2018-03-05, 17:07
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
EG har ju gått länge och tänkt länge på det perfekta mordet.. Så det kan han ha planerat, att säga "ingen kommentar" till alla frågor i polisförhör när bevisen presenteras, så han i rätten slipper komma ihåg vad han ljög ihop i polisföfhören.
<klipp>

Så tror jag också. Han har en strategi utlagd i förhören. Satt och läste dem igen igår, och jag reagera på 2 saker. Hans detaljrikedom om allt "oskyldigt" och hans väntan på att förhörsledaren ska visa sina kort så han kan syna. Sen tror jag att när det närmar sig Borensberg är efter det förhöret som det sluter sig och efter de har berättat att de funnit hans DNA.

Jag tror misstänkt absolut tänkt ut detta scenario, där han själv berättar exakt händelseförlopp med endast för att han tror att hans telefon blivit spårad till parets hus. Misstänkt är nog mycket smartare än vi tror, och har nog kalkylerat detta i sitt huvud massor med gånger gällande förhör. Det här är nog hans perfekta brott förutom att handsken gått sönder. Hans DNA och fingeravtryck är ju pga handsken gått sönder. Som han troligen haft i beräkningen när han blir förhörd.

FUP N sid 129.

FUP N 132

FUP N sid 134

Han kommer inte ihåg, vet inte och tvingar förhörsledaren att avslöja vad de har innan han tillrättalägger det som förhörsledaren redan vet.

I FUP N sid 33 (2017-09-16 dagen efter han arresterats) berättar han historien med huset där han frågade om vägbeskrivning.

I samma förhör FUP N sid 97 (2017-09-16) i samma förhör när han konfronterats med hans DNA.
Citera
2018-03-05, 17:33
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett PM från en användare strax efter jag skrev inlägg 8821.

Denne vill förståligt nog varken outa sitt konto, eller på vilket sätt denne har träffat AC. Men denne bekräftade min magkänsla om att AC antagligen var en satkärring.

Direktcitat:

Så nu mina vänner, har vi ett inte helt otroligt motiv, till varför detta hände. När en användare som varit med ett tag, känner sig tvungen att bekräfta detta, då var hon helt klart en häxa.

Detta är även det ända motivet som jag kan komma på, att hon jävlats med fel person. Detta om man förutsätter att Edvin inte skurit halsen av paret, vilket vi inte vet än.

Förstår även att många kommer bli upprörda över detta inlägg. Men har personligen inget agg till Lekanders, har aldrig träffat någon av dem heller mig veterligen. Dock så måste fakta komma fram, även om faktan är osmaklig.

Vad tjänar det till att du skickar PM till dig själv ?
Din trovärdighet är ju liksom E****:s lika med -4 på NFC:s utlåtandeskala .
Du det här med ÄNDA motivet , du menar att hon har kallade E**** för jävla fläskberg ?
Det är din SANNOLIKA HYPOTES att det är det som utlöser att E**** mördar paret ?
Apropå det så var det en annan som skrev "Du är dock den ÄNDA" .
Påhittad fakta har inget utrymme i tråden om morden på paret Lekander .
Du kan som vanligt inte bevisa ett skit av det du fantiserar om .
Tänk att du och E**** är lika kassa när det gäller att ljuga och fantisera ihop sagor .
Skillnaden är väl frisyren och höjden över havet .
Citera
2018-03-05, 18:37
Medlem
Citat:

Denne vill förståligt nog varken outa sitt konto, eller på vilket sätt denne har träffat AC. Men denne bekräftade min magkänsla om att AC antagligen var en satkärring.

Direktcitat:

Så nu mina vänner, har vi ett inte helt otroligt motiv, till varför detta hände. När en användare som varit med ett tag, känner sig tvungen att bekräfta detta, då var hon helt klart en häxa.

Detta är även det ända motivet som jag kan komma på, att hon jävlats med fel person. Detta om man förutsätter att Edvin inte skurit halsen av paret, vilket vi inte vet än.

Förstår även att många kommer bli upprörda över detta inlägg. Men har personligen inget agg till Lekanders, har aldrig träffat någon av dem heller mig veterligen. Dock så måste fakta komma fram, även om faktan är osmaklig.

