2018-03-06, 03:51
Medlem
Första gången/gångerna jag tog ecxtacy/mdma så var det den ultimata drogen/känslan som fanns. Såg noll negativt med det, men tog det aldrig ofta för jag hörde att man kan fucka upp kemon i hjärnen. Som mest tog jag det två gånger i månaden.

Nu förtiden känner jag inte alls så bra, hög javisst men knappt nå positivt. Jag blir lätt speedad och varm, samt att mina ögon ser fked upp ut. Kanske lite minnes lucka.

Varför är det så och har någon känt liknande?
Citera
2018-03-06, 09:02
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simplelifeguy
Första gången/gångerna jag tog ecxtacy/mdma så var det den ultimata drogen/känslan som fanns. Såg noll negativt med det, men tog det aldrig ofta för jag hörde att man kan fucka upp kemon i hjärnen. Som mest tog jag det två gånger i månaden.

Nu förtiden känner jag inte alls så bra, hög javisst men knappt nå positivt. Jag blir lätt speedad och varm, samt att mina ögon ser fked upp ut. Kanske lite minnes lucka.

Varför är det så och har någon känt liknande?

Det du beskriver är helt enkelt att du "förlorat magin". Exakt vad det beror på vet nog ingen, även om det finns teorier/hypoteser/spekulationer.

Bara att googla "loosing the magic of ecstasy".

Ett tips är att ta ett rejält uppehåll, på mer eller mindre ett år, kanske längre. Ifall du har förlorat magin nu så att säga, lär ett kortare, "normalt", uppehåll på ett par månader inte räcka.
Citera
2018-03-09, 12:46
Medlem
Ska köra lite mdma imorgon hade jag tänkt. Har ca 1g av en batch jag inte testat innan.

Har tagit mdma fyra gånger innan (av annan batch) och det har varit underbart. Jag har testat den batchen jag har hemma nu med ett EZ-test (MDMA-purity hette det) och det visade orange/brunt (=mdma)

Nu till frågan, jag tänkte gå upp i dos denna gång. Legat på ca 125-130mg innan och tänkte köra ca 170-180mg denna gång. Jag är lite orolig för att gå upp i dos och med kristaller jag aldrig förtärt innan. Onödigt att oroa sig och bara köra på? Eller ska jag ta 125mg och återdosera efter ca 1h med 70mg?

Tips mottages gärna!
Citera
2018-03-09, 13:15
Medlem
Hej, vet någon om det funkar bra med att blanda alvedon/ipren och ecstasy? Är en van ecstasy brukare om det spelar någon roll.
Citera
2018-03-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sethcohen
Ska köra lite mdma imorgon hade jag tänkt. Har ca 1g av en batch jag inte testat innan.

Har tagit mdma fyra gånger innan (av annan batch) och det har varit underbart. Jag har testat den batchen jag har hemma nu med ett EZ-test (MDMA-purity hette det) och det visade orange/brunt (=mdma)

Nu till frågan, jag tänkte gå upp i dos denna gång. Legat på ca 125-130mg innan och tänkte köra ca 170-180mg denna gång. Jag är lite orolig för att gå upp i dos och med kristaller jag aldrig förtärt innan. Onödigt att oroa sig och bara köra på? Eller ska jag ta 125mg och återdosera efter ca 1h med 70mg?

Tips mottages gärna!

Sistnämnda. Har du inte utvecklat tolerans/tagit väldigt nyligen finns det ingen anledning att höja så mycket, men å andra sidan gör du ingen större skada än för plånboken.
Citera
2018-03-11, 18:49
Medlem
facemans avatar
Micro dosera MDMA för att motverka MDMA comedown.

När jag har tagigt tjack, tram eller kokain så brukar jag alltid se till att jag har lite kvar efter allt festande är över. Jag får oftast ångest när jag kommer ner från nån drog och för att motverka det så brukar jag alltid micro dosera så fort ångesten blir för stark. Detta gör jag i kanske 1-2 dagar och långsamt tar jag mindre dosering tills jag mår okej.

Jag har läst om att det är många som gör desamma för att motverka deras comedown men jag kunde inte hitta någon som gör det med MDMA.

