2018-03-23, 23:55
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
I det här fallet hjälper det inte att vilja hitta fler gärningsmän än EG.
Det är helt enkelt omöjligt att hitta personer som inte finns.
Det finns åtskilliga fall där förövare och offer inte har någon som helst koppling.
Det finns också åtskilliga exempel på fall där mördaren är helt okänd av
polisen innan debuten som brutal mördare inleds, precis som i EG.s fall.
Psykopater med sina dubbla personligheter är ännu svårare att genomskåda.
Att känna tlltro till sina medmänniskor kan i vissa fall få katastrofala följder
för de offer som har träffat på denna typ av gärningsman.
Så viss misstänksamhet och mindre tilltro mot okända kan vara en livräddare.
Hade EG inte blivit insläppt och bjuden på saft hade Lekanders kanske levt idag.
Jo det förstår jag. Som jag skrev var det en önskan, när man själv inte är en sådan människa som vill göra andra illa så försöker man hitta saker i FUP som inte stämmer eller som man tycker saknas och de sakerna som GW Person sa liksom triggade det hela ännu mer då jag tycker att han har vetat vad han pratat om förut, i detta fallet har han haft helt fel med det mesta han uttalade sej om.
Förstår också att det finns människor som är onda fast det inte syns utanpå. Tar till mej dina råd och kommer att vara lite mer på min vakt när okända människor ringer på dörren.
Citera
2018-03-23, 23:59
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Så dum i huvudet du är. Har du ens sett en riktig pistol i hela ditt liv?

Pistolen Edvin köpte var en replika av ett riktigt vapen, man är inte uppkäftig om man får en sådan riktad mot sig.

Du är ju i så fall ännu dummare än till och med EG.
Blir EG konfronterard av den han hotar kan han inte använda en replika.
Ska han säga pang eller hur ska han få den trovärdig i ett utsatt läge?
En pistol som inte går att skjuta med har ingen effekt alls om det kniper.
En kniv däremot skrämmer skiten ur de flesta, den vet man att den är farlig.
Citera
2018-03-24, 00:05
Medlem
Citat:
Så EG-s brist på pengar har inget med saken att göra?
Liksom tvungen att komma hem med pengar?
Var det inte då troligt att det var därför han rånade paret Lekander.
Att mörda dessa båda stackars äldre människor tog ju inte mer an max ett par minuter.
Det hade ju räckt att EGg hade varit borta i tre-fyra timmar inklusive resor och allt.
Han behövde ingen ursäkt för att vara borta länge.
Att EG försöker lura i sambon massa trams är ju knappast första gången.
Däremot kan det kanske bli den sista om hon inte vill vänta i 15-20 år på EG.

Sen kanske det inte får bortses från att Edvin hade grälat med sin sambo innan resan initierades.
Citera
2018-03-24, 00:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Du är ju i så fall ännu dummare än till och med EG.
Blir EG konfronterard av den han hotar kan han inte använda en replika.
Ska han säga pang eller hur ska han få den trovärdig i ett utsatt läge?
En pistol som inte går att skjuta med har ingen effekt alls om det kniper.
En kniv däremot skrämmer skiten ur de flesta, den vet man att den är farlig.
Ver du ens hur det är att avfyra ett vapen inuti ett hus? Hörseln försvinner i flera minuter, bokstavligen.

Samtidigt vill jag påstå att när man får ett verkligt vapen riktat mot sig, fejk eller inte, då är man inte uppkäftig. Alls.

De tuffaste och coolaste grabbarna skulle bli ödmjuka i en sådan situation.

Du måste ha en diagnos, kan du inte ens sätta dig in i situationen?
Citera
2018-03-24, 00:07
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Påstår inte att kulan hade kunnat kommit från de anhöriga, bara att det inte vore helt otroligt.

De anhöriga till Lekanders är skumma. Jävligt skumma också och inte det minsta omtyckta heller, om jag får gissa.

Min trovärdighet får du sätta betyg på bäst du vill, personligen bryr jag mig inte alls om dina bedömningar.

Har du sett några bevis på motsatsen?

