2018-03-26, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
I Sverige ja, nu är vi Danmark.
Enl Ekstrabladet vet vi inte vem som kallat in vittnena. Just dessa personer har PM tagit upp när Betina hade sin avhöring av PM, så jag tror nog att det är deras vittne.

Samma gäller i Danmark. Att Ekstrabladet missat vems vittnena är, är deras blunder, svensk media har full koll på att det är åklagarens vittnen. Åklagaren inleder förhöret ----> åklagarens vittnen.
Citera
2018-03-26, 11:17
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Man får väl anta att han hade fått rätt rejält ont i öronen om hon hade skrikit för full hals i det instängda akustiska föremål som en ubåt faktiskt är, det ekar nog rätt rejält vilket höjer volymen ytterligare. Tror det enbart var av denna anledning han hade munkavle på henne vilket i sin tur också får antas vara vad som menas med blockerade luftvägar.
Munkavel? Men det har de väl inte sagt något om, vad jag läst från de olika liverapporteringarna. Jag tror skriken var musik i Satans öron, det ingick nog i den jävelens njutning. En munkavel skulle nog fördärva lite av effekten. Möjligen korta stunder i så fall, när Det höll på med något extra spännande. Fy fan, kan snart inte följa detta jävelskap längre. Måtte Det få LIDA. Länge. LÄNGE!!!!!!
Citera
2018-03-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Samma gäller i Danmark. Att Ekstrabladet missat vems vittnena är, är deras blunder, svensk media har full koll på att det är åklagarens vittnen. Åklagaren inleder förhöret ----> åklagarens vittnen.

Så här svarar Ekstrabladet:

Kommentar fra René Byrskov-Stenner
Hvem udspørger først – anklager eller forsvarer – hvis de begge har ønsket et specifikt vidne?
10:58
Svar fra Caroline Clante
Det er anklageren, der starter med at udspørge vidnet.
Citera
2018-03-26, 11:20
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
"- Kan det passe, at Peter Madsen har sendt dig et billede af en missekat, spørger advokaten.
- En missekat?, spørger vidnet, der ikke helt forstår det.
- Nåårh hans kattekillinger, ja det sendte han. Hvad har det med noget som helst at gøre, spørger vidnet.
- Det er for at sætte det i relief. For at vise, at Peter ikke bare sendte dig billeder af kvinder i håndjern, men at I også talte om andre ting, siger forsvarsadvokaten.
- Ja, det gjorde vi selvfølgelig, siger vidnet. "

Haha,Där föll min respekt för Betina!
Galet fel fokus som inte visar någon "relief" alls, vi vet att han gillar katter, so what?
Och om man tog hans katt och rörfantasi i beaktande, så vem vet om det inte var sexuellt laddad fantasy i den bilden också? Betina framstår som alltför PK förcatt ens komma på tanken, och i det fall skulle hon skippat denna jämförelse. Tycker fan synd om Betina.
Troligen söndertorterade katter. 👺👹
Citera
2018-03-26, 11:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
"- Kan det passe, at Peter Madsen har sendt dig et billede af en missekat, spørger advokaten.
- En missekat?, spørger vidnet, der ikke helt forstår det.
- Nåårh hans kattekillinger, ja det sendte han. Hvad har det med noget som helst at gøre, spørger vidnet.
- Det er for at sætte det i relief. For at vise, at Peter ikke bare sendte dig billeder af kvinder i håndjern, men at I også talte om andre ting, siger forsvarsadvokaten.
- Ja, det gjorde vi selvfølgelig, siger vidnet. "

