2021-04-30, 16:52
Medlem

Detta hade jag också mått skit av

Ta allt direkt, återdosera inte. Eller kanske innan/under peaken isåfall, men inte efter att du har landat. Då kommer du må bättre dagen efter.
Citera
2021-05-06, 08:00
Medlem
Ska ta E i helgen och har köpt piller från ni vet varifrån. De säljs som 260mg, hur mycket MDMA tror ni att dessa innehåller? Ska väga tabletterna när de kommer fram. Om de väger 260mg, hur stor andel av denna vikt är rimligt att anta är ren MDMA?
Citera
2021-05-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhojtan
Ska ta E i helgen och har köpt piller från ni vet varifrån. De säljs som 260mg, hur mycket MDMA tror ni att dessa innehåller? Ska väga tabletterna när de kommer fram. Om de väger 260mg, hur stor andel av denna vikt är rimligt att anta är ren MDMA?

Det går inte att avgöra dessvörre. En tablett innehåller bindmedel och färgämne. Det går bara att veta exakt innehåll genom att göra en labbanalys. Jag hade börjat med en halv.
Citera
2021-05-27, 15:56
Medlem
Tjena kär flashbackare!

Vet att man inte ska blanda kokain då det är dopagent och MDMA då det är seratogent! Men nu är det som så att jag inom en snar framtid har lite planer där det är en speciell helg där jag skulle vilja ta någon substans då det ska festas till sig på en fredag!

Veckan efter någon gång på onsdag/torsdag så ska jag inga MDMA och ketamin! Så finns det någon substans jag kan ta på fredagen som inte kommer minimera effekten av MDMA:t veckan efter?

Hur är det med affe funkar det eller samma skit?

/
Må bäst flashbackare
Fonschissle
Citera
2021-06-10, 23:41
Medlem
Tja! Lite frågor från en som är novis på MDMA, men mkt tolerant och erfaren av typ alla resterande droger i universum ! (E inte riktigt inkluderat där, provat fåtal gånger) Såhär: Klickade hem 2 g MDMA i kristallform från FS nyligen. Pris 570 kr, är det rimligt? Sen hur mycket bör jag ta, för att vara debuterade, och hur är bästa sättet att ta det på? Vilken typ av preparat är absolut NONO att kombinera med? Finns det vissa som är livsfarliga, och vissa mindre farliga , och kanske tom någon som förhöjer känslan? Eller är det bättre att gå in helt clean? Tacksam för hjälp från erfarna! Undanber mig svar såsom: börja inte med den skiten, blanda ALDRIG med ngt osv! Gärna raka förnuftiga enkla svar bara. Som sagt missbrukat i 20 år, så behöver ingen moral predikan. Tack vänliga själar!

Tillägger att jag har ordinerat från läkare 1mg xanor/dag vilket jag tar när jag vaknar, och 45mg mirtazapin till natten, har även Imovane utskrivet, men det kan jag lätt skita i, de andra två känns rätt viktiga för mig att ta. Borde detta påverka? Kan likaväl dra lite sido missbruk när vi ändå är igång! Min huvuddrog är Tramadol, legat på stadiga doser a` 900-1.2 G nästan dagligen i ca 9 år. Just nu kör jag mycket Lyrica och cannabis också tsm med T. Bara lite nämnt här, det mest väsentliga just nu.
Senast redigerad av johannajack 2021-06-10 kl. 23:59.
Citera
2021-06-11, 00:43
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tja! Lite frågor från en som är novis på MDMA, men mkt tolerant och erfaren av typ alla resterande droger i universum ! (E inte riktigt inkluderat där, provat fåtal gånger) Såhär: Klickade hem 2 g MDMA i kristallform från FS nyligen. Pris 570 kr, är det rimligt? Sen hur mycket bör jag ta, för att vara debuterade, och hur är bästa sättet att ta det på? Vilken typ av preparat är absolut NONO att kombinera med? Finns det vissa som är livsfarliga, och vissa mindre farliga , och kanske tom någon som förhöjer känslan? Eller är det bättre att gå in helt clean? Tacksam för hjälp från erfarna! Undanber mig svar såsom: börja inte med den skiten, blanda ALDRIG med ngt osv! Gärna raka förnuftiga enkla svar bara. Som sagt missbrukat i 20 år, så behöver ingen moral predikan. Tack vänliga själar!

Tillägger att jag har ordinerat från läkare 1mg xanor/dag vilket jag tar när jag vaknar, och 45mg mirtazapin till natten, har även Imovane utskrivet, men det kan jag lätt skita i, de andra två känns rätt viktiga för mig att ta. Borde detta påverka? Kan likaväl dra lite sido missbruk när vi ändå är igång! Min huvuddrog är Tramadol, legat på stadiga doser a` 900-1.2 G nästan dagligen i ca 9 år. Just nu kör jag mycket Lyrica och cannabis också tsm med T. Bara lite nämnt här, det mest väsentliga just nu.

Orkar inte ge mer tips än att du lär hoppa över Tramadol (och Mirtazapin tror jag?) då serotogena (stavning?) preparat i samband med MDMA kan som bäst ge minskad/utebliven effekt och som värst orsaka kraftiga krampanfall.

Det är den enda blandningen jag starkt avråder från pga kramprisken annars kan du blanda det friskt med tex amfetamin.