Från början så gav Edvin intrycket av att absolut inte vara en psykopat. Det räcker med att läsa en artikel från Aftonbladet om ämnet, för att komma till den insikten.
Skulle man vara mer insatt i begreppet så verkade det än mer osannolikt.
Din trovärdighet är noll o intet.
Det där är en helt vanlig familj i mängden med vänner o bekanta som alla andra.
Ingen har något ont att säga om dem.

Däremot så är denna tråd en stort misslyckande av felaktigheter. Ta bort 10 000 inlägg så kanske resten är trovärdiga.
Du, däremot som ger dig på de efterlevande är faktiskt värst.
Citera
2018-03-24, 00:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Din trovärdighet är noll o intet.
Det där är en helt vanlig familj i mängden med vänner o bekanta som alla andra.
Ingen har något ont att säga om dem.

Däremot så är denna tråd en stort misslyckande av felaktigheter. Ta bort 10 000 inlägg så kanske resten är trovärdiga.
Du, däremot som ger dig på de efterlevande är faktiskt värst.
Förstår din frustration över att jag skrivit obekväma saker kring familjen. Men det är inte heller taget ut luften.
Har fått flertalet PM som är betydligt mer hårda mot familjen, än vad jag är. Ser man till de meddelanden jag läst så uttrycker jag mig diplomatiskt kring familjen, om man skulle ha alla fakta på bordet.

Det finns många som har ett och annat att säga om den familjen, det vet jag. Men att de förtjänade att bli mördade det tycker jag inte. Har heller inget emot den familjen, eftersom jag aldrig varit i kontakt med dem, mig veterligen.
Citera
2018-03-24, 00:16
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ver du ens hur det är att avfyra ett vapen inuti ett hus? Hörseln försvinner i flera minuter, bokstavligen.

Samtidigt vill jag påstå att när man får ett verkligt vapen riktat mot sig, fejk eller inte, då är man inte uppkäftig. Alls.

De tuffaste och coolaste grabbarna skulle bli ödmjuka i en sådan situation.

Du måste ha en diagnos, kan du inte ens sätta dig in i situationen?

Vad har det med saken att göra? EG-s pistol kunde ju bara väsa lite i bästa fall.
Eller menar du att EG skulle ropat pang så högt att hörseln försvinner?
Verkligt vapen fejk eller inte? Är det fejk så är det ju inget verkligt vapen.
Och i EG-s fall var det fejk och alltså ett helt ofarligt vapen.
Nu vet jag inte vilka de tuffa och coola grabbarna är men det gör det samma.
När det gäller diagnoser ska du nog inte uttala dig, du har ju t.o.m svårt att
ge EG rätt diagnos trots att du är insatt både i ämnet och begreppet psykopat.
Citera
2018-03-24, 00:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra? EG-s pistol kunde ju bara väsa lite i bästa fall.
Eller menar du att EG skulle ropat pang så högt att hörseln försvinner?
Verkligt vapen fejk eller inte? Är det fejk så är det ju inget verkligt vapen.
Och i EG-s fall var det fejk och alltså ett helt ofarligt vapen.
Nu vet jag inte vilka de tuffa och coola grabbarna är men det gör det samma.
När det gäller diagnoser ska du nog inte uttala dig, du har ju t.o.m svårt att
ge EG rätt diagnos trots att du är insatt både i ämnet och begreppet psykopat.
Man kan ju ha kännedom och kunskap om psykopater av olika skäl.
Att EG går in där med en softairgun säger ju bara att han var ensam om hela affären och att han inte lyckades åstadkomma bättre för att han inte har vapenlicens och inga kontakter i den kriminella världen.
Citera
2018-03-24, 00:34
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Sen kanske det inte får bortses från att Edvin hade grälat med sin sambo innan resan initierades.

Ja stackars EG, han har det inte lätt.
En elak sambo, en alldeles för snäll mamma, mobbad i skolan, ständigt hungrig,
spräckt skallen flera gånger, knaprat kokomedicin m.m.
Undrar om det var grälet med sambon som till slut fick Dr Edvin att byta
skepnad till den betydligt mer farlige MrEdvin istället.
Kan ju ha varit den utlösande faktorn till att ta ett sista kneg som chaufför
åt den storfotade och väldigt farliga gangsterduon Mathias och Elias.
Citera
2018-03-24, 00:35
Medlem
Citat:
Så dum i huvudet du är. Har du ens sett en riktig pistol i hela ditt liv?