Så min fråga är helt enkelt om någon har erfarenheter av att micro dosera för att motverka mdma comedown?
Citera
2018-03-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
När jag har tagigt tjack, tram eller kokain så brukar jag alltid se till att jag har lite kvar efter allt festande är över. Jag får oftast ångest när jag kommer ner från nån drog och för att motverka det så brukar jag alltid micro dosera så fort ångesten blir för stark. Detta gör jag i kanske 1-2 dagar och långsamt tar jag mindre dosering tills jag mår okej.

Jag har läst om att det är många som gör desamma för att motverka deras comedown men jag kunde inte hitta någon som gör det med MDMA.

Så min fråga är helt enkelt om någon har erfarenheter av att micro dosera för att motverka mdma comedown?

Tvärtom för mig men det är nog högst individuellt.
Doser under 0.5 x kroppvikt är inte lönt och gör en bara ängslig enligt min erfarenhet.

Vill du undvika comedown och tråkiga efter-känslor skulle jag rekommendera gräs, vila och gott umgänge.
Citera
2018-03-11, 22:13
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faceman

Nej det funkar inte. Finns massa andra tips dock för att lindra alternativt nästintill eliminera en MDMA-comedown helt. Dock funkar inte MDMA att mikrodosera på det viset.
Citera
2018-03-17, 09:48
Medlem
rockypatel66s avatar
Andra gången jag provar E. 2,5 månad sedan förra gången.

19. 30: Började med 3/4 Lila pharaoh ( 240 mg).

~20.00: Hårda käkspänningar, tappade kontrollen på ögonen (vobblade enormt mycket), riktigt skön känsla i kroppen och euforisk.

Sen kommer det konstiga, runt 20.10-20.15 försvinner det jag beskrev ovan och jag blir som "nykter" igen.

Hur kunde ruset enbart vara i ca 15 minuter?
Jag som är konstig eller knapparna som är dåliga?
Citera
2018-03-19, 13:48
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Andra gången jag provar E. 2,5 månad sedan förra gången.

Någon som har någon idé?

Använder inga mediciner eller andra droger.
Dessa knappar hade fått väldigt bra recensioner.
Citera
2018-03-19, 22:55
Medlem
MiniHopp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Jag medicinerar ”antideppressiva”/”lyckopiller”/SSRI – kan jag ta E?
SSRI innebär exempelvis Zoloft, Seroxat, Cipramil och Prozac. SSRI står för selektiv serotoninåterupptagningshämmare. Det är just serotoninåterupptagningen som Ecstastyn påverkar och eftersom SSRI hämmar återupptagningen betyder det att du kommer få ett mycket försämrat rus. Troligen kan du känna ”något” men det kommer mest att bli en obekväm upplevelse.

Lite mer tekniskt: Eftersom SSRIn blockerar serotoninåterupptagningsproteinerna kan inte Ecstasyn påverka dem och på så sätt släppa ut mängder med serotonin. Ecstasy släpper dock även ut dopamin samt norepinephrine. Detta kommer att göra att personen i fråga kommer känna ”något” men inget rus. Detta brukar resultera i en olustig känsla. Detta beror dock på hur stor dos SSRI du medicinerar – vissa användare har känt ett litet rus – men de har oftast medicinerats lite SSRI och intagit en större mängd Ecstasy. (#8)

Ryktet säger dock att det kan rent av vara dödligt att inta MDMA under en SSRI-medicinering. Men detta är absolut inget jag vet eller har hittat information om.

Vad gör E rent tekniskt?
Det är en ganska komplicerad process om man ska förstå den fullt ut. Men här kommer en lite förenklad.

Alla människor har ett par signalsubstanser kallade serotonin och dopamin. Serotoninet släpper hjärnan ut när den vill belöna dig eller när du mår bra. Hjärnan har ett litet förråd med sådant att använda till olika tillfällen. Det kan fyllas på efter behov men den processen är ganska långsam.

Det Ecstasy gör är att den släpper ut hela detta förråd på en gång – så kroppen bli överöst med må-bra-känslor som serotoninet ger. Det är detta som är själva Ecstasyupplevelsen. Ecstasyn släpper även ut lite dopamin som efter Ecstasyruset tas upp av misstag i serotoninförrådet vilket orsakar skada.

