2018-03-12, 13:04
Medlem
Undrar om det är någon som har gjort NP i matte 3B via Hermods? Hade redan bokat NP men det blev inställt pga inga provvakter, fick förlänga kursen för att kunna få ett nytt provtillfälle. Vad hade hänt med mattebetyget om jag inte kunde förlänga kursen? Hade hermods avrbutit kursen då?
Citera
2018-03-16, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabosh
Hej Alla glada människor tänkte jag behöver inte göra ett nytt tråd kan lika bra skriva direkt här och hoppas att det går Bra!

Jag tänkte kolla om det finns någon som vill hjälpa til,
Det är så att jag behöver få tag på uppdragen till svenska 2 det är bara frågorna jag är ute efter inga svar!

Tack på förhand!

Jag har uppdragen ifall du fortfarande behöver dom.

Sen så har jag själv en fråga till folket... Jag har nämligen skriftligt slutprov i svenska 2 men vad är det man har prov på egentligen? ser ingen information nånstans om vad som är med i slutprovet? Är det uppdragen man har prov på?
Citera
2018-03-16, 20:10
Medlem
När skrivs betygen in? Och uppdateras det automatiskt på antagning.se?
Citera
2018-03-23, 18:06
Medlem
sluskjohans avatar
Hej, jag studerar teknik 1 på distans och har egentligen ingen vettig fråga. Tänkte bara höra hur fan dom kan förvänta sig att man ska lära sig 3d program så snabbt? Någon som känner igen sig? Nu ska jag cadda ett hus vilket jag inte har en blekaste aning om hur man gör tidigare skulle vi göra en skiss i något 3d program som jag fatta noll av. Är inte duktig eller intresserad av datorer. Det är som om man skulle plugga typ svenska och dom förväntar sig att man ska bemästra Photoshop.
Citera
2018-03-25, 10:39
Medlem
Cybereye303s avatar
Matte 2b.

Är det inlämningar eller bara nåt test i slutet av kursen? Skriver man ett nationellt prov?
Citera
2018-03-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Matte 2b.

Är det inlämningar eller bara nåt test i slutet av kursen? Skriver man ett nationellt prov?

Inlämningar, NP och muntligt prov.
Citera
2018-03-27, 15:10
Medlem
Muntlig examen engelska 7; någon som har gjort den? Eller engelska examen med C.L? Hur mycket fokus läggs på Streams in Literature? Och är den läraren sträng i betygen, noga med uttal osv? Tacksam för svar!
Citera
2018-04-14, 21:20
Medlem
Någon som gjort prövning på Engelska 6 och vill berätta lite?
Citera
2018-04-15, 20:02
Medlem
Hej! Jag läser just nu administration 2 på Hermods och en av frågorna jag håller på med just nu ser ut såhär:

"Du jobbar som HR-assistent på ett företag, Telecombolaget, som nyligen har börjat göra affärer med Indien. Du har fått i uppdrag att skriva ett PM med information om vad säljarna bör tänka på när det åker på besök till Indien. Ditt PM ska innehålla uppgifter om:

Att tänka på inför resan, pass, visum, vaccinationer etc
Klädsel, visitkort
Valuta, tidsskillnad
Tilltal, hälsningsfraser
Ev gåvor av ringa värde
Nytt informationsmaterial på engelska
Kommer du på andra saker som är viktigt att ta upp så tar du med det. Du använder rubrikerna syfte, bakgrund, faktatext och sammanfattning."

Är det någon vänlig själ här som kan förklara vad punkten "nytt informationsmaterial på engelska" innebär? Resten av uppgiften förstår jag, det är bara den punkten jag har kvar.

Tacksam för hjälp!
Citera
2018-04-17, 18:27
Medlem
Hej.

Finns det någon vänlig student som har studerat Kemi 2 på distans och skulle vilja dela med sig av lite information kring denna kurs? Jag befinner mig nämligen i ett dilemma. Studerar för tillfället Kemi 1 på Vux och svårighetsgraden på proven är orimligt höga - därför tänkte jag att det eventuellt kunde vara enklare att få ett högre betyg på distans. Med ett högre betyg menar jag minst ett B.

Jag skulle vara oerhört tacksam för svar!
Citera
2018-04-18, 20:57
Medlem
Jag undrar om det är någon som läst matematik 1b och kan berätta lite om hur nationella provet och det muntliga var. Om man misslyckas med det nationella kan man trots det ändå få godkänt om man gör bra ifrån sig på muntan?
Citera
2018-04-18, 23:12
Medlem
Plutonium239s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thundergirl
Jag undrar om det är någon som läst matematik 1b och kan berätta lite om hur nationella provet och det muntliga var. Om man misslyckas med det nationella kan man trots det ändå få godkänt om man gör bra ifrån sig på muntan?
Nej, då får du göra en prövning som är gratis vid hermods en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in