2018-03-23, 22:40
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ber om ursäkt om jag ställer en dumfråga. Vilket datum kommer domen?
Ingen fara. Edvin måste gå igenom RPU först, sedan kommer tingsrätten fastställa domen. Det blir tidigast inom tre veckor.
Citera
2018-03-23, 22:44
Medlem
Är innehavet av soft air gunnen bara till för att hota sig in, att få kontroll?? Att knäpp göken skjuter med den måste ju ses som totalt vansinne.. Är ju fan som en ärtpistol som man köpte på marknader när man var 5-6 år gammal...
Citera
2018-03-23, 22:58
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Är innehavet av soft air gunnen bara till för att hota sig in, att få kontroll?? Att knäpp göken skjuter med den måste ju ses som totalt vansinne.. Är ju fan som en ärtpistol som man köpte på marknader när man var 5-6 år gammal...
Fast själv ser jag inte skillnad på en soft air gun och den riktiga varan, på ens en meters avstånd.
Den användes till att hota paret, i alla tänkbara scenarion. Både enligt åklagarens och enligt Edvins version.

Att den senare avlossades vet vi inte, bara att det hittades en sådan kula. Antagligen kom den från Edvin, fast familjen verkar jävligt skum så vem vet. Svärsonen kanske varit där och flashat med sin nya leksak från teknikmagasinet.
Citera
2018-03-23, 23:08
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det som jag är mer nyfiken på, är vad han gjorde de andra gångerna som han umgicks med denne herre.

Så du tror fortfarande att denne EG-s alter ego superskurken Mattias existerar?
Lite förståeligt i och för sig, EG-s alla diagnoser har du ju bra koll på.
Citera
2018-03-23, 23:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Så du tror fortfarande att denne EG-s alter ego superskurken Mattias existerar?
Ingen aning. Har själv inte sett några bevis på att vederbörande inte existerar, har du det?
Citat:
Lite förståeligt i och för sig, EG-s alla diagnoser har du ju bra koll på.
Vilka diagnoser Edvin har eller inte, det låter jag psykiatrin komma fram till. Själv är jag bara påläst inom området, men kommer aldrig ha samma kunskap som de med klinisk erfarenhet.
Citera
2018-03-23, 23:17
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Fast själv ser jag inte skillnad på en soft air gun och den riktiga varan, på ens en meters avstånd.
Den användes till att hota paret, i alla tänkbara scenarion. Både enligt åklagarens och enligt Edvins version.

Att den senare avlossades vet vi inte, bara att det hittades en sådan kula. Antagligen kom den från Edvin, fast familjen verkar jävligt skum så vem vet. Svärsonen kanske varit där och flashat med sin nya leksak från teknikmagasinet.

Du kan inte räkna med att det ska rulla ut en vit 6 mm rundkula ur en riktig pistol.
Antagligen kom den från EG-s pistol? Slumpen gjorde sig påmind igen menar du?
Det var ju just vita kulor som EG hade köpt tillsammans med pistolen.
Du kommer ingenstans med att försöka påvisa att Lekanders anhöriga är skumma.
Du forlorar bara i trovärdighet när du försöker klistra in EG.s egenskaper på andra.
Att EG hade pippi på knivar och pistoler vet alla, svärsonen hade det inte alls.
Bara fånigt att försöka sig på såna dumma kommentarer.
Citera
2018-03-23, 23:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
Kanske var det Edvin själv som kände sig euforiskt lugn (och inte Mathias och grabbarna i gangstagänget) som flera i tråden gissat. Om det nu var så att han blev väldigt avslappnad och sorglös kanske han inte handlade riktigt rationellt. Känslan fick honom kanske att känna sig totalt likgiltig inför eventuella hot eller avslöjanden. Skorna fick ju som konstaterat ligga på uteplatsen.

Sorglös, ja. Killen som går på Texas Longhorn har fullt upp med att insupa den spännande vuxenvärlden. Det är så här de ser ut på tv. Det måste vara rätt.
Citera
2018-03-23, 23:25
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ingen aning. Har själv inte sett några bevis på att vederbörande inte existerar, har du det?

