2018-03-19, 18:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Jag menar precis det jag skriver. Att det är osannolikt att Zachrisson hade detaljkunskap om vilka Oksanen träffar och vad för artiklar han ämnar skriva.

Att Sverige och UD är emot Rysslands ockupation av Krim är något vi ska vara stolta över. Att vi inte överger länder som pressas av större grannar till att ge upp sitt territorium.
Där ger jag Oksanen mitt fulla stöd.

Fast det handlar om att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Att man nu älskar UD:s hållning mot Ryssland innebär inte att UD aldrig får ifrågasättas.

Man kan älska Oksanen och ändå tycka att det faktum att UD "tipsade" intervju är relevant för transparensen och för läsarna att känna till och ta ställning till. Inte svårare än så.
Det du/DN gör är ni avkräver någon slags obestridlig tillit att UD/Oksanens avsikt inte går att ifrågasätta. Man skall ta det för givet tycker ni.

Säg att det istället handlade om Turkiet och att Carl Bildt (som är känd Erdoganvurmare) fortfarnde var vår utrikesminister. Skulle det även då inte var relevant att en journalist blev tipsad om "människokämpar" från Cypern blev av Bildt-styrda UD? https://sv.wikipedia.org/wiki/Cypernkrisen_1974

Noll relevans? På riktigt?
Citera
2018-03-19, 18:12
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Att man nu älskar UD:s hållning mot Ryssland innebär inte att UD aldrig får ifrågasättas.

Man kan älska Oksanen och ändå tycka att det faktum att UD "tipsade" intervju är relevant för transparensen och för läsarna att känna till och ta ställning till. Inte svårare än så.
Det du/DN gör är ni avkräver någon slags obestridlig tillit att UD/Oksanens avsikt inte går att ifrågasätta. Man skall ta det för givet tycker ni.

Säg att det istället handlade om Turkiet och att Carl Bildt (som är känd Erdoganvurmare) fortfarnde var vår utrikesminister. Skulle det även då inte var relevant att en journalist blev tipsad om "människokämpar" från Cypern blev av Bildt-styrda UD? https://sv.wikipedia.org/wiki/Cypernkrisen_1974

Många av opisitionella i Ukraina är finansierade/stödda av Soros och denna kontext Soros globaliseringslimje vs Ryssland ska inte negligeras när man tittar på UDs utspel — svenska UD ska inte låta sig spelas ut av privatpersoners intressen (ja, jag vet: det är skillnad på är- och bör-satser).
Citera
2018-03-19, 18:20
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Nu är det faktiskt så att UD arrangerar en konferens om just Krim på årsdagen av ockupationen. UD bjuder in gäster att tala på denna konferens och självklart så erbjuder man media att träffa och intervjua dessa.

Jag förstår att du har problem med att Sverige inte hyllar Ryssland när de ockuperar och annekterar andra länders territorium.
Citera
2018-03-19, 18:23
Medlem
Vilka inom Moderaterna tar nu över den rollen som Hanif Bali hade (alltså att locka tillbaka röster från SD) när Bali tvingas backa flera steg?
Citera
2018-03-19, 18:24
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det skedde en folkomröstning och majoriteten på Krim ville tillhöra Ryssland. Och varför ska Sverige hålla på och lägga sig i vad andra länder gör. Är man lite insatt så förstår man att UD arbetar efter Soros och höjdarna i EU. Sverige är det mest mesiga och korrupta landet i Europa, och du gillar det. För du är genomkorrupt själv.
Tack då vet jag var skon klämmer.
Sverige har haft fräckheten att sätta sig upp emot Ryssland, hade vi varit mindre mesiga(?) så hade vi lagt oss platt för Putins ambitioner att utsträcka sitt territorium.
Citera
2018-03-19, 18:27
Medlem
Provokatörs avatar
Här är podden som UD's tips mynnade ut i: https://www.acast.com/podd72/39-situationen-pa-krim-och-putins-omval

/Provokatör
Citera
2018-03-19, 18:27
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Nu är det faktiskt så att UD arrangerar en konferens om just Krim på årsdagen av ockupationen. UD bjuder in gäster att tala på denna konferens och självklart så erbjuder man media att träffa och intervjua dessa.

Jag förstår att du har problem med att Sverige inte hyllar Ryssland när de ockuperar och annekterar andra länders territorium.

Och min poäng är att det borde vara självklart att journalister nämner det i sina "intervju".

Återigen, skulle det inte vara relevant om Carl Bildt arrangerade en konferens om just Cypern?

