2018-03-20, 14:05
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Du kanske redan har förlorat magin

Kan ha varit fejkknappar, dock ovanligt vad jag vet. Tog du något annat än E (alkohol)?

För att vi ska kunna vara helt säkra på att det ens var MDMA, krävs ett EZ-test eller liknande.

Var det rent MDMA+om du inte tog något annat, vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Set och setting kan ha stor påverkan på hur man upplever ett rus, men det du beskriver låter synnerligen ovanligt!

Haha möjligtvis, men hur "förlorar" man magin? 😁

Nej, enbart E.
Ska beställa hem ett ez-test, men tycker det är märkligt att betyget på knapparna var 9,4/10 om det skulle vara annat.

Tog magnesium några timmar innan? Men det dämpar väl bara käkspänningar?
Citera
2018-03-20, 14:20
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Haha möjligtvis, men hur "förlorar" man magin? 😁

Nej, enbart E.
Ska beställa hem ett ez-test, men tycker det är märkligt att betyget på knapparna var 9,4/10 om det skulle vara annat.

Tog magnesium några timmar innan? Men det dämpar väl bara käkspänningar?

Du kan "förlora" magin om du använder E:t för många gånger/för kort tid inpå varandra. Googla "loosing the magic" ecstasy. Vore dock riktigt otur om du skulle få det efter endast två gånger, till och med osannolikt.

Du kanske är en person vars serotoninnivåer inte återhämtar sig så snabbt? Du kanske skulle behöva ett längre uppehåll på kanske ett halvår (även om 2,5 månader ska vara tillräckligt med marginal)

Citera
2018-03-20, 15:11
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Du kan "förlora" magin om du använder E:t för många gånger/för kort tid inpå varandra. Googla "loosing the magic" ecstasy. Vore dock riktigt otur om du skulle få det efter endast två gånger, till och med osannolikt.

Du kanske är en person vars serotoninnivåer inte återhämtar sig så snabbt? Du kanske skulle behöva ett längre uppehåll på kanske ett halvår (även om 2,5 månader ska vara tillräckligt med marginal)

Okej förstår. Läste lite om det.
Ja, förmodligen är det något fel på mig och inte tabletterna haha...

Ska prova att vänta ca 4-6 månader nu.
Citera
2018-03-20, 15:38
Medlem
MiniHopp.s avatar
Hur ska MDMA-krsitaller se ut och kännas? Kom in i tråden och red ut, jag delar info

Jag har kört två olika kristaller av MDMA senaste tiden. Vill poängtera att det endast var kristaller och inget kornigt eller pulveraktigt tillsammans med stenarna när jag fick dem i bägge sorterna!

Den ena har varit lite brunaktig som den här---> http://photobucket.com/gallery/user/d1034252/media/cGF0aDovVW50aXRsZWQ1Njc4LmpwZw==/?ref=

De kristallerna var rätt stora och en sten kunde väga 0.3-0.4g säkert. Vi kallar dem nr1.

Sen körde jag en annan sort lite mer ljusgul, såg ut såhär---> http://de.academic.ru/pictures/dewiki/49/1g_MDMA-HCl.jpg

De kristallerna var mindre i storleken och vägde mellan 0.03-0.07g som max. Vi kallar dem nr2.

Nr1 luktade en blandning av te och lakrits och när man krossade dem blev det ett vitt pulver, inte kritvitt utan bara vitt lite ljusgrått.

Effekten av 250mg nr1 gav ett skönt avslappnat rus där man mådde bra och älskade alla.
Tiden gick förbannat fort och 1tim kunde lätt kännas som 5min bara. Man fick en hel del minnesluckor på dessa också och kan bara minnas fragment av kvällen, vilket är lite trist. Underbar kåthet gav dem och bruden kunde få 10 fontänorgasmer i raken på dem så hon var blöt och kåt hela tiden. Lite svårt att få erektion på dem men det gick bra för mig, dock ett helvete att komma men till och med det gick till slut! Dock kändes orgasmen som 10ggr starkare än vanligtvis för oss bägge!!! Med tanke på dosen så skulle jag säga att dessa är något svaga för la jag mig på 200mg kände jag knappt nåt. Det behövdes 250mg för att få dem att slå rätt och för att hämningarna skulle släppa helt vilket dom inte gjorde på 200mg de gångerna jag testat den startdosen på dem!

Dessa styrdes väldigt mycket av musik och ljus. Gick man till ett tystare rum med mindre ljus avtog effekten, som kom tbx direkt när man var bland hög musik och ljus.

