Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 00:26
  #8137
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är inte bara de tolv, utan Virtanens beteende har varit känt i årtionden. Det har varit något av en offentlig hemlighet.

Vad har han gjort då under alla dessa årtionden? Du borde kanske precisera dig något?

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Och inte heller har de senaste årtiondena haft något med #metoo att göra. I flera fall har ett stort antal personer blivit vittnen till hans aggressiva och förnedrande beteende mot kvinnor och hans arbetsgivare har t.o.m. skickat hem honom från uppdrag under arbetstid p.g.a. det beteendet.

Exakt vilka personer har vittnat om vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Du får gärna fortsätta din kamp för Virtanen, men ingen mentalt frisk människa kommer att köpa att han inte har svinat i årtionden.

Men nu handlar inte vår debatt i första hand om svineri utan om helt obevisade anklagelser om bla våldtäkt. Ingen mentalt frisk människa kan väl hävda att FV ska anses som skyldig till våldtäkt av CW trots att förundersökningen lades ned?
Citera
2018-03-20, 18:08
  #8138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vem har påstått att alla tolv ljuger? Det finns flera alternativ här:

1. Vissa överdriver

2. Vissa förvränger

3. Vissa minns fel

4. Vissa av kvinnorna har själva varit påverkade av alkohol mm och har knapphändiga minnesbilder som sedan byggs på efterhand med vad dom hört och läst om FV och hans eskapader

5. Vissa av kvinnorna har dragits med i drevet och inbillar sig att också dom varit utsatta

6. Vissa kan medvetet ljuga för sig själva för att få uppmärksamhet, falska anmälningar och påståenden om övergrepp är inte på nåt sätt ovanliga. Det finns många skrämmande exempel på detta.

7. I ett uppmärksammat fall där en musikprofil dömdes för våldtäkt på 90-talet så har även kända feminister skyndat till hans försvar.

(FB) Billy Butt hade tur - oskyldigt dömd men slapp #metoo

8. Allt detta går att sätta i relation till drevet mot FV och vi bör särskilt ha i minnet att CW:s anklagelser mot FV resulterade inte ens i ett åtal utan förundersökningen lades ned.



Och du tycks ju själv vara helt oförmögen att inse att det är inte en högljudd #metoo-pöbel som avgör om någon är skyldig till övergrepp eller ej. Sånt avgörs allra bäst i en domstol om anklagelserna ens når dit vilket dom inte gjorde i mediafeministens fall. Det borde även få dig att tänka till en gång extra innan du öppnar truten.

Ja så kan det givetvis vara. Sanningen har fler bottnar. Men i Virtanens fall spelar det just ingen roll. Han är en hycklande fitta som får precis vad han förtjänar i form av uthängning mediadrev och förföljelse. Karma is a bitch
Citera
2018-03-20, 22:12
  #8139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Hemtjänsten eller personlig assistent?

Bäst är väl om Fredrik gör sin plikt och tar tjänst som lärare i någon OBS-klass i valfritt utanförskapsområde. Han har ju så länge propagerat för deras tillväxt.

Sedan behöver man ju inte hänfalla till klassförakt bara för att man avskyr grisen Virtanen. Folk som jobbar inom hemtjänsten eller som personliga assistenter utför viktiga arbetsuppgifter (att yrkenas status är låg är en annan sak), till skillnad från de flesta journalister.
Citera
2018-03-20, 22:15
  #8140
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Sedan behöver man ju inte hänfalla till klassförakt bara för att man avskyr grisen Virtanen. Folk som jobbar inom hemtjänsten eller som personliga assistenter utför viktiga arbetsuppgifter (att yrkenas status är låg är en annan sak), till skillnad från de flesta journalister.
Nu tror jag inte att Ottakar hemfaller åt något klassförakt. Detta handlar om tuffa jobb, som i många fall inte hade behövt utföras om inte Virtanen & hans kompisar hade jobbat aktivt för att förstöra Sverige. Så det är väl bara rimligt att han får ta konsekvenserna av sitt tidigare handlande.
Citera
2018-03-20, 23:04
  #8141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Sedan behöver man ju inte hänfalla till klassförakt bara för att man avskyr grisen Virtanen. Folk som jobbar inom hemtjänsten eller som personliga assistenter utför viktiga arbetsuppgifter (att yrkenas status är låg är en annan sak), till skillnad från de flesta journalister.

