Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-03, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag tycker vi bör lämna den etnonationalistiska judiska staten i diskussionen om AFS.
Den hör inte hit.

Visst kan vi göra det. Tror faktiskt inte AfS vill förknippas med den debatten alls. Särskilt inte just nu.
Citera
2018-04-03, 16:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
AfS säger sig väl vilja driva frågan om att återkalla medborgarskap vid grova brott.

Här är ett perfekt pilotfall att köra igång med direkt. Det skall isåfall bli fantastiskt festligt att få höra argumenten mot indraget medborgarskap.
Citat:
Snart släpps de fyra svenska terroristerna dömda för Jyllandsposten. Vad har myndigheter för planer att hantera dessa farliga individer?
https://twitter.com/MagnusRanstorp/status/980160488767152128

Mer info i en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Sju år har gått och Mounir Dhahri, Munir Awad, Omar Abdalla Aboelazm och Sahbi Zalouti kommer snart att friges.

Magnus Ranstorp undrar:

https://twitter.com/MagnusRanstorp/status/980160488767152128

Svaret är väl ingen plan.

De kopplingar som fanns in i det "muslimska civilsamhället" har inte heller fått några återverkningar (se Batutas inlägg ovan). Inte heller verkar Sverige lärt något, tvärtom. Under åren som gått har vi därtill sett ytterligare ett antal terrorattentat som sannolikt kan kopplas till en och samma man Farid Lamrabet (med svenskt medborgarskap):
(FB) Mohamed Belkaid
(FB) UG: Terroristen som radikaliserades i Sverige (Abu Omar/Farid Lamrabet)
(FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)

Kanske har dessa män rehabiliterats, men om så inte är fallet har de sannolikt sin kontaktperson(?) Farid Lamrabet kvar att vända sig till.
Citera
2018-04-03, 16:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Att alla partier är kärringar, jag är ingen nazist, må va rasist kanske men det känns som ett väldigt urvattnat ord. Jag vill se handling, vill se blatten som luktar neger-skit på soc etc släpas i asfalten här ifrån. Jag är leds på bögar, feminister, transor och fan hans moster sitta i regering. UT med skiten! Så tänker jag. Därför skulle jag välkomna nazisterna i regeringsställning, med öppna armar.

Jag är fan beredd att låta skorstenen i Europa börja ryka igen om så krävs, ge mig en bra lön och jag är beredd att forsla in asen i kammaren. Men då vill jag också se alla PK-fittor bli piskade offentligt på gator och torg med, en och annan kan vi ställa upp mot väggen också. Men det är också PK-fittorna som borde få slava under en skit-lön för att försöka återbygga vad som en gång var.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Din politik verkar radikal även för AfS.

Han är inte ett dugg radikal. De flesta känner inte till att Hitler inte alls tänkte gasa och elda upp judar han vill utvisa dom men araberna satt sig på tvären. Hitler insåg att det var omöjligt att återsända dem till Mellersta Östern på grund av de redan då relativa överbefolkningen fyllt på med nya araber på alla lediga ytor.
Den som vill utvisa från Sverige kommer till samma insikt, ingen vill ha tillbaks någon enda en. När de lyckligen lyckats få i väg sina konkurrenter om mat arbeten vatten och mark eller vad det kan var i dag. Så kommer ett land i norden och säger ni måste återta dom. En massa länder har ju redan vägrat sina egna medborgare att återvända. Vi sitter med en massa Svarte Petter fler miljoner Svarte Petter som inte har någon utbildning och som ingen vill ta i med tång.

Vi måste börja diskutera vad som ska göras i stället. Slopa alla rätt till asyl, kasta FN konventionerna på sophögen jorden är full och miljarder människor vill ut på folkvandring för att få ett bättre liv.

Ingen inresa och bara besöksvisum och spärrade gränser. Helst ska hela Europa inse det här men vi får börja med Sverige eftersom Sverige varit först och störst på att locka invandringsorderna med dåraktig signalpolitik.

I grunden skulle gaskamrar och ugnar vara en utmärkt signalpolitik. Kanske blir Sverige föregångare när det gäller att skrämma bort alla om så där 30 år.
Citera
2018-04-03, 16:30
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tidigare i tråden försökte jag mana AfS till försiktighet i relationen till pajasorganisationen "Nordisk Alternativhöger". Jag bad AfS att hålla avståndet. Efter detta möttes jag av en organiserad och ganska obehaglig hot-, hets- och hatkampanj regisserad av NA:s aktivister och deras hatsvans. NA tog bland annat hjälp av en av Sveriges mest våldsbenägna aktivister som tidigare har erfarenhet av att döda nationalister åt ZOG i Ukraina. Man använde även klassiska bolsjevikmetoder när man försökte stämpla mig som psykiskt sjuk.