Inget illamående alls under ruset och ingen AT dagarna efter på dessa. Inga problem att sova på dem när man landat. Ruset höll sig 2tim sen fick man fylla på igen för att komma tbx.

Nu till nr2.

Nr2 luktade även dem te, dock inte så mycket lakrits även om man kunde ana nån annan lukt än te var det svårt att avgöra var det var, kanske lite rent svett, alltså inte gammalt svett. När man krossade nr2 så blev det ett kritvitt pulver av dem.
Nr2 kändes absolut lite starkare för där räckte det med en dos på 200-220mg för att komma upp i samma nivå som på nr1:s 250mg. Dock kände jag att man blev något mer speedad på nr2 vilket man inte blev på nr1 utan där blev man mer avslappnad och skön. Missförstå mig inte nu, absolut inte tjack-speedad och det höll inte i sig länge utan det kändes bara lite när dom slog som mest att man blev speedad och hjärtklappning kunde kännas men den avtog efter ett tag. Ruset på nr1 och nr2 var ju snarlikt och man mådde ju bra och blev kärleksfull på nr2 också, dock inte lika mycket empatisk på nr2 som på nr1. på nr1 var det nästan omöjligt att tänka på sig själv, man ville bara tillfredsställa alla andra, men på nr2 gick det att vara lite mer självisk hehe, fast man var ju inte elak på något sätt utan även där tyckte man om alla, svårt att förklara men ni som vet vet. Kände även att man var mer skärpt i huvudet på nr2 än på nr1.

Dock kändes ett lite mer illamående på nr2 och lyckades faktiskt spy lite alla gånger jag körde det vilket jag inte gjorde på nr1 alls och har som sagt kört flera gånger på dem så det var ingen tillfällighet. Bruden blev dessutom mer uttorkad på nr 2 än nr1 och fick inte alls lika lätt orgasm och blöt var hon inte heller, snarare riktigt torr. Trotts exakt samma upplägg med vätska och magnesium etc som på nr1. PÅ nr2 gick det inte för bruden alls när vi hade sex, för mig gick det efter flera timmar men då var det bara som en vanlig orgasm. Så där var nu nr1 klart bättre än nr2 på den punkten med. Tyckte med jag var torrare på nr2 än på nr1. Tiden gick inte lika fort på nr2 som på nr1 kanske för nr2 inte gav några minnesluckor?

Var det gäller AT så gav nr2 ingen AT alls precis som nr1 inte gjorde så ingen skillnad där och bägge rusen satt i lika länge, dvs runt 2tim sen fick man fylla på igen. Inga problem att sova på dem när man landat.

Så vad säger ni erfarna som testat fler MDMA-kristaller och vet hur det ska kännas på riktigt! Påminner nr1 mer om riktigt bra MDMA eller är det nr2 som låter som bra MDMA i era ögon?
Eller kanske är det inget av dem? Om en av dessa kristaller ovan endast hade haft de bra egenskaperna hade det vart lätt men nu har dom ju lite bra av varje. Och har utseendet, färgen, storleken och lukten på kristallerna nån avgörande faktor här? Diskutera gärna
Citera
2018-03-20, 15:43
Medlem
"Och har utseendet, färgen, storleken och lukten på kristallerna nån avgörande faktor här?"

Vitt = rent fint och tvättat
Gult/brunt = smutsigt/dåligt gjord tvätt/inte tvättat alls

Droger är inte bra för människan.
Citera
2018-03-20, 22:58
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
Citat från första inlägget och vem som helst kan svara som vet!

Jag försöker förstå det här med SSRI och om det är fördel eller ej att köra det emellan racen?
Vad jag förstår så ska man inte köra SSRI samtidigt som MDMA men gärna efter?

Vi säger att jag vill köra ett race med MDMA i månaden, hur skulle det optimala SSRI-upplägget se ut då?

och vilken SSRI är att fördra av dessa? ---> Voxra/ Brintellix/ Mirtazapin? Jag kan få dessa gratis så undrar vilken som skulle vara lämpligast att köra mellan MDMA sessionerna?

Vilken dos skulle jag lägga mig på av nån SSRI ovan och hur nära inpå ska jag sluta med SSRI innan jag ska rulla MDMA nästa gång och när ska jag kliva på SSRI igen efter ett race?

Finns det bara fördelar med att köra SSRI mellan sessionerna eller finns det nackdelar också?

