2018-03-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, de skulle på puben efter festen hemma.

Ja enligt Djursings serie om Ubåtsfallet (som det bara blev 1 del av pga protester) var de på Cafe Baby Baby på Refsehaleön.
Citera
2018-03-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det vet du väl att svensk media är världsbäst på att censurera verkligheten så långt det bara
är möjligt...ber om att få erinra om ett visst totalhavererat samhällsexperiment... och vad
man till det yttersta har försökt att dölja kring denna sak i så många år...så man ska inte bli förvånad att så sker även här bitvis.
Idag skriver man på SVT: "Vi journalister i rättssalen talar en del om den svåra balansgången i rapporteringen. Det är hemska saker vi ska beskriva, och vi försöker att undvika att det blir snaskigt och onödigt detaljerat, men vi måste ända berätta om det som sägs eftersom det är en del av bevisningen."
Igår hänvisade man något kryptiskt till "publicistiska skäl" för varför somligt "känsligt"
utelämnas i rapporteringen. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/rattegangen-mot-peter-madsen-dag-3

Vill man ha reda på allt i detta ohyggliga fall, ja, då får man tvunget gå till dansk media.
Hur jobbig danskan sen än kan vara. Har rätt svårt med den själv ännu så länge, men det
börjar bli något lättare efter den här tiden.

Men de utesluter inte enbart "snaskiga" detaljer utan även mer harmlösa meningar. Igår följde jag både dansk (du har rätt, man vänjer sig vid det och förstår mer och mer) och svensk media och den svenska skippade massvis av frågor och svar. Riktigt kasst!
Citera
2018-03-23, 07:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Visst var det så att alla kläder utom trosor och strumpbyxor var borta eller missförstod jag det?
Hennes andra plagg fanns i en av påsarna tillsammans med kniven som dykare hittade på botten.
Citera
2018-03-23, 07:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Trosor och strumpbyxor hittades ombord ubåten, fler kläder hittades i en påse på havets botten. Eventuellt samma påse som huvudet, minns inte exakt där. Men det gör säkert någon annan i tråden
De var i samma påse som kniven de hittade, inga kroppsdelar fanns tillsammans med dessa saker somjag minns det ☺️
Citera
2018-03-23, 07:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok. Hon kan nog vara ute och kolla.
Om nu sms är sant - det är det nog - de har väl kollat hennes mobil, så försöker han väl ge en "förklaring" att det är suicidalt. Sicket trams, en kort mening om äventyr i ubåten.
Det var nog ett äventyr så han är nog sanningsenlig i ordval. Usch.
Polisen har hittat madsen sms till frun. Han skrev ” jag tar på äventyr med nautilus”.
Citera
2018-03-23, 07:50
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fick och fick.. Madsen gifte sig - frivilligt - med en annan kvinna 2011. Varför gifte han sig inte med Deidre om nu hon var den sortens hustru han sen drömde om - och ville ha ("få")? En som tyckte att riktiga män var lika med förövare..

Herregud vilka mentalsjuka jävlar som har funnits i närheten av Madsen. Fattar inte om någon normal människa överhuvudtaget orkade med gänget.. helt oavsett hur teknikintresserad man en månne ha varit.

Det fetstilade

Hon sade "en riktig mand er en gærningsmand", på danska är det lite dubbeltydigt, det kan också förstås som en "handligskraftig man". Kan därför användas skämtsamt. Om så skett eller ej, har jag ingen åsikt om, men det är inte att likställa med "förövare".
Citera
2018-03-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej, inte ett foto. Bara texten vad PM exakt skrev till S. Jag har läst det men kan inte minnas att PM skrev att journalisten var död. Någon annan har kanske sparat texten.

Orkar inte leta igenom hela rättegångsdagarna för att hitta var han sa det. Men hittar här en citering av det från Nyheter24 (det står ej vilken tid det skulle handla om)

Citat:

Istället för att kontakta polisen skickade han ett sms till sin fru om att "journalisten har dött på båten" och att det är något fel på ubåten.

