2018-03-23, 00:01
Medlem
Visst var det så att alla kläder utom trosor och strumpbyxor var borta eller missförstod jag det?
Citera
2018-03-23, 00:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Är det någon här som har koll på exakt vilken nautisk behörighet som krävs för att ensam få framföra "världens största privatbyggda undervattensbåt"?

Ingen!
Citera
2018-03-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Just så.

Jag såg citaten från bt.live, men fattar inte klockslaget. Hur man har fastställt det, det måste vara fel av reportern eller annat. De har ju inte kunnat fastställa några klockslag alls i övrigt såklart. Så detta sticker ut helt ologiskt.
Polisen har tidigare sagt dödstid ända fram till kl 10.00 11/8 ?!

Glömde att säga att citaten inte riktigt kommer i rätt ordning.

Hur som helst tror jag att de tider vi fått för ubåtsrutten tidigare inte stämmer hela vägen.
Citera
2018-03-23, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Aha, det var detta jag ville veta. Det är alltså Madsens påstående med klockan 7. Så det ger jag inget för!
Det vanliga vid mord ,enligt all statistik så dör offret inom någon - några timmar efter "överfallet", om det inte är fråga om kidnappning etc.
Här har teorin varit tidigare hos de som uttalat sig i press att Kim var död ca strax innan midnatt. Alltså vid tiden för nära krocken.
Men eftersom det är fråga om sexualsadistisk tortyr så torde tidsspannet vara ett annat här.
Men klockan 7, nej.
Vid ett dyk verkar mest troligt. Ser du tiden mellan c:a 20.40 till 23 mer rimlig?
Citera
2018-03-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förfärligt hänt har det knappast som innebörd om det stå att han ska på äventyr med Nautilus. Låter mer som han köper sig tid, att hon inte ska bekymra sig.

... tänkte på att S också var ute vid 2-tiden på natten och stötte ihop med Kims sambo som frågade henne om Ubåten ... varpå hon reagerade rätt avspisande
Citera
2018-03-23, 00:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Visst var det så att alla kläder utom trosor och strumpbyxor var borta eller missförstod jag det?

Trosor och strumpbyxor hittades ombord ubåten, fler kläder hittades i en påse på havets botten. Eventuellt samma påse som huvudet, minns inte exakt där. Men det gör säkert någon annan i tråden
Citera
2018-03-23, 00:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, via just detta hänger jag med betydligt bättre så tack för den vinkeln. Rätt eller fel vet ingen men det gör det mer begripligt.
Tolkar han världen utifrån sitt leverne, sin syn på relationer och är gränslös på den fronten så vore det absolut inte omöjligt. Med tanke på en skum uppväxt har väl detta präglat honom också, han har väl inget normalt att refera till egentligen.

Jo, han bodde ju på detta dumma "hotellet" också med slagsmål och fylla dygnet rundt.
Citera
2018-03-23, 00:12
Medlem
Citat:
Vid ett dyk verkar mest troligt. Ser du tiden mellan c:a 20.40 till 23 mer rimlig?
När befann han sig i Kögebukten?
Citera
2018-03-23, 00:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
... tänkte på att S också var ute vid 2-tiden på natten och stötte ihop med Kims sambo som frågade henne om Ubåten ... varpå hon reagerade rätt avspisande
Ok. Hon kan nog vara ute och kolla.
Om nu sms är sant - det är det nog - de har väl kollat hennes mobil, så försöker han väl ge en "förklaring" att det är suicidalt. Sicket trams, en kort mening om äventyr i ubåten.
Det var nog ett äventyr så han är nog sanningsenlig i ordval. Usch.
Citera
2018-03-23, 00:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var det ved 2-tiden? Okay, då är det lite underligt. Trodde det var på morgonen.
Citera
2018-03-23, 00:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
När befann han sig i Kögebukten?
Vid midnatt - vid Drogden, en ränna mellan Saltholm och Amager, 12 km sydost om Köpenhamn.
Kögebukt när han går i undervattensläge andra gången vid 4.43 tror jag.
Citera
2018-03-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Trosor och strumpbyxor hittades ombord ubåten, fler kläder hittades i en påse på havets botten. Eventuellt samma påse som huvudet, minns inte exakt där. Men det gör säkert någon annan i tråden
Kläder +kniv var sänkt tillsammans i en påse med ett järnrör.
(En kökskniv saknades från hangaren samma dag ,vittnade praktikanten om, som letat efter den.
PM bar alltid en täppekniv (mattkniv). Så jag tror att det är en kökskniv PM använt till huvudet bl.a och mattkniven (hobbykniv kan man kalla den) för ytliga skärsår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in