2018-03-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han beter sig som det översexuella svin vi sett vidden av nu och har unga studenter där. Skulle det här varit en normal arbetsplats vore det katapult ut.

Jag vill påminna om följande:
Han hotade en praktikant med hammare, skulle slå sönder hans skalle för att han ställde säkerhetsfrågor i hangaren.

åh, nej. Vi har aldrig sett nåt speciellt. Han har fått hållas in absurdum.
Denna händelse kan absolut inte ha undgått allihop eftersom han givetvis drar därifrån. Han hade makt, no doubt, men drömmen om raketen lät honom hållas - samt att de givetvis visste om konflikter och kaos kring CM och ubåten.

Och ändå hävdar ni bestämt att Kim inte hade någon möjlighet att se varningstecken eller ana oråd..
Citera
2018-03-24, 17:02
Bannlyst
Suger motorn luft från kabinen eller utifrån?
Citera
2018-03-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Men de kunde knappast föreställa sig vad som rörde sig i PMs huvud och vad han var kapabel att göra - och också gjorde.

Visst delgav han en del (kvinnor) sina vridna fantasier och önskningar, men ingen kan väl ändå ana att han skulle göra något sånt som han sen gjorde IRL.

Det finns många märkliga människor och man kan inte sekundkolla dem alla.

Så å ena sidan katapult ut om det hade varit en vanlig arbetsplats - å andra sidan kunde man inte sekundkolla alla sina medarbetare..

Hur ska ni ha det?
Citera
2018-03-24, 17:06
Medlem
Citat:
Det har aldrig slagit dig att PM gillar de här damerna som är så depraverade och värdelösa enligt dig?
Han gillar dem. Det beskrev han för advokaten - en del fick han inte ligga med.

Chefen går ju och pillar lite här och där på dem i hangaren och eftersom han tycker de är så goa så måste det ju likaväl vara nåt galet med honom?

Genom att manipulera, ljuga och parasitera har denna sjuka individ kunnat härja fritt i 46 år.
Citera
2018-03-24, 17:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och ändå hävdar ni bestämt att Kim inte hade någon möjlighet att se varningstecken eller ana oråd..
Du har stora problem. Jag är rent bekymrad för din hjärnverksamhet.
Madsen har två sidor och jag beskriver att de som såg honom daglig dags såg de här sidorna.
Hans mer rätta jag där det flög verktyg i hangaren.
Jag skriver sen att det är fullständigt oansvarigt gentemot unga studenter.

Kim mötte den patologiska lögnaren som tog med kakor, log och bedrog sitt offer. Resten vet vi.
Citera
2018-03-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vem skulle de larmat, vad skulle de larmat om och vart skulle detta leda, man omhändertar ju inte människor för att de är personlighetsstörda och inte har skadat någon eller anses vara farliga och farliga blir de ju först efter att de har gjort något.

Det stämmer ju inte. Jag kan avgöra ifall en person verkar farlig fast hen inte har gjort något ÄN..

Pga mitt omdöme kan jag undvika att bli hans offer. För jag tar inte risken.

Precis som polisen inte tar risken, brandkåren inte tar risken - i onödan. Om man tar risken då måste ju belöningen starkt överväga den tagna risken. Det måste löna sig att ha tagit risken.
Citera
2018-03-24, 17:08
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:

Vilken linje driver du nu? Att Kim ville tillbringa tid ensam i en ubåt med en sexuellt utåtagerande psykopat eller att hon borde ha vetat bättre än att, likt hundratals kvinnor och män innan henne, resa ut med PM på hans båt. Om du är inne på det senare, vad var allmänt känt vid tillfället, av de incidenter du räknar upp som nu framkommit under rättegången?
Citera
2018-03-24, 17:10
Medlem
Citat:
Så man är inte ekonomiskt beroende och behöver Madsen för sin överlevnad utan man hyser pojkdrömmar och därför står ut med idioten trots allt galenskap han hittar på?

Och kvinnorna är kåta på honom, vill vara hans nr 1, vill kunna skryta om vem som har legat med honom sist och var - och därför står ut med idioten trots allt galenskap?