MDMA ska aldrig brukas tillsammans med antidepressiva eller tramadol.
Citera
2021-06-11, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Orkar inte ge mer tips än att du lär hoppa över Tramadol (och Mirtazapin tror jag?) då serotogena (stavning?) preparat i samband med MDMA kan som bäst ge minskad/utebliven effekt och som värst orsaka kraftiga krampanfall.

Det är den enda blandningen jag starkt avråder från pga kramprisken annars kan du blanda det friskt med tex amfetamin.

MDMA ska aldrig brukas tillsammans med antidepressiva eller tramadol.
Tack för svar! Läste igenom lite och det var väl den generella uppfattningen jag med fick. Dock blir det ju lite knepigt, iom man är inkörd på antidepressiva sen många år, och det ligger latent i kroppen ett bra tag. Blir ju inte direkt så att man kan ta en MDMA spontanare, det måste ju planeras länge o väl då.
Citera
2021-06-11, 07:55
Medlem
Citat:
Tack för svar! Läste igenom lite och det var väl den generella uppfattningen jag med fick. Dock blir det ju lite knepigt, iom man är inkörd på antidepressiva sen många år, och det ligger latent i kroppen ett bra tag. Blir ju inte direkt så att man kan ta en MDMA spontanare, det måste ju planeras länge o väl då.
Ja, planera det och se till att inte ha antidepressiva och tramadol i kroppen. Min väninna fick seratonine syndrom och fy vilken natt och morgon hon hade.
MDMA och E är kul men några få ggr i livet enligt mig. Så gör det bästa av första gången för det blir aldrig samma känsla igen.
Rätt miljö, rätt vänner och framförallt rätt musik
Citera
2021-06-11, 13:23
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Yes, det stämmer att det måste planeras in, tyvärr.

Det var detta som var den största anledningen till att jag tackade nej till antidepressiva när jag var yngre och gick på mycket rave och så.

Bara bita under sura äpplet och avstå dessa mediciner i cirka 1-2v innan intag eller hoppa över MDMA helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Ja, planera det och se till att inte ha antidepressiva och tramadol i kroppen. Min väninna fick seratonine syndrom och fy vilken natt och morgon hon hade.
MDMA och E är kul men några få ggr i livet enligt mig. Så gör det bästa av första gången för det blir aldrig samma känsla igen.
Rätt miljö, rätt vänner och framförallt rätt musik

Ja, detta är vanligare än vad man tror. Inte bara moralpekande så som jag anser att tex den s.k. neurotoxiska blandningen tjack/MDMA är. Alla jag känner har blandat, ingen har fått problem.
Klart bland missbruk påverkar dig mer än bara ett preparat men inte så som tex MDMA med sertalin.

Överhettning, frossa, extrem förvirring, utebliven effekt är vanligt. Extrema krampanfall mindre vanligt men fortfarande tillräckligt vanligt för att jag känner att det är värt att varna.

Bara för att ge lite uppfattning så har jag blandat alkohol, heroin, benzo, tjack när det var som värst.
Men skulle aldrig få för mig att ta MDMA på serotogena läkemedel.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2021-06-11 kl. 13:27.
Citera
2021-06-11, 22:12
Medlem
Citat:

Det var detta som var den största anledningen till att jag tackade nej till antidepressiva när jag var yngre och gick på mycket rave och så.

Bara bita under sura äpplet och avstå dessa mediciner i cirka 1-2v innan intag eller hoppa över MDMA helt enkelt.

Ja, detta är vanligare än vad man tror. Inte bara moralpekande så som jag anser att tex den s.k. neurotoxiska blandningen tjack/MDMA är. Alla jag känner har blandat, ingen har fått problem.
Klart bland missbruk påverkar dig mer än bara ett preparat men inte så som tex MDMA med sertalin.

Överhettning, frossa, extrem förvirring, utebliven effekt är vanligt. Extrema krampanfall mindre vanligt men fortfarande tillräckligt vanligt för att jag känner att det är värt att varna.

Bara för att ge lite uppfattning så har jag blandat alkohol, heroin, benzo, tjack när det var som värst.
Tack alla för er hjälp ! En sista fråga: beskriv MDMA ruset lite för mig snälla
Citera
2021-06-12, 03:57
Medlem
Citat:

Samma här. Jag läser på ordentligt om vad det är jag tar och kollar drug interactions.

Fy att sitta en hel natt och se dessa krampanfall. Hon led verkligen och vår läkare kunde inte göra mycket eftersom hon inte ville till sjukhus.

Vi har en del problem i vår grupp av vänner, det blandas hejvilt av några individer som fort verkar glömma vad dom intog för 10 minuter sedan.

MDMA funkar inte på mig längre. Jag vill bara äta godis och lägga mig i soffan. Somnar lätt.
Men det var en tidigare era av mitt liv det fyllde sin funktion och gav fina minnen.
Citera
2021-06-12, 04:04
Medlem
Citat:
Tack alla för er hjälp ! En sista fråga: beskriv MDMA ruset lite för mig snälla
För mig är det musiken som låter så oerhört bra.
Alla människor är finare och man ser optimistiskt på allt. Man är som man än när man är riktigt lycklig men med förstärka sinnen.

Men det är olika för alla. Min väninna pratar som hon tagit kola och är som vanligt super intensiv.
Jag är lugnare som person.

Jag känner mig som jag tagit ibland när jag är nykter. Då när livet bara känns lätt och härligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in