2018-03-23, 20:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Skulle du själv gå så långt för att få en mans uppmärksamhet? Denna fråga ställer jag till andra i tråden också, som kommenterat mitt inlägg.

Om jag går till mig själv, så är det helt otänkbart att jag skulle tigga om en mans uppmärksamhet så till den graden. Till och med om man vore tokkär, så finns det gränser. Dessutom uppskattade hon ju inte kontakt med hans penis, så varför gå till dessa extrema åtgärder för att fånga hans intresse..? Nej, vi får nog utgå ifrån att lilla Anja är/var en mycket sjuk person på det sexuella området...
Ja, dock inte med envsådan bild.
Citera
2018-03-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ja, och just därför kan det mycket väl vara hon som har laddat upp dessa videos av kvinnor som blir dödade, på verkstadens hårddisk, som hon fick låna.
Läs det här om Piquerism passar exakt på PM från Psychology Today https://www.psychologytoday.com/us/b...ife-knife-edge
Citera
2018-03-23, 20:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Skulle du själv gå så långt för att få en mans uppmärksamhet? Denna fråga ställer jag till andra i tråden också, som kommenterat mitt inlägg.

Om jag går till mig själv, så är det helt otänkbart att jag skulle tigga om en mans uppmärksamhet så till den graden. Till och med om man vore tokkär, så finns det gränser. Dessutom uppskattade hon ju inte kontakt med hans penis, så varför gå till dessa extrema åtgärder för att fånga hans intresse..? Nej, vi får nog utgå ifrån att lilla Anja är/var en mycket sjuk person på det sexuella området...
Det handlar inte om att tigga om en mans uppmärksamhet. Det är manipulation men det begriper inte du.
Citera
2018-03-23, 20:04
Medlem
Finns det fortfarande möjlighet att återskapa minneskort/modul om telefonerna hittas?
Inte uteslutet att sanningen finns på botten i Kögebukten, men kan man inte hitta MH370
så är det väl uteslutet att hitta en mobil.
Citera
2018-03-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
...om det nu inte är aggressiviteten som är det basala...
PM är inte känd som en våldsam person. Hans våld hänger ihop med hans perversa, snedvridna sexualitet.
Att få ned sexualdriften hade nog gjort PM lite mindre farlig.
Citera
2018-03-23, 20:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men hon hade ju sökt honom utan framgång. Till slut tog hon till ett knep för att få tag på honom. Något hon visste skulle fascinera honom. Och då kontaktade han henne inom 5 sekunder.
Du tycker inte att det här säger mer om PMs psyke än hennes?

Nej? Skulle du inte också reagera med oro och bestörtning, om du plötsligt fick en våldsexbild på messen/mailen från en kollega eller anställd..?

Det här var lustigt. Om X skickar, låt oss säga ett hotelsebrev, till Y - då säger det mer om Y:s psyke än om X:s???
Citera
2018-03-23, 20:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsen har erkänt att filmerna är hans-
hans egna nedladdningar.
Madsen blev mäkta upprörd att hans snuff-movies visades upp igår.
De är hans egna filmer- en film är hans egen porrfilm- där han är en av aktörerna.
Just den filmen visades inte -i rättegångssalen igår.
Madsen anser att han kränks eftersom hans privata sadist- filmer visades.
Var det inte också så att hans egengjorda porrfilmer, de animerade tortyrfilmerna och snuffmovies låg i en och samma mapp på hans hårddisk? Har nåt minne att jag läste det, men orkar ej kolla upp det nu.
OM han nu hade dessa "känsliga, privata" filmer i egen mapp så lär den ha varit lösenordsskyddad, så ingen annan kan ha haft möjlighet att titta på dessa. Han har ju velat få det till att "alla" hade tillgång till hans dator, vilket inte är riktigt.
Citera
2018-03-23, 20:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du glömmer visst hela tiden att personen som ägde de här datorerna dels hade egna filmer som han erkänt var sina, och dels har STYCKMÖRDAT en ung tjej. Så "mycket väl" kan det vara han som laddat ner de här filmerna som i mångt och mycket påminner om mordet, han har utfört. (det är ju nu visat att han stuckit i henne när hon levde, så att han inte mördat henne behöver vi inte snacka så mycket om längre)

Du ljuger. Det är inte alls bevisat. Rättsläkarna kan inte säga något med säkerhet efter så lång tid. (Expressens rubrik var felaktig, och efter kritik ändrade dom på den genom att sätta in ett "kan".)
Citera
2018-03-23, 20:08
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Efter att ha hört vittnesmålet idag ifrån PM's "vän" (författare/fotograf eller vad hon var) är jag fullständigt övertygad om att det var en olycklig omständighet att det råkade bli Kim. Det blev ganska tydligt att PM under en tid fram till detta hände gått upp mer och mer i sina tankar kring detta, säkert påverkad av problemen i raketprojektet och "tävlingen" med CS. Till sist fick han släppa sin uppskjutning för att de inte var klara, till förmån för CS, han var nog inte så glad över det och tog förtröstan i sin andra "hobby".