Det är mycket galenskap man inte förstår i den här härvan. Jag förstår om en psykiskt svårt sjuk människa bete sig illa, men om människorna i hans omgivning tolererar allt galenskap utan att protestera - då är det själva galna.
Vad säger att de med pojkdrömmar och teknikintresse som var på praktik normal arbetstid visste vad som skedde på platsen efter kontorstid. Praktikanter slutade för att det var ett otrevligt ställe någon blev hotad med hammare och informerade arbetsförmedlingen om detta. Eftersom förundersökningen inte är offentlig så vet en ju inte hur många praktikanter det varit under åren och hur många som snabbt slutat eller hur många som varit medvetna om galenskaper, våld, strippor i u-båt osv.
Citera
2018-03-24, 17:10
Medlem
Citat:
Du har stora problem. Jag är rent bekymrad för din hjärnverksamhet.
Madsen har två sidor och jag beskriver att de som såg honom daglig dags såg de här sidorna.
Hans mer rätta jag där det flög verktyg i hangaren.
Jag skriver sen att det är fullständigt oansvarigt gentemot unga studenter.

Kim mötte den patologiska lögnaren som tog med kakor, log och bedrog sitt offer. Resten vet vi.

Och du menar på allvar att Kim som bodde bara några metrar från hangaren inte hade hört något om Madsens karaktär? För hon hade ju ingen möjlighet att prata med folk som jobbade åt/med honom? För att hon inte kände några journalister som redan tidigare hade försökt intervjua honom? För att hon inte hade gjort några efterforskningar innan hennes intresse för Madsen väcktes? Att hon inte hade hört något om konkurrenterna som hade poletterat Madsen?
Citera
2018-03-24, 17:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Och du menar på allvar att Kim som bodde bara några metrar från hangaren inte hade hört något om Madsens karaktär? För hon hade ju ingen möjlighet att prata med folk som jobbade åt/med honom? För att hon inte kände några journalister som redan tidigare hade försökt intervjua honom? För att hon inte hade gjort några efterforskningar innan hennes intresse för Madsen väcktes? Att hon inte hade hört något om konkurrenterna som hade poletterat Madsen?

Vad hade hon hört då? Du kan ju inte bara påstå något som du plockar från ditt eget huvud och påstå att det är sanningen.

Vad var allmänt känt om Madsen sommaren 2017?
Citera
2018-03-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Forsvarsadvokaten spørger nu ind til det billede, som vidnet har sendt af en kvindes kønsdele, der spejles i en stor køkkenkniv.
- Jeg sendte billede til ham, fordi jeg ville have en reaktion fra ham, siger vidnet.
- Men hvis du gerne ville have afstand fra ham, hvorfor sendte du så det billede, siger forsvareren.
- Fordi jeg ville sørge for, at han ikke kom i min lejlighed, når jeg skulle vise den frem til andre lejere, siger vidnet, der siger, at Peter Madsen havde nøglen til lejligheden, og at han havde delt den med andre.

Vad gäller datorer hade hon egen, inte en utan två, en PC och en Mac. Så den biten gick inte alls hem idag för PM...

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dock är det en öppen fråga om bruden skulle ha varit närvarande. Om det ringt en kund och velat ha tid i brudens frisérsalong t.ex... "andra kretsar, andra seder"...

Till alla tre här. Det är en myt att fångar blir misshandlade p.g.a. brotten de gjort, och att de andra internerna skulle vara sådana superfina gentlemän själva, att de klipper till för att de inte kan tåla kvinnomisshandlare/barnamördare/våldtäktsmän o.s.v.. Det handlar inte om det, utan om att man föser ihop ett antal våldsbenägna män utan samvete och impulskontroll, under lång tid i en deprimerande miljö. Överfallen kan utlösas av en inbillad prestigeförlust, som att intern X har tagit intern Y:s kaffemugg eller plats vid matbordet...

Även innanför grindarna finns en hackordning...
Citera
2018-03-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Madsen vädjar till att han blev psykotisk/suicidal efter Kims död, och därför inte ens minns vilka verktyg han använde. Men han hade ändå sinnesnärvaro nog att resonera om potentiella tarmgaser, och handla därefter. Han minns ingen kniv när åklagaren i början frågar om den, men senare i förhöret använder han självmant ordet.

Han ljuger. Han var inte psykotisk. Han var upphetsad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in