Ärligt talat så fattar jag inte grejen med SSRI alls? Är inte det antidepressiv medicin? Men SSRI blockerar ju serotoninreceptorerna och serotonin blir man ju glad av, det är ju hela grejen med MDMA-ruset att det släpper ut allt serotonin och man mår bra. Borde inte man bli deprimerad av SSRI då som blockar serotoninet? Känns som jag inte förstått det här med SSRI alls! Finns det nån kunnnig här inne om just SSRI och MDMA och som kan förklara mina frågor så man fattar?

Ingen som kan förklara?
Citera
2018-03-21, 03:30
Medlem
HappyHours avatar
Hur farligt/ohälsosamt/neurotoxiskt är det att ta tjack typ 4-5 dagar efter man tagit en dos mdma, låt oss säga 150 mg eller liknande? Eller samma fråga fast bara direkt dagarna därefter? Tänker så att serotoninet hinner återhämta sig och att det inte blir någon onödigt riskabel obalans etc. Klart jag förstår att det inte är hälsofrämjande, men hur onyttigt/farligt är det? Någon som vet?
Citera
2018-03-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniHopp.
Ingen som kan förklara?

Du borde ta denna diskussionen med din läkare.

Om du läser någon lätt introduktion (typ wikipedia) om SSRI så hade du förstått att SSRI inte blockerar serotonin, det hämmar återupptagningsförmågan av serotoninet vilket gör att serotoninet 'hänger kvar' lättare. Detta är annorlunda MDMA som förlöser serotoninet.

En generell regel är att du inte ska blanda serotonin-påverkande mediciner med MDMA. MAO-hämmare är direkt farligt också.

Ett tips är att om du behöver SSRI för att du har problem med måendet ska du inte ta MDMA.

...Och rent allmänt ska du inte ta mediciner om du inte behöver, att mixtra med en av hjärnans viktigaste signalsubstanser obeprövat och på känn för att det verkar logiskt att du skulle må bättre av att använda t ex SSRI mellan droppandet är rätt riskabelt och och kortsiktigt tänkt.

Vill du försäkra dig om att må så bra som möjligt mellan och bortom MDMA-intagen ska du motionera, äta nyttigt och sysselsätta dig.
Citera
2018-03-21, 20:47
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Du borde ta denna diskussionen med din läkare.

Om du läser någon lätt introduktion (typ wikipedia) om SSRI så hade du förstått att SSRI inte blockerar serotonin, det hämmar återupptagningsförmågan av serotoninet vilket gör att serotoninet 'hänger kvar' lättare. Detta är annorlunda MDMA som förlöser serotoninet.

En generell regel är att du inte ska blanda serotonin-påverkande mediciner med MDMA. MAO-hämmare är direkt farligt också.

Ett tips är att om du behöver SSRI för att du har problem med måendet ska du inte ta MDMA.

...Och rent allmänt ska du inte ta mediciner om du inte behöver, att mixtra med en av hjärnans viktigaste signalsubstanser obeprövat och på känn för att det verkar logiskt att du skulle må bättre av att använda t ex SSRI mellan droppandet är rätt riskabelt och och kortsiktigt tänkt.

Vill du försäkra dig om att må så bra som möjligt mellan och bortom MDMA-intagen ska du motionera, äta nyttigt och sysselsätta dig.

hej. jag tror du missförstått, jag får inte SSRI av läkare. jag kan få tag på det gratis bara

nu fick jag fram det här om SSRI:

"""Selektiva serotoninåterupptagshämmare, SSRI
När man är deprimerad kan hjärnans så kallade serotoninsystem vara i obalans. Mediciner som ökar aktiviteten av signalsubstansen serotonin i hjärnan.

SSRI ökar halten av signalsubstansen serotonin i hjärnan, och är den mest använda typen av antidepressiva läkemedel."""

Så om jag fattar det rätt nu då så fyller SSRI på med serotonin efter man tömt förrådet med mdma? då förstår jag inte dom som säger att SSRI tar bort effekten av mdma? det borde förstärka mdma isf? dock vet jag att det är ej rekomenderat för det kan leda till serotoninsyndrom nånting?

kan man säga att 5-htp och SSRI är samma sak?

om man nu tänker sig att man tömt förådet på seritonin, bör inte 5-htp eller SSRI vara bra efter då?
och om de inte är samna sak, vilken är bäst för att fylla på förådet med seritonin isf av dem?

jag tänker högt nu

PS: Du har helt rätt att motion och bra kost är ett sätt men inte säkert det räcker om man bara vilar 2-3 veckor mellan racen.
nu vet jag att det inte är bra med så kort vila men om jag nu endast har den korta vilan kan jag utnyttja SSRI eller 5-htp för bättre återhämtning kanske?
Senast redigerad av MiniHopp. 2018-03-21 kl. 20:50.
Citera
2018-03-22, 08:15
Medlem
JoeBidens avatar
Noooo mixa inte SSRI med MDMA. Ska du ha det ena kan du inte ha det andra. Så enkelt är det bara. Finns vägar runt för att mildra misären, men det kommer fortfarande vara misär för dig...

