Citat:
Ursprungligen postat av
linkebodabo
Så du menar att andra måste tänka till extra för att läsa dina, medan andras inlägg alltid är ogenomtänkta om du inte fattar dem?
Varför skulle någon läsa dina inlägg med blida ögon, anser du?
Fast nu resonerar du som Gudrun Schyman. Har aldrig begärt att någon ska läsa mina inlägg med blida ögon. Däremot begär jag ett svar, om någon har skrivit ett inlägg som strider mot sans och vett. Det har jag inte fått hittills, utan bara personangrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av
linkebodabo
Uppenbart saknar du sinne för humor och har såväl dålig läsförståelse som klumpigt sätt att uttrycka dig.
Detta kan inte vägas upp genom att spamma inlägg, men det är du uppenbart för dum för att kunna inse.
Lycka till med din psykiska ohälsa - hoppas det får ett slut snarast möjligt.

Det får du tycka, det bjuder jag på.
Citat:
Ursprungligen postat av
linkebodabo
OnT: Men han hade ju planerat i åratal. Det borde han ju inte ha råkat förbisett, eller menar du att det är ren slump huruvida man har tur eller inte om/när man i stunden försöker tänka till lite?
Kan inte lägga några värderingar i detta, men allt talar för att det var flera GM. Har mycket svårt att tro, att en grabb på 24 år genomför ett dubbelmord för första gången, utan att åka dit direkt. Allt känns väldigt mystiskt, kvinnan Gestrin har inte heller med sitt ledarskap, kommit fram till något annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
DNA och skospår hittades ju inte av en slump? Jäkla massa minitejpning för att hitta DNA:t på Tors byxor, genom gång av skosulor i databaser (sid 468 D, FUP).
Du glömmer också mastuppkopplingar till både Mantorp och Borensberg vid tiden för brottet (bara tre andra som hade den mastuppkopplingen), kortköpen av tejperna som köptes vid samma köp, pistolköp som spårades via kortköp och blod från Tor, Edvins arbetsskor på altanen som matchar brottsplatsen. Mer än slarvigt att lämna toppen på handsken kvar i tejpningen. Sen ta på mobilen...lämna fingeravtryck. Finns säkert mer som jag inte kommer på just nu.
Precis. Allt känns lite för uträknat.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Klart att om han hade tänkt till och varit mer försiktig med ovanstående, då..... Det gäller väl alla som gör brott? Tänka till och vara försiktig. Det var väl ganska långt ifrån ett perfekt mord?
Är han skyldig så var det defenitivt inte ett perfekt mord.
Är det andra som är skyldiga, enligt Edvins berättelse, så är det ett perfekt mord.