Citat:
Ursprungligen postat av
thetinyonee
Tredelad kombinatorikuppgift? Hur ser en sån ut haha? Ja så man får använda wolfram alpha under muntan?
Jag har inte fått något om jag ska ha nationella eller inte, så det verkar som att allt hänger på muntan för mig... har spikat A på uppdragen. När fick du reda på om du skulle ha NP? eller fick du ta reda på det själv?
Jag bokade in det. Vissa kommuner kräver NP, andra gör det inte, min krävde inte NP men jag hade ändå möjligheten att boka in NP om jag ville,vilket jag gjorde. Jag kan rekommendera att du tar NP om du fortfarande kan, jag upplevde att det inte var lika utmanande som NP i tidigare mattekurser.
Ja, jag fick använda vilka digitala verktyg jag ville under muntliga men jag var så van vid att alla diffekatvioner av den där typen kan lösas algebraiskt utan problem så jag tänkte inte på att använda det. Inte mitt stoltaste ögonblick.
Det var en uppgift av typen ax^n +x' = b, fast istället för n= 1 som i alla övningsuppgifter så var n lika med 2. Det går att lösa algebraiskt också men det är bökigare än vanligt.