2018-03-23, 06:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta är bara början av rättegången.
Ja precis. Det återstår ju mycket och flera vittnen ska dessutom höras.

Får vi inte veta något alls om vad som sägs bakom lyckta dörrar?
Citera
2018-03-23, 06:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Kan någon bringa klarhet i varför Åklagaren snackar om plantering av DNA bevis?? Vad har man missat här?

"Han [Madsen] afviser, at han har været interesseret i den del af Amagermanden-sagen om at plante falske dna-beviser"
Han menar att madsen tänkt plantera ut hårtestar och delar av klädrna efter att han kommit i land och på så vis bevisa att han släppt av henne på Revsehalvön.
Citera
2018-03-23, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, den förste astronauten som dog i rymden hette Vladimir. Hans dödskrik kunde avlyssnas när han föll med fallskärmen. Därav ironisering kring PM, att det skulle han nog ha fascinerats av.
Det är en kommentar, inte sakfakta.
Min fråga ställdes till Ottoplommon som skrev att PM gillade att lyssna på dödsskriken.

Men det var förstår jag nu bara en egen teori som lät som fakta.
Citera
2018-03-23, 06:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
I dag, den 23e mars, skulle Kim ha fyllt 31 år.

Jag tror att det faktum att de kunnat påvisa att två stick/skador uppkommit då hon levde blir avgörande. Madsens förklaring att hon dött vid 23-tiden men att han inte styckat henne förrän 7 på morgonen är fullständigt krossad efter i går.
Citera
2018-03-23, 06:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Oj, du har verkligen missat en massa saker, och inte minst summan av allt.

Men du menar alltså på fullt allvar att en styckad kropp med hugg av 50cm lång skruvmejsel i könet som enligt rättsmedicin tillförts innan offret dött, inte är ett bevis?

Och nej, det kan inte ha gått till som PM hävdar. Åklagaren tycktes förvisso missa ett sådant bevis idag, vilket är lite anmärkningsvärt som jag påtalade tidigare. Men, som vi redan konstaterat i tråden, så kommer det mera, och vi får hoppas att åklagaren tar fasta på detta under morgondagen. Om jag förstod rätt skulle det komma en ubåtsexpert imorgon, en hel del av detta bör kunna utredas då.

Det fetade. Hur har någon kunnat missa det och hävda att PM kan gå fri? Det är ju högst avgörande och dessutom hans story att han väntat 8 timmar innan han styckade henne håller ju inte heller. Den motbevisade de ju i går. En kropp blöder inte efter så lång tid.

Du har helt rätt.
Citera
2018-03-23, 06:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Japp. Men inte riktigt så nära krasch som vid midnatt. Han är i deras kurs, Kim ses i tornet.
Tider saxade ur live (med reservation att det är rörig live).

Vilken liverapportering är detta? Jag följde BT och de var inte lika detaljerade.
Citera
2018-03-23, 06:27
Medlem
Citat:
summerar gårdagen ur svt live:

Citat:
Stick könsdelar relaterat till styckning:
"Snitten och sticken på könsdelarna, som åklagaren menar tyder på sexuellt våld, kan alltså inte ha uppstått i samband med styckningen, eftersom Peter Madsen uppgett att hon styckades cirka sju timmar efter att hon avlidit. Det är åklagarens slutsats."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/rattegangen-mot-peter-madsen-dag-3

Vore väldigt svårt att förklara hur man kunde vara "tvungen" att sticka Kim i underlivet för att kunna transportera henne.
Citera
2018-03-23, 06:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Du menar att Åklagaren kommer med en Grand Finale vad det lider, med en Joker i ärmen? Vad skulle det vara?

Det känns faktiskt som att allt för många underskattar Madsen i den här saken. Han har faktiskt poänger i det han säger, rörande Åklagarens fantasier... Om man tänker lite längre än näsan räcker...

Kan du utveckla hur du menar?
Citera
2018-03-23, 06:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Nej, precis och med tanke på hur de ger sig ut och varför. Hon är på arbetsuppdrag.
Tror du han visste mer om henne?
Att hon ringde just då är en sak, tyvärr levererad på silverfat, så där går slumpen in men de bodde väldigt nära och hon hade kontakt innan.
Jag tror att han definitivt visste hur hon såg ut. Att han googlat henne efter deras initiala emailkontakt i mars ( tror jag att det var). Detta är något som jag inte trodde tidigare men efter att allt klmmit fram och att även de animerade fllmerna innehåller kvinnor med rött hår så är jag övertygad.
Citera
2018-03-23, 06:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon hade SMS-at honom i mitten på mars och berättat att hon ville skriva en artikel om RML och CS som hon ville sälja in till Wired. Sen dess hade hon inte hört ett ljud från honom förrän han ringde och meddelade att han hade en tidslucka samt bjöd in henne på te till verkstaden ...
Det var väl mailkontakt? Inte SMS? Om jag fattat det rätt?
Citera
2018-03-23, 06:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det låter som att S också var orolig. PM skickade ett SMS till henne som lät lite kryptiskt. Som jag minns det nu,-att något hade inträffat och att skulle vara ute hela natten. Kanske S anade oråd och ville skydda PM. Något så här gräsligt som mord kunde hon nog ej föreställa sig. Men att någon olycka hänt kanske?
PM skrev ” jag tar på äventyr med Nautilus”, ja, hon var nog orolig och det var därför hon också befann sig kring hangaren den natten.
Citera
2018-03-23, 06:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, det stämmer. En skada inuti buken och en i vagina underliv har visat tecken på blodflöde.
Dock fanns även en stickskada vid halsen som visade tecken på utgjutelser el likn, som ev kunde ha varit påförd när hon levde. Därav att man menar att det kan ha varit dödande / dödsorsak. "Dödsorsak medelst halsavskärning"

Däremot hänger jag inte med ang tidsangivelsen klockan 7. var finns den uppgiften?
Precis.

Kl 7 hänger inte jag heller med på och har inte sett någon så exakt tidsangivelse, förutom att PM sagt att han styckade henne vid 7 tiden men hon dog vid 23-tiden natten före. Det måste vara ett fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in