Haha,Där föll min respekt för Betina!
Galet fel fokus som inte visar någon "relief" alls, vi vet att han gillar katter, so what?
Och om man tog hans katt och rörfantasi i beaktande, så vem vet om det inte var sexuellt laddad fantasy i den bilden också? Betina framstår som alltför PK förcatt ens komma på tanken, och i det fall skulle hon skippat denna jämförelse. Tycker fan synd om Betina.
Hahahaha, ja, det är överdrifterna som får mig att gapskratta. Nej, det kan inte vara lätt att försöka ömsa skinn på den där.
Men samtidigt är det intressant att jämföra med hans förhör häromdan. Han var lika pöt då, hade vaniljsex med nån av dessa och den han nog visste skulle leverera (fruns väninna) var det mest fel på; översexuell och smått galen, nåt om begravda lik i en mosse eller hur det nu var. Henne fick han inte sätta på så han kanske var lite småpurken.
Citera
2018-03-26, 11:48
Avslutad
Madsens yngre kollega tyckte att det verkade alldeles för klumpigt och amatörmässigt gjort för en raketforskare.
I och med regeringen legitimerat tortyr fetiticher som en annars sexuell mobbad grupp i samhället så har nog dödsfallen blivit fler de senaste åren, men för tio år sedan var det 3-4 personer som strök med i "sexuella" lekar med strypning osv, så siffran kan kommit upp pinsamt nog i 30-40 omkomna och då kan Kim vara en av dom.
Jag menar det kan varit en lek som spårat ut.
Kvinnor är i regel inte så dumma som dom flesta av oss män vill tro, det finns något som heter kvinnlig intuition ett slags sjätte sinne.
En man kan inte dölja när han tänker på ha perverterat sex med en kvinna framför sig om inte kvinnan är svårt förståndshandikappad, Kim var inte det.
Hennes sms vittnar om att det hon gör är riskfyllt.
Frågan är om hon inte var lite med på detta, det kanske var något extra att sätta i sitt undermedvetna CV att haft dirty sex med en raketforskare som lite misslyckat nog bara kört runt på havsbotten utanför ett långgrunt danmark bland sugfiskar och blöjor o allehanda föroreningar.
I en plåtburk med torn och utombordare!
Så Kim var nog med på det hela till en viss grad, Madsen hade dock en reservplan van att misslyckas som han är, det var den behändiga hand sågen.
Nu blev det jobbigt och även fast det blev lite sprut i kalsongen som hanns Pappa brukade säga blev det mycket städning.
Frågan om hanns amatörmässighet när Kims röst kvävdes och hur hon dog är nog inget att spekulera i men nog borde karln haft en eldriven köttkvarn istället för handtag?!
Det fanns el osv i ubåten och han var inte vilken raketforskare som helst, nåja?
Om nu, låt säga Kim fick kraftiga orgasmiska ryckningar så förfaller det som hon kunde strypt sig själv då blodådror svälla och muskler knipa.
Madsen var nog kall om fingrarna och lite slemmig av saltvatten och olja och hade en mindre panikattack för att få upp knutarna till Kim.
Det blev lite väl mycket så Madsen fick nog ett av sina frekvent uppdykande koleriska sammanbrott och började frenetiskt att hacka och skära som en hackspett med epileptiskt anfall av tredje graden.
Det måste varit hektiskt dygn i ubåten och med tanken på hanns uppenbarelse efter blivit räddad av sjöpolisen, ja jag fick genast tankarna på Kalle Anka i djungeln, den där fågeln, ja! Madsens uppenbarelse var nog lite väl talande, han hade "fastnat med handen i kakburken" i detta fall en stor djävla "kakburk" och hallontoppen eller mandelflarnet Kim var i smulor.
Citera
2018-03-26, 11:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Bingo! Då har han minneskortet i bihålan nu. Häktespersonalen får tratta i honom ingefärsdryck på daglig basis-Varsågod och snyt,herr Madsen! Skämt åsido, hur litet brukar ett minneskort vara?
Ca 10 x 15 mm och 1 mm tjockt brukar ett vanligt minneskort vara men jag vet inte om det finns olika storlekar.
Citera
2018-03-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, det är precis det där du beskriver, det man har i bakhuvudet men inte vill tänka på, alla hemskheter man sett på film, läst om och framförallt att veta att ju mer han fick henne att lida, desto större tillfredsställelse för honom. Att vilja känna hennes dödsskräck, se den i hennes ögon. Att njuta av att plåga ihjäl en annan människa.

