2018-03-24, 00:57
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast nu är du bara politiskt korrekt. Alla jävla ”tycka synd om” och prat om att ”de var så oskyldiga och fina” är bara rent nonsens.

De blev mördade av en orsak. Inte för att kärringen bjöd på saft, det tror jag.

Samtidigt så är det jävligt udda att mörda personer bara för att kärringen är otrevlig, men karman kanske hittade till Mantorp. Vem vet.
Du påstår ju så väldigt mycket mer. Bland annat att EG minsann har "ziegenarblod". Är du säker på att detta inte är mycket större? Typ en del av "den stora judiska konspirationen"? (Finns ju faktiskt en "S***linger" med i FUP..)
Citera
2018-03-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Ja stackars EG, han har det inte lätt.
En elak sambo, en alldeles för snäll mamma, mobbad i skolan, ständigt hungrig,
spräckt skallen flera gånger, knaprat kokomedicin m.m.
Undrar om det var grälet med sambon som till slut fick Dr Edvin att byta
skepnad till den betydligt mer farlige MrEdvin istället.
Kan ju ha varit den utlösande faktorn till att ta ett sista kneg som chaufför
åt den storfotade och väldigt farliga gangsterduon Mathias och Elias.

Nu vet jag inte om du är ironisk eller om du tycker jag har idiotiska åsikter.

Oavsett vilket är inte Edvin unik, det finns åtskilliga i den Svenska faunan. Tack och lov är det ett fåtal som är inblandade i grövre brott.

I detta fall kan det vara så att grälet med sambon och (tror det var) hennes syster som ifrågasatte Edvins kriminella kompis.

Du får tycka att även detta är idiotiskt. Försvarar inte Edvin försöker bara bidra med en förklaring till hans beteende.
Citera
2018-03-24, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Eller är EG så mentalt handikappad att hans föräldrar stöttat, begränsat och betalat för honom hela hans liv? Att de insett att han aldrig kommer att kunna stå på egna ben men med deras hjälp har han fått en fru och barn som gör att det ser ut som en vanlig familj i huset som föräldrarna betalade och med bilen som han fick av pappa. Han beter sig som en snäll gosse och de är glada. Tills det som finns under ytan ändå bubblar upp och han agerar på den fantasivärld han alltid levt i. Där han är Superman och ger igen för nedsättande glåpord från alla och vem som helst - på vem som helst.

Detta du beskriver är ofta en grogrund till den personlighet som Edvin representerar. Sammanfaller alla parametrar i en negativ riktning finns risken att det kokar över. Att behovet av att hävda sig, som jag skrev om tidigare, dyker upp i tankebanorna. Edvin vill visa att kan fixa pengar på egen hand, att han är något.
Citera
2018-03-24, 02:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Detta du beskriver är ofta en grogrund till den personlighet som Edvin representerar. Sammanfaller alla parametrar i en negativ riktning finns risken att det kokar över. Att behovet av att hävda sig, som jag skrev om tidigare, dyker upp i tankebanorna. Edvin vill visa att kan fixa pengar på egen hand, att han är något.

Det verkar också finnas en Quick-fix-dimension som ser ut som något av en motor: han frossar och röker i stället för att sköta om sig; han flyr fältet i stället för att "skita ner sig" och göra rätt för sig; han dagdrömmer för att slippa konfrontera problem; han rånar i stället för att jobba och spara. Som om han skjuter upp med att ta itu med sig själv och sin väldiga kropp genom att hitta på elände. Han löser problem med gratifikationer i stället för med aktivitet. Det sluttar nedåt. Han blir tung. Han måste röka, äta, råna....

Låt vara att han hypotetiskt kan vara utestängd från/förbjuden aktivitet och meningsfullt liv och tränad i att passivt ta emot bakelser. Och stressad av omständigheterna och omgivningen.

Han är en posör, i stället för att förlita sig på handlingsmönster. (Ja, han försökte tydligen till sist, "mot trafiken").
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-24 kl. 02:25.
Citera
2018-03-24, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
Denne Edvin. Han måste ha känt ett stort lugn i tron på att han inte skulle bli upptäckt.

Jag vill gärna tro att han inte märkte tabben med handsken som gick sönder. Tänk om även plastkulan från pistolen hamnat där utan hans vetskap? Den kanske ramlade ur fickan, eller om han sköt några skott utan att hålla reda på antalet och därav missade att leta upp dem?

Om han levde i tron på att han inte riskerat lämna fingeravtryck eller lämnat en kula på golvet kanske det kändes rätt safe att lämna tillbaka dyrgripen?
Ja. Han anser sig, utan att överhuvudtaget inse hur en förundersökning går till, vara sig smartare än polisen.

Det kan man se då han för första gången konfronteras med att hans DNA finns på brottsplatsen; Han tror att han kan locka ur utredningsmännen information om var man funnit hans DNA: "Det kanske finns på någon kam på toaletten" etc. etc.