Vilka diagnoser Edvin har eller inte, det låter jag psykiatrin komma fram till. Själv är jag bara påläst inom området, men kommer aldrig ha samma kunskap som de med klinisk erfarenhet.

Har du sett några bevis för att han existerar mer än i EG-s egen sinnesvärld?
Om du vore så påläst inom området som du påstår så borde du ju redan från början
ha insett att EG är psykopat, det säger ju sig självt på ett mycket tydligt sätt.
Så du erkänner äntligen att du inte vet bäst?
Citera
2018-03-23, 23:29
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag har inte påstått att han inte tänkt råna någon oxå.
Vad skulle han ha kniven till menar du om han bara tänkt råna, han hade ju en "pistol".

EG hade bara med sig en leksakspistol, inte mycket att hota med om
det kommer till ett läge där han måste använda denna leksakspistol.
Då är nog en skarpslipad kniv desto mer skräckinjagande.
Citera
2018-03-23, 23:38
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
EG hade bara med sig en leksakspistol, inte mycket att hota med om
det kommer till ett läge där han måste använda denna leksakspistol.
Då är nog en skarpslipad kniv desto mer skräckinjagande.
Så dum i huvudet du är. Har du ens sett en riktig pistol i hela ditt liv?

Pistolen Edvin köpte var en replika av ett riktigt vapen, man är inte uppkäftig om man får en sådan riktad mot sig.
Citera
2018-03-23, 23:39
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
Jag vet att jag tjatat en del om detta i tråden, men jag tycker det känns helt självklart varför han rånade dem. Han ville ju ha en ursäkt för att vara borta länge (för att hinna mörda nån) och då använde han sin vanliga ursäkt (hittepåkompisen Mathias). Och när han gjort jobb för Mathias får han alltid "betalt". Han var liksom tvungen att komma hem med pengar för att sambon inte skulle undra vad han egentligen haft för sig så pass länge.

Så EG-s brist på pengar har inget med saken att göra?
Liksom tvungen att komma hem med pengar?
Var det inte då troligt att det var därför han rånade paret Lekander.
Att mörda dessa båda stackars äldre människor tog ju inte mer an max ett par minuter.
Det hade ju räckt att EGg hade varit borta i tre-fyra timmar inklusive resor och allt.
Han behövde ingen ursäkt för att vara borta länge.
Att EG försöker lura i sambon massa trams är ju knappast första gången.
Däremot kan det kanske bli den sista om hon inte vill vänta i 15-20 år på EG.
Citera
2018-03-23, 23:48
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Påstår inte att kulan hade kunnat kommit från de anhöriga, bara att det inte vore helt otroligt.

De anhöriga till Lekanders är skumma. Jävligt skumma också och inte det minsta omtyckta heller, om jag får gissa.

Min trovärdighet får du sätta betyg på bäst du vill, personligen bryr jag mig inte alls om dina bedömningar.

Har du sett några bevis på motsatsen?

Från början så gav Edvin intrycket av att absolut inte vara en psykopat. Det räcker med att läsa en artikel från Aftonbladet om ämnet, för att komma till den insikten.
Skulle man vara mer insatt i begreppet så verkade det än mer osannolikt.

Ordbajsande som vanligt enligt gammal sliten tradition.
Förklara varför de är skumma, beror det på dotterns sjukdomar, att svärsonen
har god iakttagelseförmåga eller att du erhåller PM som innehåller icke verifierbara
uppgifter från personer som kan ha haft egna horn i sidan till AL?
Hur vet du att de anhöriga till paret inte är omtyckta om du får gissa?
Eller det vet du förstås inte utan du bara gissar för att gardera dig som vanligt?
Du har ju inte bevisat att de exiterar, då behöver inte jag bevisa att de inte existerar.
Ändå så tror du numera att EG sannolikt är psykopat trots att du enligt
egen utsago är mer insatt i begreppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in