Jag skulle så gärna vilja att det till slut framkommer något som visar att hon blev medvetslös snabbt, aldrig vaknade till utan dog utan att behöva se sin slaktare mer. Men, som det egotrippade, grandiosa as och lögnare som han är så sitter han istället i rätten och ljuger och vägrar svara när det blir jobbigt, slingrar sig och pratar helst bara om sig själv. Uppför sig som ett svin mot åklagaren när han ställer frågor om hans sexuella intressen, då ska han ta kommandot och vända frågan tillbaka till åklagaren. Madsen är verkligen ett riktigt stört svin och jag ser fram emot den dag han får förvaringsdom. Förvaring i livstid, det är enda alternativet.

Ja du, du ställer en mycket berättigad fråga: "Hur man kan skriva ner Kim som person och hålla Madsen bakom ryggen är för mig en gåta."

Jag har läst psykologi och jag kan försöka ge dig ett svar på vad som brukar vara utmärkande för den typen av "tvärtemot-människor". T.ex såna som gärna sympatiserar med en hatad mördare och ofta också talar kränkande om offret, polisen, åklagarna, d.v.s de som är på den "goda" sidan enligt de flesta. Dessa personer befinner sig ofta i ett utanförskap i samhället, saknar socialt kontaktnät, har gjort sig ovän med många för att de är så påstridiga och alltid ska ha rätt. Finns också ofta rättshaverister inom den gruppen. Lever oftast ensamna, har varken kärlek eller närhet i sitt liv. Bygger upp ilska och frustration, är inte en del i någon gemenskap, bittra, utanför.
Någon form av empatistörning, brister i den empatisk förmågan tillhör också vanligheterna. Och, ofta ett förakt mot myndigheter och auktoriteter.
Då, kan det vara så att den personen har lättare att känna en slags gemenskap och ett igenkännande, ja rent av sympati med en ökänd, avskydd, omskriven mördare för mördaren är ju då också "utstött" och i ett slags utanförskap. Mördaren påminner mer om personen själv, tycker han, än det älskvärda offret som alla tycker synd om. Spärrar om vad som passar sig eller vad som är taktlöst eller ej har släppt för länge sedan, då man ser sig själv som någon som inte behöver bry sig, ingen bryr sig ju om denne. Som sagt, ett slags igenkännande hos mördaren, utanförskapet och att vara illa omtyckt och bli dåligt behandlad är sånt som personen känner som något gemensamt. Mördaren kan också kännas som en slags idol, någon han kan se upp till. Och usch för alla hemska poliser och folk som talar illa om hans låtsaskompis.

Det var den långa förklaringen på "gåtan", ganska generaliserande såklart men ändå lite tänkvärd.

Mitt svar nr 2 på gåtan är kort och enkelt: Att det är en person som desperat söker uppmärksamhet genom sina bisarra åsikter. Skapa oro, skapa ilska - sånt ger självkänslan en kick.
Självfallet måste dock de empatiska bristerna vara ganska stora för att man ska nedlåta sig till att skuldbelägga ett offer och smutsa ner minnet av henne. Sånt klarar inte vem som helst utan behöver ha en viss personlighetsstörning där man kan ana tendenser av narcissism samt avsaknad av förmågan till att känna empati. Styv i korken, opåläst besserwissertyp osv. Det viktiga är den enorma uppmärksamhetstörsten, behovet av att synas och märkas - eftersom man inte gör det i sitt verkliga liv.

Sorry, nu blev det lite väl långa utläggningar.