Tyvärr för NA så fungerar inte såna metoder på mig. Jag blir snarare sporrad till att ännu mer intensivt bevaka och avslöja de här typerna och deras lögnmaskineri.

Positiva nyheter: Nu har jag fått oväntat eldunderstöd av Sveriges mest inflytelserika twittrare - Peter Sweden! I ett par viktiga tweets berättar han att han mycket väl kan komma att stödja AfS så länge de inte har något som helst att göra med Dulny och NA!
https://twitter.com/PeterSweden7/status/980920892795572225

https://twitter.com/PeterSweden7/status/980923428168503296

AfS kan alltså få draghjälp av Peter Sweden (med över hundratusen följare) i valkampanjen så länge man håller avståndet till Nordisk Alternativhöger. Man kan tycka vad man vill om Peter, men han har stor räckvidd och stor möjlighet att påverka.

Jag brukar gilla dina inlägg men det är intressant att du tar ställning för en Israel-krypande sionist framför Dulny som verkar upplyst i judefrågan. Ditt extrema agg mot Dulny känns lite märkligt måste jag säga. Jag gillar inte allt han och hans organisation gör men jag ser hellre att Afs förknippas med honom än typer som PeterSwe och C Wallgren.
För övrigt både tror och hoppas jag att Afs linje kommer att vara att varken ta avstånd eller öppet stödja nordisk alternativhöger, Motgift och liknande.
Citera
2018-04-03, 18:54
Medlem
Fortfarande extremt förvånad över hur mycket utrymme media ändå ger Afs. Nämns till och med flitigt i SR under politiska diskussioner. Nästan för bra att vara sant.. har media verkligen bestämt sig för att vara rättvisa?
Citera
2018-04-03, 19:08
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Fortfarande extremt förvånad över hur mycket utrymme media ändå ger Afs. Nämns till och med flitigt i SR under politiska diskussioner. Nästan för bra att vara sant.. har media verkligen bestämt sig för att vara rättvisa?
Nej. Inte mot ett parti som ska avskaffa presstödet och starta om public service från grunden.
Citera
2018-04-03, 19:22
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Peter Sweden är cringig som in i helvete och han kan inte ens återge nyheter på ett korrekt sätt så folk kallar han alarmist. Det är ingen man vill knyta sig till om man bryr sig om sin egen trovärdighet. Han gör sig bäst internationellt för amerikaner som ändå inte har någon koll vad som händer i Sverige.

Finns ju gråskalor också. Både Peter, Kent och NMR m fl kan säkert vara behjälpliga utan att man behöver 'knyta dem till sig'. Uppmanar de sina följare att stötta AfS så är det säkert värdefullt. Problemen börjar om det förväntas motprestationer för detta stöd...och det är något AfS ska akta sig noga för. Enligt min mening i alla fall. Ta gärna emot oreserverat stöd, men håll distansen.
Citera
2018-04-03, 19:28
Medlem
Citat:

Märkligt, särskilt när ett betydligt mer reellt alternativ som Medborgerlig Samling möts av sssstörsta möjliga tysssssstnad i MSM.
Citera
2018-04-03, 20:07
Medlem
Jag gissar att Demoskop kan dyka upp nu på torsdag. Ska bli intressant att se om AfS börjar synas eller om KG Bergström i alla fall nämner dem i sin krönika. Om ”övriga” ökar substantiellt så borde han säga något om det.

Annars får vi väl vänta på Yougov senare i månaden.
Citera
2018-04-03, 20:15
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Min tes är att media älskar AFS för att de tror att en röst på AFS skadar SD.
Citera
2018-04-03, 21:14
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Min tes är att media älskar AFS för att de tror att en röst på AFS skadar SD.
Det kan det göra också, men det viktiga är detta: En röst på AFS stärker den svenska nationalismen.
Citera
2018-04-03, 21:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Självklart har ljugmedia inte bestämt sig för att vara rättvisa. Media anser att AfS splittrar SD, därav publiciteten. Om AfS skulle närma sig valbara siffror så startas brunstämplingsfabriken upp på fullvarv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in