Du verkar dessutom tro att jag är emot att Ryssland-hysterin ökar. Nej, jag älskar att ljugmedia ropar att vargen kommer (och att de karaktärsmördar Hanif) - fungerade ju bra i USA/Frankrike/Italien/Katalonien/you name it
Tips give Russia/SD/Trump/Le Pen credit when it's due. Låt bli annars
Senast redigerad av FlashyBear 2018-03-19 kl. 18:30.
Citera
2018-03-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vilka inom Moderaterna tar nu över den rollen som Hanif Bali hade (alltså att locka tillbaka röster från SD) när Bali tvingas backa flera steg?

Inga. Hanif Bali har lovats säker riksdagsplats mot att han slutar twittra och det har han gått med på. Så nu ska ha agera på Facebook som är i upphällningen efter att det uppdagats att de sålt allas uppgifter till högst bjudande. Aktien rasar. Minus 6% senast jag tittade. Och folk stänger sina Facebook-konton. Så folk kommer inte att våga ha någon kontakt med Hanif på Facebook.
Citera
2018-03-19, 18:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Och min poäng är att det borde vara självklart att journalister nämner det i sina "intervju".

Återigen, skulle det inte vara relevant om Carl Bildt arrangerade en konferens om just Cypern?

Du verkar dessutom tro att jag är emot att Ryssland-hysterin ökar. Nej, jag älskar att ljugmedia ropar att vargen kommer (och att de karaktärsmördar Hanif) - fungerade ju bra i USA/Frankrike/Italien/Katalonien/you name it
Tips give Russia/SD/Trump/Le Pen credit when it's due. Låt bli annars

Jaha, man får inte intervjua Krim-aktivister så där hursomhelst!

Oksanen berättar om besöket i sin ledartext. Har du ens läst den?
Citat:

Idag är Olga Skripnuk aktiv i Crimean Human Rights group och förra veckan var hon på besök i Stockholm tillsammans med en grupp människorättsaktivister från Krim. Ledarsidan fick ett exklusivt samtal i Podd72 om situationen på Krim.
Citera
2018-03-19, 18:41
Bannlyst
Citat:
Tack då vet jag var skon klämmer.
Sverige har haft fräckheten att sätta sig upp emot Ryssland, hade vi varit mindre mesiga(?) så hade vi lagt oss platt för Putins ambitioner att utsträcka sitt territorium.
Nej, så fungerar det inte. Först och främst räkna inte in mig när du säger "vi", jag har inget med detta "vi" som du hänvisar till. Sverige är mesiga eftersom de lägger sig platt för Soros agenda, Sverige gör allt för att få lite av Soros pengar och Löfven slickar mer än gärna Soros röv. Du är av samma skrot och korn som Löfven, en sann rövslickare, just därför är "ni" mesiga.

Du lever kvar i det gamla hederliga "de goda mot de onda" men världen fungerar inte längre så. Världen är inte svartvit som du verkar tro. Soros är en riktig skitstövel och han har bevisat det massor av gånger. Hur han finansierat Antifa, Expo, Blacklivesmatter, hur han lägger sig i andra länders angelägenheter, korrumperar och demoraliserar. Du är en fegis som inte vågar stå för något eget, utan väljer att svartmåla utan att tänka igenom.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2018-03-19 kl. 18:43.
Citera
2018-03-19, 18:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Har du eller ngn annan (helst den exakta) ordalydelsen av Hanif Balis tweet eller en sammanfattning? DN skriver om "kritiska formuleringar mot Oksanen".

Vad avses med "kritiska formuleringar"?
Citera
2018-03-19, 18:45
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jaha, man får inte intervjua Krim-aktivister så där hursomhelst!
Krim, Cypern, Venezuela eller Katalonien. Nej, man ska vara tydligt hur man fick tag på dem.
En "aktivist" från Katalonien som bjudits av UD (UD vill inte bråka med Spanien) är inte detsamma som en random aktivist.
Citat:
Oksanen berättar om besöket i sin ledartext. Har du ens läst den?
Syftade på 'UD arrangerar en konferens om just Krim på årsdagen av ockupationen. UD bjuder in gäster att tala på denna konferens'.

"Konstigt" att det inte nämndes om det ändå var så jävla vanligt. Man trodde kanske att det svenska folket inte skulle klara av informationen. Precis som våldtäktsmännens etnicitet. Ok, all right. Det motsatta effekten att vänta - sweet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in