara omöjlig heller, han ska ändå inte stå på SD-listan inför hösten, så han har liksom ingen tilltänkt riksdagsplats att "förlora".

https://twitter.com/Jeff_Ahl
Citera
2018-03-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag gillar Jeff Ahl, som sitter i riksdagen för SD. Han är frispråkig och rak på ett sätt som inte direkt är SD-likt. Vore inte det en bra värvning? Borde inte vara omöjlig heller, han ska ändå inte stå på SD-listan inför hösten, så han har liksom ingen tilltänkt riksdagsplats att "förlora".

https://twitter.com/Jeff_Ahl

Med tanke på vad han tidigare twittrat om SDU (bland annat kallat dem "ryssvänner" och moderater) så har jag svårt att se att han skulle vilja vara med i AfS.

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/674718778907865089

https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/643795199685185536

Det är också Assads fel att IS uppstod enligt Ahl:
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/675765373355106304
Citera
2018-03-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad yrar du om?

AFS har REDAN ca 2% väljarstöd och det är 6 månader kvar till valet.

AFS kan defitivt hamna runt 4,8-5,1%.

Gällande din analys av demografin är även den helt galen.

Att tro att iranier, kurder och afghaner skulle rösta nationellt är helt insane.
Inga befolkningsgrupper röstar på ett parti som vill att de lämnar landet och är det inte på partiets agenda, som dagens SD, så är det partiet definivt inte nationellt.
Det säger sig självt.
Du låter dessutom som en riktig cuck, en riktig betahane som utan blinka är ok med den demografi som du beskriver.

De närmaste 10 åren kommer vara totalt, totalt avgörande för Sverige framtid de närmaste århundranden och det som avgör vår framtid är DEMOGRAFIN.
Demografi är allt. Det är viktigare än skattesatsen, dieselbilars vara eller icke vara, pappamånader eller vården.

De närmaste 10 åren är avgörande inte bara för Sverige utan hela Västvärlden, Europa och USA.
Vår civilisation har öppnar portarna för en trojansk häst.

SD var bara ett symptom, ett symtom på ett problem som växte och växte. Massinvandringen.
Att SD inte skulle ta oss till det förlovade landet och hjälpa Sverige ur denna existensiella kris behövde man inte vara politisk analytiker för att förstå.
Men SD satte ändå massinvandringens frågan i fokus.
Politikerna började diskutera elefanten i rummet med SD intåg i Riksdagen.
Det skall dem ha all uppskattning för.

Men som sagt, jag visste att något annat parti skulle ta över stafettpinnen och det partiet är AFS.

Inom 8-10 år alla svenskar i minoritet i sitt eget land.
Vi är redan i minoritet i Malmö, Södertälje samt i varenda förort runt om i landet och svenska unga män mellan 15-25 år är redan i minoritet...i sitt eget land.
Men det är ok för dig så länge afghanerna och kurderna röstar på SD.

Vi har redan böneutrop i en förort till Sthlm och vi kommer få det även i Växjö, därefter kommer det sprida sig som eld till alla Sveriges moskeer.
Det är allvar nu! Riktigt allvarligt!
Men det är ok för dig så länge afghanerna och kurderna röstar på SD.

Framtiden är identitetspolitik vare sig du eller andra cucks inte vill det.
Det finns ingen återvändo med tanke på demografin.
Framtiden är identitetär politik.

Framtiden på den politiska svenska kartan är AFS.

Amen!
Du har kanske inte förstått mig helt. Vad jag menar är att invandringsvågen ifrån Balkan till en början blev mycket betungande men till min förvåning finner jag nu att människor i min krets från Serbien, Montenegro, Kroatien, Kosovo plötsligt går över till SD, AFS har dom ingen kännedom om men "Jimmie" är inarbetad. Dessa Juggar är mer Sverigevänliga "tror" jag än Svenskarna.
Naturligtvis vill jag ha stopp NU eller egentligen för länge sedan för invandring från Arabien och Niggro Africa.
Asyl kan sökas bara av människor i vårt närområde enligt min bestämda uppfattning. Detta måste SD trumma hela tiden. Trycka hårdare även på återvandring.
Jag är bekant också med en Irakier som hör och häpna tillhör SD och är aktiv här på orten. Varför drog jag upp det här med Kurder och Iranier? Uzbekier var ett misstag från min sida, men Kurder och Iranier som finns här gillar inte Araber och Negrer och kan mycket väl börja rösta på SD och för all del AFS.
Jag har själv vaknat sent som Sverigevänlig, lurad som jag var. Jag ser det inte som kört för Sverige. På sikt är kanske AFS bättre men inte inför 2018, jag tvivlar mycket starkt på att AFS får mer än 2% i detta valet och jag vill inte kasta bort min röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in