Citat:
Ursprungligen postat av
blown
Jag tror man tog i så man sprack när man skulle skydda sin fina knähund.
Tyvärr tror jag många kommer gå på det. Man kommer tro att Bali sprider rysk hackad hemlig information från UD, och att han förtjänar att bli entledigad från sina uppdrag.
Men visst, några till kommer väl haja till och tänka "men vänta nu, det är ju ingen spioninformation, det är ju publik information. Och varför i hellvete är det normalt förfarande av en myndighet att beställa nyheter av media?!".
Det hela är besynnerligt. Vem som helst, och i synnerhet en hög politiker, måste väl få kunna diskutera en allmän handling.
Balifs avbön innehöll något slags erkännande av att UD brukar rigga intervjuer, dvs manipulera mediabilder. Det är inte bara i sin ordning utan rentav angeläget att diskutera öppet hur staten hanterar propagandaarbetet, i synnerhet om den riktar sig mot propaganda och om man medfinansierar aktiviteter mot fake news o dy.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Tror du fått.med.det viktiga här. Bali är avskydd i delar av m, han går ständigt emot partilinjen och det blir jobbigt för andra partiföreträdare att behöva möta hans argument på Twitter.
Förhållandet mellan journalister och politiker fungerar enligt ett.visst protokoll, som Bali gått ifrån. Det.gör honom mottaglig för. kritik inifrån.
Du har förmodligen rätt, jag vet inte, men det innebär att protokollföljsamhet, dvs PK-ism, är den enda möjliga hållningen. Vidare att partipiskan inte viner mindre efter Reinfeldts avgång, tvärtom visar det sig att de som själva fick smaka lädret utan förrförra partiledningen inte tvekar att hålla i fascian.
Som riksdagsman har Bali all rätt att ställa frågor till statsförvaltningen, kommentera den samt ha åsikter om dem som han får sprida bäst han vill. Det är rentav hans uppgift, det som han är utsedd att göra. Vi bör nog komma ihåg att det är riksdagen och dess ledamöter som är folkvalda. Riksdagen är inte ett transportkompani eller propagandacentral för vare sig den sittande regeringen eller aktuell administration.