Det är ingen jäkla fakta! Du känner dem inte! Det är ett så löjligt motiv så det finns inte. Du har bevisat att du är ointelligent, rasse och kvinnohatare flertalet gånger och flera användare har börjat se detta de senaste dagarna. Du och dina jäkla PM alltså, vem skulle vilja skicka PM till dig? Jag tror du bara sitter och ljuger för att boosta ditt ego 😂
Citera
2018-03-05, 18:52
Medlem
Citat:

Direktcitat:

Jag kan också vara riktigt jävla tjurig mot såna jag tycker är riktigt jävla dumma i huvudet. Det kan väl knappast ha undgått dig på senare tid? Din nya PM-kompis, är hen för feg att skriva i tråden med risk för att avslöja sig? Det är ju bara att läsa FUP så har man ju i alla fall en kandidat. Att gå ut med sånt här gynnar väl ingen? Dumjävel.
Citera
2018-03-05, 18:59
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Direktcitat:

Jag tycker du är en riktigt stor skit som förtalar ett mordoffer som A-C på det här viset.
Det borde höra till vanligt folkvett att inte häva ur sig sådana saker.
Får man fråga vad du bygger din magkänsla på?
Ingenting pekar på att A-C skulle vara så som du beskriver henne i det som finns
i de polisförhör som har hållits med hennes arbetskamrater eller med hennes anhöriga.
Att hänvisa tlll ett Pm som ingen har sett gör dig till en veritabel loser.
Därmed kan hela ditt inlägg avpolleteras som en sunkig och osmaklig lögn,
Senast redigerad av mrfix 2018-03-05 kl. 19:15.
Citera
2018-03-05, 19:09
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Så tror jag också. Han har en strategi utlagd i förhören. Satt och läste dem igen igår, och jag reagera på 2 saker. Hans detaljrikedom om allt "oskyldigt" och hans väntan på att förhörsledaren ska visa sina kort så han kan syna. Sen tror jag att när det närmar sig Borensberg är efter det förhöret som det sluter sig och efter de har berättat att de funnit hans DNA.

Jag tror misstänkt absolut tänkt ut detta scenario, där han själv berättar exakt händelseförlopp med endast för att han tror att hans telefon blivit spårad till parets hus. Misstänkt är nog mycket smartare än vi tror, och har nog kalkylerat detta i sitt huvud massor med gånger gällande förhör. Det här är nog hans perfekta brott förutom att handsken gått sönder. Hans DNA och fingeravtryck är ju pga handsken gått sönder. Som han troligen haft i beräkningen när han blir förhörd.

Fan vet om han är smartare än vi tror =) Även om han låter mer skärpt än jag förväntat mig i ljudklippet från rättegången.
Jag håller med du i detta med en strategi i förhören - men han verkar i sitt försök med det perfekta mordet snöat in sig på just förhör och att inte lämna fysiska spår efter sig. (lite asperger i honom=)) För t.ex det här med att han handlat med sitt kort, haft sin mob uppkopplad och att det finns övervakningskameror verkar han inte ha tänkt på.

Jag tror nog detta med att han fråga om vägen och fick låna toa stämmer, detta för han skulle få koll på vad det var för folk som bodde där.

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
FUP N sid 129.

FUP N 132

FUP N sid 134

Han kommer inte ihåg, vet inte och tvingar förhörsledaren att avslöja vad de har innan han tillrättalägger det som förhörsledaren redan vet.

I FUP N sid 33 (2017-09-16 dagen efter han arresterats) berättar han historien med huset där han frågade om vägbeskrivning.

I samma förhör FUP N sid 97 (2017-09-16) i samma förhör när han konfronterats med hans DNA.
Citera
2018-03-05, 19:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangklang
Förutom att i din post stod det att den pm:ande personen pratat med både åklagare och försvarsadvokat. Det hade mogna meloner missat.

Jag hade inte missat det. Tänkte bara att det får användaren skriva själv när hen kliver in i tråden. Så om vi får tro användarens uppgifter är detta inte alls undersökt.
Citera
2018-03-05, 19:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Det är ingen jäkla fakta! Du känner dem inte! Det är ett så löjligt motiv så det finns inte. Du har bevisat att du är ointelligent, rasse och kvinnohatare flertalet gånger och flera användare har börjat se detta de senaste dagarna. Du och dina jäkla PM alltså, vem skulle vilja skicka PM till dig? Jag tror du bara sitter och ljuger för att boosta ditt ego 😂
Nej jag kände inte dem. Men kan lägga ihop 1+1.

Min intelligens kan du tycka är på de lägre nivåerna. Det bjuder jag på!

Att du tycker att jag är rasist, det får stå för dig. De största rasisterna är invandrarna själva om du undrar, men det läser man aldrig något om.

Skulle jag skriva i denna tråd för att boosta mitt ego? Har du ens läst tråden? Får ta en otrolig mängd skit från både höger och vänster. Hade jag velat boosta mitt ego, då hade jag lämnat denna tråd för längesedan.