Lyssna bara på vad alla säger, det finns ingen väg runt...
Citera
2018-03-22, 08:59
Medlem
Citat:
Noooo mixa inte SSRI med MDMA.
+1 på den.
Har käkat e och MDMA många gånger och ibland flera dagar i sträck. Typisk dos har varit 3-4 knappar eller 0,5-1g MDMA per kväll. MEN jag har aldrig mått så dåligt som när jag har tagit 5-htp på natten/dagen efter. Kanske fungerar för andra men absolut inte för mig.
Citera
2018-03-22, 14:36
Medlem
MiniHopp.s avatar
Från Wiki: Se fetmarkerade stycken dem är intressanta!

Serotonintransportören

Det mesta av serotoninet i hjärnan förstörs inte efter användning, utan återupptas av de serotoninproducerande nervcellerna. Detta sker med hjälp av serotonintransportörer. Hos såväl människor som rhesusapor finns genen för transportören i flera varianter som är olika effektiva på att producera färdiga transportörer. De vanligaste varianterna har antingen en lång effektiv eller en kort ineffektiv promotor. Individer som ärver den långa varianten från båda sina föräldrar har ett stort antal serotonintransportörer, individer som ärvt en lång och en kort variant har medelstort antal serotonintransportörer, medan individer som har den korta genvarianten i dubbel upplaga har få transportörer.[källa behövs]

SSRI verkar genom att blockera serotonintransportören för att på så sätt öka mängden serotonin mellan nervcellerna. Därför borde individer som naturligt har få serotonintransportörer ha höga serotoninnivåer medan individer som naturligt har många serotonintransportörer borde ha låga nivåer. Undersökningar visar dock att det förhåller sig tvärtom. Anledningen tros vara att individer med få serotonintransportörer får abnormt höga serotoninnivåer som foster och att det sätter igång en kompensationsmekanism så att serotoninproduktionen sänks.[60]

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Jag tror jag börjar förstå mer och mer varför vissa personer får ut mer av MDMA än andra!
MDMA släpper ju bara ut allt serotonin som man har i förrådet, de som har mer serotonin i förrådet bör således få ut mer av MDMA än de som har mindre. Vilken typ av person är du? Själv tror jag att jag har få transportörer vilket då skulle betyda att jag producerar mindre serotonin än nån som har många transportörer. Därav kanske jag behöver en högre dos MDMA för nog är det dosrelaterat med det kan kan man inte sticka under stolen med.

En annan intressant grej är ju första meningen i första stycket: Det mesta av serotoninet i hjärnan förstörs inte efter användning, utan återupptas av de serotoninproducerande nervcellerna. Nu förstår jag varför man visst kan rulla två dagar i rad och känna precis samma rus som dag 1 bara man kommer upp i rätt dos MDMA. Man tömmer inte förrådet av serotonin mer än tillfälligt med andra ord, så dag 2 kan man använda serotoninet igen som man tömde dag 2 för dem har återupptagits av nervcellerna. Detta bör gå relativt snabbt för jag tycker återdosen som man tar samma kväll inte alls känns nämnvärt men som sagt, har jag vilat 18-20 timmar från senaste dos MDMA tills nästa startdos så känner jag minst lika bra rus dag 2 om dosen höjs lite typ, 50mg eller så.

Det jag fortfarande inte fattar är hur SSRI kan vara bra för deprimerade personer då deprimerade personer ofta har få seotonintransportörer och SSRI blockerar ju serotonintransportörerna så summan tycker jag skulle bli på en deprimerad person som kör SSRI att den visserligen för förhöjda nicåer av serotonin men till vilken nytta då om serotonintranportörerna ändå ska blockeras? Då använde man ju inte dem ändå eller?

Efter detta är jag helt enig om att man inte ska blanda SSRI med MDMA iaf.

Kan svara på min egna fråga om 5-htp var samma som SSRI. Nej det är det inte. 5-htp är en aminosyra (L-trypofan) som behövs för att kroppen ska producera serotonin. Ganska meningslöst att lägga pengar på om man äter en proteinrik kost skulle jag säga.
Senast redigerad av MiniHopp. 2018-03-22 kl. 14:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in