Mycket klargörande och bra skrivet.
Citera
2018-03-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Madsens yngre kollega tyckte att det verkade alldeles för klumpigt och amatörmässigt gjort för en raketforskare.
I och med regeringen legitimerat tortyr fetiticher som en annars sexuell mobbad grupp i samhället så har nog dödsfallen blivit fler de senaste åren, men för tio år sedan var det 3-4 personer som strök med i "sexuella" lekar med strypning osv, så siffran kan kommit upp pinsamt nog i 30-40 omkomna och då kan Kim vara en av dom.
Jag menar det kan varit en lek som spårat ut.
Kvinnor är i regel inte så dumma som dom flesta av oss män vill tro, det finns något som heter kvinnlig intuition ett slags sjätte sinne.
En man kan inte dölja när han tänker på ha perverterat sex med en kvinna framför sig om inte kvinnan är svårt förståndshandikappad, Kim var inte det.
Hennes sms vittnar om att det hon gör är riskfyllt.
Frågan är om hon inte var lite med på detta, det kanske var något extra att sätta i sitt undermedvetna CV att haft dirty sex med en raketforskare som lite misslyckat nog bara kört runt på havsbotten utanför ett långgrunt danmark bland sugfiskar och blöjor o allehanda föroreningar.
I en plåtburk med torn och utombordare!
Så Kim var nog med på det hela till en viss grad, Madsen hade dock en reservplan van att misslyckas som han är, det var den behändiga hand sågen.
Nu blev det jobbigt och även fast det blev lite sprut i kalsongen som hanns Pappa brukade säga blev det mycket städning.
Frågan om hanns amatörmässighet när Kims röst kvävdes och hur hon dog är nog inget att spekulera i men nog borde karln haft en eldriven köttkvarn istället för handtag?!
Det fanns el osv i ubåten och han var inte vilken raketforskare som helst, nåja?
Om nu, låt säga Kim fick kraftiga orgasmiska ryckningar så förfaller det som hon kunde strypt sig själv då blodådror svälla och muskler knipa.
Madsen var nog kall om fingrarna och lite slemmig av saltvatten och olja och hade en mindre panikattack för att få upp knutarna till Kim.
Det blev lite väl mycket så Madsen fick nog ett av sina frekvent uppdykande koleriska sammanbrott och började frenetiskt att hacka och skära som en hackspett med epileptiskt anfall av tredje graden.
Det måste varit hektiskt dygn i ubåten och med tanken på hanns uppenbarelse efter blivit räddad av sjöpolisen, ja jag fick genast tankarna på Kalle Anka i djungeln, den där fågeln, ja! Madsens uppenbarelse var nog lite väl talande, han hade "fastnat med handen i kakburken" i detta fall en stor djävla "kakburk" och hallontoppen eller mandelflarnet Kim var i smulor.

Det var otäckt författat. LPT incoming?!
Citera
2018-03-26, 12:16
Medlem
Snapcounts avatar
Peters mentala "status" idag :

Peter Madsen fremstår mere træt, end han har gjort de øvrige dage. Han kigger skiftevis ned i bordet foran sig og hen på vidnet, der afgiver forklaring

https://www.bt.dk/krimi/raket-madsen-i-retten-vidne-havde-sex-med-madsen-til-fetish-fest
Citera
2018-03-26, 12:20
Avslutad
Kanske otäckt men inte menat så utan mer utan för "boxen".
Du får inte tänka så eller så, men verkligheten kan mycket väl vara något annat.
Jag provocerar något känsligt men som borde också tas i betraktande.
Vad vet du och vad vet vi.
Kim gillade utmaningar och var modig som journalist vad som kommit fram.
Visst tror jag hennes intelligens ren socialt var betydligt högre än Madsen, därför tror jag hon visste om att det var farligt det hon gjorde.
Jag på inget vis försvarar Madsen eller de gravt respektlösa och otäckt fega handlande denne gjort.
Avskyvärt
Senast redigerad av Vanstyretstid 2018-03-26 kl. 12:22.
Citera
2018-03-26, 12:25
Medlem
develis avatar
Man hittar mycket annat när man letar efter avgaser.
ISIS-film har ju varmt diskuteras.

"Anklageren viser nu den video, som Peter Madsen har søgt på. Altså en kvinde, der får skåret hovedet af. Skærmen, som journalister og tilhørere kan se på, er blevet vendt om, så vi ikke kan se noget.
Vi kan høre lyden fra videoen, som er en kvinde, der stønner og en mand, der snakker. Det lyder som om, kvinden beklager sig og en mand taler et sprog, der lyder som russisk eller polsk."
live seoghör

.. och sågen:

"Erkendte partering med sav
Kort efter fundet af saven:
- Ved afhøring den 14. oktober erkendte Peter Madsen, at han foretog partering med den fundne sav.
- Peter Madsen erkendte, at han havde medbragt tilspidsede skruetrækkere i ubåden, men de skulle bruges til noget helt andet." Live tv2.dk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in