2018-03-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dock är det en öppen fråga om bruden skulle ha varit närvarande. Om det ringt en kund och velat ha tid i brudens frisérsalong t.ex... "andra kretsar, andra seder"...

Till alla tre här. Det är en myt att fångar blir misshandlade p.g.a. brotten de gjort, och att de andra internerna skulle vara sådana superfina gentlemän själva, att de klipper till för att de inte kan tåla kvinnomisshandlare/barnamördare/våldtäktsmän o.s.v.. Det handlar inte om det, utan om att man föser ihop ett antal våldsbenägna män utan samvete och impulskontroll, under lång tid i en deprimerande miljö. Överfallen kan utlösas av en inbillad prestigeförlust, som att intern X har tagit intern Y:s kaffemugg eller plats vid matbordet...

Precis. Det är detta ständiga tugg om "respekt" - eller snarare avsaknad av respekt enl de intagnas förvrängda hjärnor.
Citera
2018-03-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det stämmer ju inte. Jag kan avgöra ifall en person verkar farlig fast hen inte har gjort något ÄN..

Pga mitt omdöme kan jag undvika att bli hans offer. För jag tar inte risken.

Precis som polisen inte tar risken, brandkåren inte tar risken - i onödan. Om man tar risken då måste ju belöningen starkt överväga den tagna risken. Det måste löna sig att ha tagit risken.
Fast vittnen har ju beskrivet honom som trevlig osv. så mängder av människor har ju inte sett något farligt eller hotfullt hos honom. Narcissister och psykopater har förmåga att uppträda förtroendegivande
Citera
2018-03-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vem skulle de larmat, vad skulle de larmat om och vart skulle detta leda, man omhändertar ju inte människor för att de är personlighetsstörda och inte har skadat någon eller anses vara farliga och farliga blir de ju först efter att de har gjort något.

Just det jag menar.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Precis. Det är detta ständiga tugg om "respekt" - eller snarare avsaknad av respekt enl de intagnas förvrängda hjärnor.

Hur vet du detta? Du sitter konsekvent i tråden och påstår att saker du själv hittat på är sanningar. Det är etikettregler, säkerhetskurser, vad Wall visste om Madsen, att det ska ha knarkats på Walls avskedsfest och nu Merwinnas påstående om att Madsen får respekt inne på anstalt.

Tror du verkligen att du vet allt detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Vilken linje driver du nu? Att Kim ville tillbringa tid ensam i en ubåt med en sexuellt utåtagerande psykopat eller att hon borde ha vetat bättre än att, likt hundratals kvinnor och män innan henne, resa ut med PM på hans båt. Om du är inne på det senare, vad var allmänt känt vid tillfället, av de incidenter du räknar upp som nu framkommit under rättegången?

Det faktum att Deidre och kanske hundratals likasinnade galenpannor till kvinnor har åkt ubåt med Madsen är väl inget bevis på att det skulle vara en behaglig upplevelse för en normal kvinna?
Citera
2018-03-24, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Och du menar på allvar att Kim som bodde bara några metrar från hangaren inte hade hört något om Madsens karaktär? För hon hade ju ingen möjlighet att prata med folk som jobbade åt/med honom? För att hon inte kände några journalister som redan tidigare hade försökt intervjua honom? För att hon inte hade gjort några efterforskningar innan hennes intresse för Madsen väcktes? Att hon inte hade hört något om konkurrenterna som hade poletterat Madsen?
Höj näsan över Ribbings bok och kom in i matchen.

NEJ HON HAR GIVETVIS INTE SETT VAD SOM FÖRSIGGÅR INNE I EN HANGAR.
Han var ett manschauvinistiskt ärkesvin som de lät hållas.
Han bortförklarades högst troligt för the rocket dream.
Parallellt med att han visste när det var dags att slicka dem i röven för att fjäska.

Det är subtila parallellprocesser som pågick kring mannen.
... och det är inte acceptabelt när en arbetsplats eller förening tar emot studenter.
Citera
2018-03-24, 17:23
Medlem
Citat:
Och du menar på allvar att Kim som bodde bara några metrar från hangaren inte hade hört något om Madsens karaktär? För hon hade ju ingen möjlighet att prata med folk som jobbade åt/med honom? För att hon inte kände några journalister som redan tidigare hade försökt intervjua honom? För att hon inte hade gjort några efterforskningar innan hennes intresse för Madsen väcktes? Att hon inte hade hört något om konkurrenterna som hade poletterat Madsen?
Mängder med människor både män och kvinnor hade varit på tur med u-båten utan att någon slagit larm eller pratat om att det skulle vara farligt eller otäckt att vara ensam med honom på u-båtstur.
Citera
2018-03-24, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att han är beredd att riskera sitt liv beror faktiskt på hans psykopatiska drag. Orädd,risktagande,spänningssökande osv

Nejdu lille vän, nu får du skärpa till dig, om möjligt. Den egenskapen delar han med alkoholister, bergsklättrare, brandmän, F1 förare, livvakter och samtliga astronauter!
Citera
2018-03-24, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Vadå, har han konstruerat ubåten så att avgasröret mynar ut inuti ubåten??

Nu fattar jag ärligt talat ingenting...
Nej du förstår ingenting för att du inte sätter dig in i fallet. Tekniska institutet har kommit fram till detta och därför har rättsläkaren kollat kroppen. Förmodligen kommer förhören i nästa vecka med ubåtsexpert räta ut frågetecknen. Sedan att du inte får ihop madsens förklaringar med verkligheten, det är inget konstigt!
Citera
2018-03-24, 17:29
Medlem
Citat:
Så å ena sidan katapult ut om det hade varit en vanlig arbetsplats - å andra sidan kunde man inte sekundkolla alla sina medarbetare..

Hur ska ni ha det?

För att förtydliga: Man (polis och soc och alla vi andra) kan inte sekundkolla alla människor som de och vi tycker inte beter sig normalt. Gäller i hela samhället. Skulle jag ha en granne jag tyckte var obehaglig så skulle jag inte gå in till denna, eller bjuda in personen till mig själv. Inte nån annan heller.

Men med en charmerande granne som är hur trevlig som helst skulle jag knappast misstänka vara en sexualsadist. Bad en granne hjälpa mig med en grej hemma för en tid sen. En trevlig karl. Om han då hade mördat mig - vore det mitt fel i så fall?

Tror att KW tänker som de flesta: "Det verkar grönt".

Man kan inte gå omkring och vara misstänksam mot alla. Då skulle livet vara outhärdligt. I alla fall för mig.
Citera
2018-03-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Mängder med människor både män och kvinnor hade varit på tur med u-båten utan att någon slagit larm eller pratat om att det skulle vara farligt eller otäckt att vara ensam med honom på u-båtstur.

Men snälla du. Madsen utgicks med kvinnor som Deidre, fotografen, konstnären, sexarbetaren, etc. Många av dem hade frivilligt sex med honom och njöt av det. De ville ha mer. De slogs om honom och hans uppmärksamhet.

Hur många vanliga kvinnor som åkte ensam med honom med skrothögen? Kvinnor som inte var psykfall, knarkare, f.d. knarkare, sexarbetare, utvecklingsstörda och som inte skulle ha uppskattat ett par fingrar mellan sina ben?

ALLA journalister hade han blivit osams med innan Kim. Alla. Skulle någon av dem rekommenderat Kim att ta en ensam tur med honom i båten?
Citera
2018-03-24, 17:34
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Det stämmer ju inte. Jag kan avgöra ifall en person verkar farlig fast hen inte har gjort något ÄN..

Pga mitt omdöme kan jag undvika att bli hans offer. För jag tar inte risken.

Precis som polisen inte tar risken, brandkåren inte tar risken - i onödan. Om man tar risken då måste ju belöningen starkt överväga den tagna risken. Det måste löna sig att ha tagit risken.
Dina värderingar och tyckande är märkligt lika en annans här i tråden,så möjligt att du blivit influerad men jag tror att du trollar. Madsen har duperat så många, precis som en del massmördare kan göra. Trevlige Berra , trevlig granne etc. Madsen har precis den talangen. Lite pojkaktigt utseende som förmodligen väcker något hos en del kvinnor. Ingen , inte ens de som känner honom väl , kunde tro att han var kapabel till detta. Så vänligen lägg av och skuldbelägga offret. Andra i tråden har försökt men inte lyckats.
Senast redigerad av Caracallas 2018-03-24 kl. 17:39. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in