Ditt inlägg är föresten ett skolboksexempel på feministiskt sossetänk.
Citat:
Jag kan också vara riktigt jävla tjurig mot såna jag tycker är riktigt jävla dumma i huvudet.
Varför då? Har det lett någonstans hittills menar du?
Citat:
Det kan väl knappast ha undgått dig på senare tid?
Tycker du är otroligt underhållande bara.
Citat:
Din nya PM-kompis, är hen för feg att skriva i tråden med risk för att avslöja sig? Det är ju bara att läsa FUP så har man ju i alla fall en kandidat. Att gå ut med sånt här gynnar väl ingen? Dumjävel.
Har full förståelse för att man inte vill bli sammankopplad med ett dubbelmord.

Tycker att det bidrar till mer dynamik i tråden att alla korten läggs på bordet.

Samtidigt får du tycka att jag är en dumjävel, det har du all rätt till. Men för några dagar sedan skrev du att Mensa-organisationen hade koll på dig, genom de speglar du passerar. Även att Mensa brukar ringa till dig för att berätta hur snygg du är.

Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Jag tycker du är en riktigt stor skit som förtalar ett mordoffer som A-C på det här viset.
Det borde höra till vanlig folkvett att inte häva ur sig sådana saker.
Får man fråga vad du bygger din magkänsla på?
Min magkänsla har jag redan förklarat bara någon sida eller två tillbaka.

Det är klart att jag presenterar fakta, som dessutom är intressant.
Citat:
Ingenting pekar på att A-C skulle vara så som du beskriver henne i det som finns
i de polisförhör som har hållits med hennes arbetskamrater eller med hennes anhöriga.
Att hänvisa tlll ett Pm som ingen har sett gör dig till en veritabel loser.
ok
Citat:
Därmed kan hela ditt inlägg avpolleteras som en sunkig och osmaklig lögn,
ok
Citera
2018-03-05, 19:53
Medlem
Ghostly22s avatar
Citat:

Direktcitat:

Ett inte helt otroligt motiv? Utveckla gärna. Har hon "näbbat" sig mot E eller någon kriminell organisation från Jönköping och i och med det frammanat sådan vrede att hon (och även hennes man) blivit brutalt mördade? Tycker du inte själv det är lite väl långsökt?

Det "ÄNDA" rimliga motivet som framkommit är att E ville förverkliga sina sjuka fantasier om att mörda.
Senast redigerad av Ghostly22 2018-03-05 kl. 20:33.
Citera
2018-03-05, 20:00
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostly22
Ett inte helt otroligt motiv? Utveckla gärna. Har hon "näbbat" sig mot E eller någon kriminell organisation från Jönköping och i och med det frammanat sådan vrede att hon (och även hennes man) blir brutalt mördade? Tycker du inte själv det är lite väl långsökt?

Det "ÄNDA" rimliga motivet som framkommit är att E ville förverkliga sina sjuka fantasier om att mörda.
Välkommen till Flashback!

Det jag tänker är att det kanske inte var tänkt att bli som det blev. Hon satt ju och svor och levde djävul, när Edvin började tejpa henne. Satt hon sedan och var elak mot den, eller de, som tillfångatagit henne så kan det mycket väl ha spårat ur. Vilket det bevisligen gjorde.

Den andra teorin jag har, är att hon burit sig illa åt, mot fel person, innan morddagen. Hon var ju uppenbarligen en satkärring, så det är inte omöjligt att hon jävlades med fel jävla psykopat.

Edvins tvångstankar tycker inte jag är intressant i diskussionen. Eftersom människor sällan omsätter tvångstankar i handlingar. Har själv aldrig hört talas om ett sådant fall.
Citera
2018-03-05, 20:16
Medlem
Citat:

Det jag tänker är att det kanske inte var tänkt att bli som det blev. Hon satt ju och svor och levde djävul, när Edvin började tejpa henne. Satt hon sedan och var elak mot den, eller de, som tillfångatagit henne så kan det mycket väl ha spårat ur. Vilket det bevisligen gjorde.

Den andra teorin jag har, är att hon burit sig illa åt, mot fel person, innan morddagen. Hon var ju uppenbarligen en satkärring, så det är inte omöjligt att hon jävlades med fel jävla psykopat.

Edvins tvångstankar tycker inte jag är intressant i diskussionen. Eftersom människor sällan omsätter tvångstankar i handlingar. Har själv aldrig hört talas om ett sådant fall.
Jag vet i alla fall en person som omsätter sina tvångstankar om att skriva rappakalja på det här forumet och dom är inte heller av intresse.

Om du på riktigt tror att man sitter och kaxar upp sig när man är tejpad och någon håller en pistol riktad mot dig då är du ju inte riktigt klok. Man börjar nästan tro att du var på plats annars slår ta mig fan dina fantasier EG:s med hästlängder.
Citera
2018-03-05, 20:16
Medlem
Citat:

Du är ju inte klok. Det spelar ingen roll hur jävlig man än är så får folk inte mörda en.
Hon hade haft en hjärtinfarkt nyligen. Eventuellt blivit deprimerad, efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in