Så jag tror att han kände sig säker på att polisen skulle kunna spåra pistolen tillbaka till honom i och med att han lämnade till vaka den till Teknikmagasinet.
Citera
2018-03-24, 04:09
Medlem
Citat:
Ingen aning. Har själv inte sett några bevis på att vederbörande inte existerar, har du det?

*löipp*

Några bevis för att denne inte finns kommer aldrig att företes. Det kommer heller aldrig att företes några bevis för att Edvin inte hade hjälp av aliens.

Logiskt sett är båda scenarierna lika troliga.
Citera
2018-03-24, 06:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenkonfirmation
Du påstår ju så väldigt mycket mer. Bland annat att EG minsann har "ziegenarblod". Är du säker på att detta inte är mycket större? Typ en del av "den stora judiska konspirationen"? (Finns ju faktiskt en "S***linger" med i FUP..)

Du får läsa på om tattarspåret som nog Tryckkokaren missuppfattade. Det gällde inte EGs riktiga familj överhuvudtaget. Det startade efter att EG gripits vid forskning runt hans familj/släkt.

Däremot har han en trippelbarnamörderska i släkten långt tillbaka i tiden, 1830. Preventivmedel var inte så vanligt.
Citera
2018-03-24, 09:19
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Det som jag är mer nyfiken på, är vad han gjorde de andra gångerna som han umgicks med denne herre.

Mr TQ (TryckQokaren), du är så Quick i tanken, vad är det som säger att det finns någon "Mattias", du tror inte det kan vara så att det är EG själv som varit ute och haft nåt fuffens för sig?
Citera
2018-03-24, 09:25
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
EG hade bara med sig en leksakspistol, inte mycket att hota med om
det kommer till ett läge där han måste använda denna leksakspistol.
Då är nog en skarpslipad kniv desto mer skräckinjagande.

Jag vet, därför skrev jag "pistol", trodde du fattade det.
Jaså du tror att någon skulle chansa på att det är en leksakspistol.
Varför inhandlade han inte en rånarluva oxå om han inte tänkt ta livet av dem?
Citera
2018-03-24, 09:38
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Förstår din frustration över att jag skrivit obekväma saker kring familjen. Men det är inte heller taget ut luften.
Har fått flertalet PM som är betydligt mer hårda mot familjen, än vad jag är. Ser man till de meddelanden jag läst så uttrycker jag mig diplomatiskt kring familjen, om man skulle ha alla fakta på bordet.

Det finns många som har ett och annat att säga om den familjen, det vet jag. Men att de förtjänade att bli mördade det tycker jag inte. Har heller inget emot den familjen, eftersom jag aldrig varit i kontakt med dem, mig veterligen.

Du och dina jävla PM, inte ett enda har du bevisat att du fått, du är SÅ Quick i dina tankar TQ.
Gör en "printscreen" på din dataskärm och lägg ut dina PM så vi får se.
Du är ovanligt korkad om du tror att mordet beror på att någon ville makarna L illa!
Citera
2018-03-24, 09:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du får läsa på om tattarspåret som nog Tryckkokaren missuppfattade. Det gällde inte EGs riktiga familj överhuvudtaget. Det startade efter att EG gripits vid forskning runt hans familj/släkt.

Däremot har han en trippelbarnamörderska i släkten långt tillbaka i tiden, 1830. Preventivmedel var inte så vanligt.

Verkar som det inte används i tillräcklig utsträckning senare heller...
Citera
2018-03-24, 10:58
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu vet jag inte om du är ironisk eller om du tycker jag har idiotiska åsikter.

Oavsett vilket är inte Edvin unik, det finns åtskilliga i den Svenska faunan. Tack och lov är det ett fåtal som är inblandade i grövre brott.

I detta fall kan det vara så att grälet med sambon och (tror det var) hennes syster som ifrågasatte Edvins kriminella kompis.

Du får tycka att även detta är idiotiskt. Försvarar inte Edvin försöker bara bidra med en förklaring till hans beteende.

Det var ren ironi.
I det här mordfallet där EG ingår finns det mycket att ironisera över.
De stämplar och diagnoser som sätts på EG är ett exempel på detta.
Ett tag berodde morden på Lekanders att EG ville döda sina föräldrar.
Det verkar ibland som att vissa personer känner igen sig i hur EG fungerar.
De vet fullt och fast exakt hur EG tänker och funkar i alla situationer.
Detta borde betyda att de själva har samma tänkt tänker jag.
Vad som rör sig mellan blomkålsbladen på EG vet nog ingen.
Hoppas att det klarnar lite nu när man scannar vacuumburken på EG.
Förhoppningsvis är man mer pålästa och ännu mer insatta i ämnet i Huddinge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in