Citat:

– Jag skickade ett sms, ett avskedsbrev. Journalisten är död, jag anser mig skyldig till ett allvarligt brott som är allvarligare än strafflagen. Jag visste om att det var fel på Nautilus, säger Madsen enligt SVT och fortsätter:

Här är länken till nyheter24 där citatet kan hittas:

https://www.google.se/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/utrikes/904736-peter-madsen-berattar-om-kim-walls-dod-varsta-minuterna-i-mitt-liv
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-23 kl. 08:03.
Citera
2018-03-23, 08:14
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Precis.

Kl 7 hänger inte jag heller med på och har inte sett någon så exakt tidsangivelse, förutom att PM sagt att han styckade henne vid 7 tiden men hon dog vid 23-tiden natten före. Det måste vara ett fel?

Ja, det har hopat sig nu en del uppgifter att kolla upp. -

När smsade Madsen till frun?
Vad skrev han?
Vad sa han om det under första häktningsförhandlingen?

Kan vi hjälpas åt att hitta detta på länkar bakåt?
Vilket datum var 1:a häkt.förhandl?

Idag blir spännande igen, sätt på BT.dk och Ekstrabladet ☺️
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-23 kl. 08:18.
Citera
2018-03-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Den ordningen följer även åklagaren.

Rättsmedicinska kan ej ge ordningsföljd på när skador uppkommit bara om de skett i liv, nära död eller efter död.

Logiskt antagande är att den skada som ger snabbast död sker sist då andra skador indikerar hon var vid liv/ I någon form av liv när de inträffade.

I detta fall finns få skador som är direkt dödliga, om ens någon mer än halsen.
Citera
2018-03-23, 08:28
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Rättsmedicinska kan ej ge ordningsföljd på när skador uppkommit bara om de skett i liv, nära död eller efter död.

Logiskt antagande är att den skada som ger snabbast död sker sist då andra skador indikerar hon var vid liv/ I någon form av liv när de inträffade.

I detta fall finns få skador som är direkt dödliga, om ens någon mer än halsen.

Den rättsmedicinska rapporten som berördes igår var mycket givande och jag är enig med dig.

Här syftar jag på att det är i enlighet med åklagarens gärningsbeskrivning, alltså vad som utskrivits i åtalet, och som är baserat på att brottet handlar om ett sexualsadistiskt mord - lustmord, där tortyr och dödligt våld genom kniv och stick mot kropp, ansikte , underliv , har avslutats med halsavskärning.

Beskrivningen stärks bland annat av att filmer hittats , både äkta mord och animerade, på Madsens dator, där kvinnor torteras med pålning och kniv/spett , vilket avslutas med halsavskärning.

(Som om han följt en manual)

Under denna tid tortyr pågått, har både ytliga och dödliga stickskador utdelats.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-23 kl. 08:32.
Citera
2018-03-23, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det har hopat sig nu en del uppgifter att kolla upp. -

När smsade Madsen till frun?
Vad skrev han?
Vad sa han om det under första häktningsförhandlingen?

Kan vi hjälpas åt att hitta detta på länkar bakåt?
Vilket datum var 1:a häkt.förhandl?

Idag blir spännande igen, sätt på BT.dk och Ekstrabladet ☺️

Lørdag 12. august bliver Peter Madsen varetægtsfængslet for uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder.
Omhäktning 5/9 och 3/10, liverapporteringar ligger på sidan 1 i tråden.

I tråden har uppgiften att han SMSar till S kl 22.30 förekommit men känns inte bekräftat alls, tyvärr.
Citera
2018-03-23, 08:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Herregud vilka mentalsjuka jävlar som har funnits i närheten av Madsen. Fattar inte om någon normal människa överhuvudtaget orkade med gänget.. helt oavsett hur teknikintresserad man en månne ha varit.

Jag tänker att man kanske ska vara lite försiktig med att döma människorna kring PM, på just PM's utsagor om desamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in