Citat:
Ursprungligen postat av
develi
... och DÄR kom mina frågor till olika personer i tråden in.
Om han kan ha sett henne då de bodde så nära, men trots detta är det inte han som ringer henne verkar det som. Trots att NB kan ha sett Lisa är det heller ingen kontakt innan.
Oavsett så gjorde PM ungefär samma sak som Runkovicius innan. Han tar kontakt med annan kvinna dagen innan men hon överlever trots att de står rätt avsides, trots att det finns en bra lokal att befinna sig i på avsidesvägen i skogsbrynet (kopplingsstationen). Jag har ofta funderat på varför han inte slog till. Det kan förvisso vara störande omständigheter men han hade hade bara kunnat lägga armen runt halsen då de kollar vägbeskrivning på mobil. Alltså oavsett om hon anade oråd och joggade iväg hade hon knappt haft nån chans.
Så den där fasen är intressant likaväl och jag undrar om det har med ett vacklande att göra, en viss tvekan - att de inte riktigt har bestämt sig. Alltså mer än att vara en specifik kvinna.
Lisa Holm anses inte vara utvald - det tolkas mer som slumpen, att ha otur att vara kvar sist.
När de väl bestämmer sig verkar det vara som att trycka på en knapp.
Detta är grymt intressant. Jag har tänkt mycket på det, och är helt inne på att det handlar om kemi, - energi, falling in death eller vad man brukar beskriva det som. Någon hade superintressanta länkar i tråden om detta för länge sen. Predatorn kan "lukta" sig till det rätta offret. Det verkar likna samma mekanismer som när du blir störtkär, eller faller för någon .Det går inte att förklara, något inom dig rämnar och du är ostoppbar för dina känslor.
Säger som Zilvereko, i LH fallet hade tjejen dagen innan sin instinkt påkopplad, hon var på väg över till NB : s sida på vägen, men hejdade sig , det kändes skumt och han luktade illa.
å
Vad gäller Kim: tänk hon blir entusiastisk att äntligen få tag på honom på tel, går upp till verkstsn, snackar o dricker the, blir säkert lite yr och spänd på situationen, viss rädsla för att åka med ubåten, viss stress för att ha lämnat de andra - är det rätt, känns som hon kan vara i rätt mood för att det finns en öppning för att bli påverkad och energimässigt indragen direkt där i verkstadsmiljön, och sen är hon vunnen över på hans sida. Hon har inte känt av något mer skumt, annorlunda och udda än det hon redan vet och söker att utforska mera genom intervju. De är på HELT olika spänningsplan.
Hon är också från början HELT fokuserad på att ge Madsen sin uppmärksamhet. Hon har inte haft tid att förbereda sig o tänka igenom olika scenarier eller haft tid att börja oroa sig för något Madsen sagt eller gjort mot henne. Det går snabbt, det är uträknat av honom att det får ske ikväll, annars skulle hon ha haft tid och utrymme att känna efter.