Pistolen Edvin köpte var en replika av ett riktigt vapen, man är inte uppkäftig om man får en sådan riktad mot sig.

Varför inhandlade Edvin ett dylikt vapen.

Han påstod att någon grovt kriminell hade bett honom en attrapp, hur troligt är detta?

Sanningen är snarare att Edvin hade inga kontakter med grovt kriminella och fick hålla tillgodo med en kopia.
Citera
2018-03-24, 00:40
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Mitt fetade, den här tråden har floppat ur och det du kallar felaktigheter är en hel del jag vill kalla förtal. Att offrens anhöriga smutskastas... nu när vi har en gärningsman...helt skogstokiga inlägg här.
Eftersom detta är ett anonymt forum så lär ingen ställas till ansvar. Men jag håller med dig.
Citat:
Förstår din frustration över att jag skrivit obekväma saker kring familjen. Men det är inte heller taget ut luften.
Har fått flertalet PM som är betydligt mer hårda mot familjen, än vad jag är. Ser man till de meddelanden jag läst så uttrycker jag mig diplomatiskt kring familjen, om man skulle ha alla fakta på bordet.

Det finns många som har ett och annat att säga om den familjen, det vet jag. Men att de förtjänade att bli mördade det tycker jag inte. Har heller inget emot den familjen, eftersom jag aldrig varit i kontakt med dem, mig veterligen.
Eftersom du baserar din kunskap på skitsnack så är även du full av skit.
Jag känner inte dem personligen men jag känner människor som är bekanta med dem.
Kan upplysa om att de har koll o mår skitdåligt av all ryktesspridning som florerar här.
Citera
2018-03-24, 00:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Fast nu är du bara politiskt korrekt. Alla jävla ”tycka synd om” och prat om att ”de var så oskyldiga och fina” är bara rent nonsens.

De blev mördade av en orsak. Inte för att kärringen bjöd på saft, det tror jag.

Samtidigt så är det jävligt udda att mörda personer bara för att kärringen är otrevlig, men karman kanske hittade till Mantorp. Vem vet.
Så om man är en bitsk kärring som inte finner sig i att bli behandlad hur som helst, då får man skylla sig själv om någon kommer hem och rånmördar en och maken ? Karma!? Du har ett djävla otrevligt sätt att försöka lägga fram en tes om att EG kände till någon av offren och var inriktad på att åka just dit. Eller att han "bara" tänkte råna dem men blev upprörd när de gjorde motstånd och därför blev han tvungen att mörda dem.
Fattar du inte att det låter som om du tycker att det "är synd om" EG, han är så "oskyldig och fin" men de stygga offren gjorde inte som han sa. = alla här blir förbannade på dig.
Lägg fram "bevis" eller vad du nu hittat som stödjer din tes i stället, hur kände EG Lekanders?
Varför åkte han just dit? Hur hade han tänkt att han skulle få deras pengar utan att ha ihjäl dem? hur skulle han fortsätta leva, han hade inga pengar och fick bara några ynka tusen? Skulle han "åka till Kiruna" snart igen? Varför utsåg han inte några med mycket pengar till offer? Har han rånat förut - när han gjort resor för "Mattias"? Eller handlade det inte alls om pengar utan hans ego? Har fru L sänkt EG inför någon som betydde något? Eller är det någon i släkten/familjen L som mobbat EG när han var liten?
Eller är EG så mentalt handikappad att hans föräldrar stöttat, begränsat och betalat för honom hela hans liv? Att de insett att han aldrig kommer att kunna stå på egna ben men med deras hjälp har han fått en fru och barn som gör att det ser ut som en vanlig familj i huset som föräldrarna betalade och med bilen som han fick av pappa. Han beter sig som en snäll gosse och de är glada. Tills det som finns under ytan ändå bubblar upp och han agerar på den fantasivärld han alltid levt i. Där han är Superman och ger igen för nedsättande glåpord från alla och vem som helst - på vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in