Varför blir vissa långvarigt deprimerade efter ett missbruk?
Teorin som har fått störst acceptans idag lyder som följer:

När Ecstasy gör sitt jobb släpper det ut en mängd serotonin – mycket mer än vad hjärnan är van vid. När detta sker måste serotoninreceptorerna jobba hårt eftersom det finns så mycket serotonin att ta upp. Någon gång ibland är detta ingen fara. Men säg att du tar Ecstasy flera gånger i veckan så att serotoninreceptorerna måste jobba i princip jämt så blir dem utmattade. Då drar dem in sig – man kan säga att dem slutar att fungera ett tag. Varför dem gör det finns det också flera teorier om. Men de två största är antingen för att undvika överstimulering eller p.g.a. att kroppen söker en jämvikt. Brukar du Ecstasy en gång per 2-3 månader ska detta inte inträffa utan gäller mer missbrukare av drogen. (#10) (#1)

Hur kan man minska den neurotoxiska skadan?
Det absolut enklaste och effektivaste sättet är att inta en SSRI (”lyckopiller”) typ Zoloft, Cipramil eller Prozac inom 6 timmar efter ruset. Prozac är att föredra då det har längst halveringstid. SSRIn gör som så att det blockerar dopamin från att komma in där det inte ska vara och orsaka skada. (#9)

Mer teknisk information om detta finns på http://dancesafe.org/slideshow/slide20.html

Andra sätt är att inta 5-htp (finns att köpa på hälsokostsiter), äta mycket frukt och grönsaker, äta vitaminer o.dyl. Du ska dock INTE blanda 5-htp/bananer och SSRI. Bananer innehåller tryptophan som omvandlas till 5-hpt som i sin tur omvandlas till serotonin. I vilket fall som helst, är SSRI att föredra. Vitaminer ska intas före en E-session medan 5-htp/bananer kan intas både före och efter. SSRI ska endast intas efter och ska INTE blandas med 5-htp/bananer.

Citat från första inlägget och vem som helst kan svara som vet!

Jag försöker förstå det här med SSRI och om det är fördel eller ej att köra det emellan racen?
Vad jag förstår så ska man inte köra SSRI samtidigt som MDMA men gärna efter?

Vi säger att jag vill köra ett race med MDMA i månaden, hur skulle det optimala SSRI-upplägget se ut då?

och vilken SSRI är att fördra av dessa? ---> Voxra/ Brintellix/ Mirtazapin? Jag kan få dessa gratis så undrar vilken som skulle vara lämpligast att köra mellan MDMA sessionerna?

Vilken dos skulle jag lägga mig på av nån SSRI ovan och hur nära inpå ska jag sluta med SSRI innan jag ska rulla MDMA nästa gång och när ska jag kliva på SSRI igen efter ett race?

Finns det bara fördelar med att köra SSRI mellan sessionerna eller finns det nackdelar också?

Ärligt talat så fattar jag inte grejen med SSRI alls? Är inte det antidepressiv medicin? Men SSRI blockerar ju serotoninreceptorerna och serotonin blir man ju glad av, det är ju hela grejen med MDMA-ruset att det släpper ut allt serotonin och man mår bra. Borde inte man bli deprimerad av SSRI då som blockar serotoninet? Känns som jag inte förstått det här med SSRI alls! Finns det nån kunnnig här inne om just SSRI och MDMA och som kan förklara mina frågor så man fattar?
Citera
2018-03-20, 13:53
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Någon som har någon idé?

Använder inga mediciner eller andra droger.
Dessa knappar hade fått väldigt bra recensioner.

Du kanske redan har förlorat magin

Kan ha varit fejkknappar, dock ovanligt vad jag vet. Tog du något annat än E (alkohol)?

För att vi ska kunna vara helt säkra på att det ens var MDMA, krävs ett EZ-test eller liknande.

Var det rent MDMA+om du inte tog något annat, vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Set och setting kan ha stor påverkan på hur man upplever ett rus, men det du beskriver låter synnerligen ovanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in