Samtidigt fick han besök av ett australiensiskt filmteam. Kim som både var i branschen och bodde i närheten fick säkerligen veta detta på ett eller annat vis. Såklart hon undrar varför de får göra en intervju men inte hon. Så det var ingen direkt slump att det var Kim som kontaktade PM denna dag, och inte tvärtom som tidigare blivit en trådsanning. För PM kom Kims samtal som en skänk från ovan (eller snarare nedan). Detta förklarar också de något hastiga och hafsiga förberedelserna och den illa planeringen. Visst hade han gått och tänkt på detta, men aldrig slutfört en komplett planering, eller en mer genomtänkt sådan om man nu ser det så istället.

Allt detta passar väl in i pusslet.

Det förefaller ganska troligt att polis och åklagare är helt rätt ute i sina antaganden om att PM planerade att plantera ut bevis på Refshaleöen. Det var tur att de fick tag på honom så snabbt, och det var faktiskt relativt snabbtänkt av PM att sänka ubåten som han gjorde, även om det slog bakut duktigt. Hade han inte sänkt ubåten och istället förklarat över radion att han satt av KW på Refshaleöen kvällen innan, hade han troligen i lugn och ro kunnat åka tillbaka med sin ubåt till hemmahamnen, samtidigt som KW börjat eftersökas på land. Man hade då inte haft samma anledning att misstänka PM och polisen hade inte fått den direktkontakt med en PM med blod i ansiktet som de fick när han kom in med fritidsbåten, betydligt snabbare än vad han hade gjort med sin ubåt. Han hade nog kunnat köpa sig en del, och kanske till och med en hel del tid, om han inte sänkt sin ubåt. Det var nog hans största misstag efter att dådet var genomfört. Han fick nog panik där. Han har precis mördat KW och dumpat hennes styckade lik överbord, när han blir uppropad på radion och en sjöräddningshelikopter plötsligt hovrar över honom. Då kom paniken och det blev väldigt bråttom, han tänkte aldrig så långt som att helikoptern inte skulle kunna "komma åt" honom förräns han var i land, istället kände han ett omedelbart behov av att göra sig av med den, utan att ha någon plan för hur det skulle kunna förklaras eller tänka igenom vad det skulle innebära i praktiken.

Helt enig på det. Kanske blev han nojig och fick för sig att helikoptern hade sett när han dumpade kroppsdelarna.
Citera
2018-03-23, 20:10
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Du ljuger. Det är inte alls bevisat. Rättsläkarna kan inte säga något med säkerhet efter så lång tid. (Expressens rubrik var felaktig, och efter kritik ändrade dom på den genom att sätta in ett "kan".)

Det är säkerställt. Bättre om du följer med på danska live och uppdaterar dig.
Citera
2018-03-23, 20:16
Medlem
Citat:

Tja du får väl motbevisa det här då:

- Er det så korrekt forstået, at når det ikke kan afvises ,at to af de fire skader, der er fundet i underlivet, kan være sket ude fra - så er de ikke sket ved døden indtræden eller kort efter, så er de med sikkerhed sket EFTER dødens indtræden, siger advokaten.
Retsmedicineren tøver og kan ikke helt forstå spørgsmålet.
- Det er kun ved en af de fire læsioner inde i underlivet, at man har kunne konstatere en blodudtrækning (altså at stikket er tilført tæt på døden red.), svarer retsmedicineren
.
Ekstrabladet

Hvilke stiklæsioner, der er påført på hvilket tidspunkt, kan man ikke sige med sikkerhed. Ved i hvert fald en af de fire stiklæsionerne er der fundet tegn på, at den er påført inden dødens indtræden - altså mens Kim Wall stadig var i live.
BT
Citera
2018-03-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM är inte känd som en våldsam person. Hans våld hänger ihop med hans perversa, snedvridna sexualitet.
Att få ned sexualdriften hade nog gjort PM lite mindre farlig.

Jovisst, men jag tror att aggression är nära sammankopplat med sexualdriften. Det är därför de kan begå såna vidriga brott fullt ut, sexualsadisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in