Du har rätt. Jag förolämpade hedervärda yrkesmänniskor när jag jämförde dem med journalister av Virtanens slag.
Citera
2018-03-21, 12:18
  #8142
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Hans profilbild på Twitter är lite kul tycker jag:

Han står och kliar sig i huvudet och har en lätt bekymrad, frågande min.

Ser ut lite som om han frågar sig själv: Uh? Vad var det som hände? Uh? Var tog kändisskapet vägen? Uh? Varför ringer inte telefonen? Uh? Varför får jag inga jobb? Uh? Vad gör min fru ute så sent på nätterna? Uh?



Han ser ju ganska dum ut om man ska vara uppriktig.
Citera
2018-03-22, 12:16
  #8143
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Han försöker återigen sticka upp huvudet ur gödselstacken och twittra lite.

Det verkar som om Våldtäkts-Virre retweetar en del om Benny Fredriksson.

Och försöker därmed implicera att han (Våldtäkts-Virre) också är offer för ett drev, inte en äckelgubbe och våldtäktsman.

Bra försök, men jag tror inte det är så många som går på det.
Citera
2018-03-22, 12:49
  #8144
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Läste lite av vad Virtanen hade att säga nu när rättegången pågår.

Att han nekar till våldtäkt är ju givet, det ligger i hans intresse om man säger.

Men sen erkänner han ju i princip att han vid tillfället då övergreppet ska ha ägt rum att han var full och stenad förjämnan, han återkommer flera gånger till att han säkert burit sig åt som ett svin många gånger.

Hur fan kan han vara så säker på att han inte gjort det som påstås, i det tillståndet som han själv erkänner att han oftast befann sig i?

Minnesluckor måste vara standard när man är full och hög förjämnan.

Men det är klart kommer han inte ihåg vad han gjort så har det inte hänt...
Citera
2018-03-22, 16:16
  #8145
Medlem
UT64s avatar
Nu när teaterdirektören Benny Fredriksson begått självmord, tydligen p.g.a. #metoo,
så vädrar Virtanen morgonluft. Han retweetar Johan Hakelius, en riktig skribent till skillnad
från Virtanen, när denne skriver kritiskt(och bra) om detta i Fokus.

Men när Virtanen regerade på Aftonbladet var Hakelius bara en av de förhatliga BORGERLIGA
skribenterna, och inte en riktig ARBETARKLASSjournalist som han själv!
Nu har han gått så långt att han retweetar vem som helst bara de säger något som antyder
en sympati till honom själv. Snart citerar han Hanif Bali eller Markus Birro också om det kan
ge någon futtig gilla kommentar.
Citera
2018-03-22, 16:30
  #8146
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Han försöker återigen sticka upp huvudet ur gödselstacken och twittra lite.

Det verkar som om Våldtäkts-Virre retweetar en del om Benny Fredriksson.

Och försöker därmed implicera att han (Våldtäkts-Virre) också är offer för ett drev, inte en äckelgubbe och våldtäktsman.

Bra försök, men jag tror inte det är så många som går på det.

Finns det någon som kastats ut ur värmen under metoo-stormen, men som har fått komma tillbaka in igen? Inte ens Kronèr lyckades ju återgå till det normala trots att han nog är den minst skyldige av alla som hyvlats av. Tror inte en sekund på att Virtanen/Ramqvist kan komma tillbaka vad som än händer. Han är för evigt förknippad med det här.
Citera
2018-03-22, 16:57
  #8147
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlintCleastwood
Läste lite av vad Virtanen hade att säga nu när rättegången pågår.

Att han nekar till våldtäkt är ju givet, det ligger i hans intresse om man säger.

Men sen erkänner han ju i princip att han vid tillfället då övergreppet ska ha ägt rum att han var full och stenad förjämnan, han återkommer flera gånger till att han säkert burit sig åt som ett svin många gånger.

Hur fan kan han vara så säker på att han inte gjort det som påstås, i det tillståndet som han själv erkänner att han oftast befann sig i?

Minnesluckor måste vara standard när man är full och hög förjämnan.

Men det är klart kommer han inte ihåg vad han gjort så har det inte hänt...

Vilken rättegång?
Citera
2018-03-22, 17:04
  #8148
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Vilken rättegång?


Fel av mig, jag menar förtalsanklagelserna från Virre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback