2018-04-11, 17:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Det där ser inte alls ut som Sirid. Märkligt. Konstigt foto i så fall.

Nedan är S*irid.

https://www.google.se/search?q=sirid+ane+laursen&tbm=isch&source=iu&ictx =1&fir=dTjpHL57G7w44M%253A%252CQpdpmzUt9IrrqM%252C _&usg=__dQdMdiPKClfSckdPunHxOiviXh4%3D&sa=X&ved=0a hUKEwjftLqFw7LaAhXkDpoKHdHrB1QQ9QEIMzAD#imgrc=dTjp HL57G7w44M:

Nu MÅSTE du sluta dumma dig. Några av fotona här föreställer Sirid, men de allra flesta inte. De kommer upp antingen för att det är Sirid som är fotografen, eller för att hon nämns i samma text som fotot.
Citera
2018-04-11, 17:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hejsan!
Den länken funkar inte för mig. De har kanske tagit bort bilden?
Konstigt. Den funkar för mig fortfarande när jag testar nu.
Så fotot ska finnas kvar.
Citera
2018-04-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Konstigt. Den funkar för mig fortfarande när jag testar nu.
Så fotot ska finnas kvar.
Nu funkade den . Det visar en misshandlad kvinna som jag trodde att var hans älskarinna?
Mvh
Citera
2018-04-11, 18:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Okej, sladden är jag med på sen tidigare, men dessa uppförstorade närbilder på Madsens bakhuvud, vilken är dess originalbild?
Närbilderna (undantaget jmfr-masker) härrör från dels tillfället då han kramandes sin vattenflaska och gula räddningsfilt står vid polishelikoptern; dels promenaden fram till polisbilen, dvs det rör sig om en kortare tid efter landstigningen. - Det är klipp (screenshots) från den här videon:
https://www.tv2.no/v/1225038/
Citera
2018-04-11, 18:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hoppla,är inte i tråden f t , men fick se detta nu- är någon av närbilderna från landstigningen eller?
Ja, alla bilder förutom då han har grejen på huvudet! Jag spyr även om vi trodde detta.
Citera
2018-04-11, 18:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jepp !

Madsen har tidligere forklart at Kim Wall døde ca. kl. 23.05 på kvelden. I retten i dag kom det fram at Peter Madsen sendte en tekstmelding til sin daværende kone kl. 23.25, altså 20 minutter etter at Wall skal ha omkommet.

https://www.nrk.no/urix/peter-madsen-sier-han-sendte-sms-til-kona-20-minutter-etter-kim-wall-at-dode-1.13983493

Men nu har jag upptäckt något, som jag inte noterat tidigare. Nämligen Kim`s sms till sambon :

Fra ubåten klokken 20.15 sendte Wall flere meldinger til kjæresten.

(Meldingene var på engelsk, men NRK har oversatt dem).
https://www.nrk.no/urix/kim-walls-siste-meldinger-til-kjaeresten_-_i-love-you__-1.13947788

Är inte sambon Svensk, eller svensktalande ?

Tack, jag menade det tillllet då Madsen var uppkopplad, men de inte kunde få fram info, sorry för att jag uttryckte mig dåligt!

Pojkvännen är dansk, jag tycker inte det är konstigt att de messar på engelska.
Citera
2018-04-11, 18:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nu funkade den . Det visar en misshandlad kvinna som jag trodde att var hans älskarinna?
Mvh
Bra att det ordnade sig!
Ja, det ser ut som att vederbörande åkt på däng.
Sirid hade inte maten klar när maken Peter kom hem på kvällen efter en hård arbetsdag
i hangaren bland plåt och bråte och han blev alldeles ursinnig och lappade till henne?
Eller så snubblade hon kanske på katten Fessor och for i golvet.
Fessor som ser ut att vara en rätt elak kise på de bilder man sett. Elak som husse.
Senast redigerad av Grandioso 2018-04-11 kl. 18:29.
Citera
2018-04-11, 18:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag skulle mycket hellre vilja läsa/se någon dokumentär om hur polis och åklagare arbetade med det här fallet. Hur dom så snabbt agerade från första stund, hur deras tankegångar gick mm. Det skulle jag med nyfiket intresse gärna ta del av.
Jag håller med. Det hade varit mycket intressant och givande.

Vi undrar ju hur de gick tillväga och när ungefär de misstänkte att saker inte stod rätt till.
Citera
2018-04-11, 18:15
Medlem
develis avatar
Synd att han inte strök med:

"Peter føler sig i kamp mod hele verden, alene med sin mission og er tæt på at miste livet, da en metalstump går gennem hans lever. Han opgiver raketterne i nogle år og vier sit liv til byggeriet af ubåde (..)"
https://ing.dk/artikel/ny-bog-portraetterer-raket-madsen-laes-med-her-172417

Han började skissa på Freya i nov 2000 så det lär väl ha skett innan dess nån gång.
Citera
2018-04-11, 18:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hans frisyr i nacken ger indikation på att han haft något fästat vid huvudet, troligtvis kameran.
Även märkena vid sidorna.
Citera
2018-04-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag håller med. Det hade varit mycket intressant och givande.

Vi undrar ju hur de gick tillväga och när ungefär de misstänkte att saker inte stod rätt till.

Ja, vilka indikationer var det som ledde dom så direkt på vilken sorts typ av gärningsman som var aktuell här. Polis och Åklagaren syns som dom genomgående har anat i vilken riktning det pekade hela tiden eller så är det bara den känslan jag fått.
Citera
2018-04-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Även märkena vid sidorna.

Just ja, dom diskuterade vi tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto